Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Le Varoney

Gestart door Koen, 04 september 2013, 11:40:38 AM

Koen

Bedankt Pierre.
Maar de pluimen horen niet alleen mij toe. Ze behoren ook jullie toe. Dankzij jullie tips kan ik groeien in de bouwkunsten  :).


Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

C.B.

Gewoon zo verder doen , alles ziet er super uit.  :)
Groetjes.
Claudio.

Cord

Ik vind het wegdek prachtig uitgevoerd. Misschien nog wat gras en onkruid aan de zijkant van de weg, maar verder PERFECT!
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

Koen

Citaat van: Cord op 23 december 2017, 13:36:33 PM
Ik vind het wegdek prachtig uitgevoerd. Misschien nog wat gras en onkruid aan de zijkant van de weg, maar verder PERFECT!
@ Wim,
Bedankt. Het onkruid moet nog aangebracht worden maar nu moet eerst de ballast aangebracht worden. Ik probeer zo veel mogelijk van de achterzijde naar voor toe te werken zodat er niets beschadigd wordt.

Ondertussen is het dilemma voor de spoorovergangen opgelost. Het kost wel wat tijd maar ik heb de bielzen in de pertinax volledig uitgezaagd. Onderstaand vind je het resultaat. Let niet op het onderste spoor in de tweede foto. Dit moet nog vervangen worden.

Untitled by Koen Vaganée, on Flickr

Untitled by Koen Vaganée, on Flickr

Nooit te oud om te leren

loebaske

#859
Jawade Koen, je leert zeer snel en idd. het vraag wat werk, trouwens alles in onze hobby.
Denk dat je meer genoegen aan heb dan daarvoor toch wel enkele nutteloze €uro's aan te geven.....

Kautenbach

Netjes, mooie soepel lopende overgangen  ;)

Pierre

Ja Koen ... da's een mooie oplossing zo! Een beetje ballasten en je ziet er niets meer van. :)
Groet Pierre.


Koen

Bedankt mannen. Nu nog de onderste overgang en dan kunnen we weer verder.

@Eric,
Bedankt om mij wakker te schudden. Soms vergeet ik dat tijd geen rol speelt en dat het kopen niet altijd 'de' oplossing is.

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Koen

Gisterenavond nog even de kopse balken van de brug gemaakt. Persoonlijk vind ik de kleurschakering beter geslaagd dan de muren.
Misschien de muren vervangen? Stof tot nadenken.

Groetjes,
Koen

Untitled by Koen Vaganée, on Flickr

Nooit te oud om te leren

59erke

Persoonlijk vind ik de kleur van de muren best geslaagd hoor Koen.

Misschien nog een ballustrade langs de sporen plaatsen
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Koen

Citaat van: 59erke op 27 december 2017, 13:31:28 PM
Persoonlijk vind ik de kleur van de muren best geslaagd hoor Koen.

Misschien nog een ballustrade langs de sporen plaatsen
Bedankt Koen.
Dat moet inderdaad nog komen maar eerst ga ik de ballast aanbrengen.


Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Koen

Nog even een AM54 die een langzaam vormend landschap doorkruist.

Untitled by Koen Vaganée, on Flickr


Gisteren ben ik begonnen met het aanleggen van de ballast. Het is nog maar een pril begin - de ballast is nog niet verlijmd en moet ook nog bewerkt worden met de airbrush (na verlijming  ::) )..

@ Eric,
Ik heb jou opmerking overwogen betreffende de accoustische eigenschappen. Bij de middelste module heb ik eveneens ballast aangebracht zonder nog extra geluidsisolatie aan te brengen. Bij het rijden heb ik op deze module niet echt veel extra geluid. Ik ga het risico dus maar nemen (ik maak gebruik van elastische verlijming).

Groetjes,
Koen

url=https://flic.kr/p/EQe48o][/url]Untitled by Koen Vaganée, on Flickr

Untitled by Koen Vaganée, on Flickr

Untitled by Koen Vaganée, on Flickr
Nooit te oud om te leren

OlivierV

Strak ballastbed Koen.
Landschap komt goed!
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

ERVIN

Ja vind ik ook , proper werk koen.  ;)

Koen

Bedankt Erwin & Olivier.
Langzaam maar zeker begin alles een geheel te vormen.

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren