Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Le Varoney

Gestart door Koen, 04 september 2013, 11:40:38 AM

Kautenbach

Bijna iets voor t LED draadje ;)

Muurtje achter je bus is mooi op kleur, binnenkort ook ballast leggen?

Koen

Absoluut maar eerst de rest van de weg aanleggen en de achtergrond aanbrengen. Dus stel maar binnen een jaar dat ik daar aan kan beginnen  ::).
Ik wou dat ik wat meer tijd had om verder te werken maar als je bijna 7 op 7 werkt ...

Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

Koen

Helaas heeft photobucket ook mijn draadje teniet gedaan. Ik zal zo snel mogelijk de foto's opnieuw plaatsen.

Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

Koen

Vandaag nog even aan de ommuuring van het domein gewerkt. Muren en dekstenen gieten, verzagen, ... Langzaam begint er vorm in te komen. De naden dienen nog weggewerkt te worden maar eerst moet de hele zaak drogen.

IMG_0207 by Koen Vaganée, on Flickr

Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

loebaske


Alles op zijn tijd, ziet er wel fraai uit...

Koen

Bedankt Eric.
Wanneer alles een kleurtje gekregen heeft, zal het hopelijk allemaal tot zijn recht komen  :).

Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

erik de noorman

Komt in orde zo te zien.

Erik.

Pierre

Knap werk Koen. Vooral de rotsbodem ziet er top uit. ;)
Groet Pierre.


Koen

Bedankt mannen.
Het gaat soms wat traag naar mijn goesting maar ik vrees dat ik daar moet met leren leven  ???.


Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

SuSke

Mooie vordering Koen.
Heb je die muur ook gelijk in de sculptamold gemaakt of is het er een uit plaaster?
Ik kijk uit naar het kleurenpallet dat je daar op gaat zetten. ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Koen

Bedankt Frans.

De muren zijn in plaaster gegoten (volledige muurplaten) en nadien op maat geslepen.
Ik heb een hele hoop gietmallen gekregen nadat ik voor een Duitse firma een vertaling gemaakt heb  :).

Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

Koen

Vandaag nog eens aan de baan kunnen werken. Ik heb een poging gedaan om de achtergrond een kleurtje te geven met de airbrush. Na veel afplak -en spuitwerk zie je hieronder het resultaat.


Mvg
Koen

IMG_0212 by Koen Vaganée, on Flickr


IMG_0211 by Koen Vaganée, on Flickr
Nooit te oud om te leren

Steam.N

Overgang van wolk nar blauwe lucht vind ik goed, maar ik zou die wolken wat structureren.
Nu zijn ze over het hele vlak gelijkmatig verdeeld en even groot.
Wat je toont is geen herkenbare luchtstructuur ...     (wat niet moet, natuurlijk  ;) )
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Cord

Ik vind alles erg fraai uitgewerkt.
De kleuren van die stenen muur vind ik precies goed.
De rotspartijen zijn perfect uitgevoerd.
Slim om die achtergrond in de hoek rond weg te laten lopen.
De wolkenlucht op de achtergrond? Smaken verschillen, maar ik zou er voor tekenen.
De hele opbouw: vooraan laag en achterin hoog, waardoor je een perfecte zichtlijn krijgt... chapeau!
Een klein dingetje is die bus. Zelfs een 13-meter bus gaat die bocht zonder twee keer steken nooit halen.  :-\
En verder blijf ik dit project volgen.

Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

Koen

@ Jean,
Citaat van: Steam.N op 03 september 2017, 15:24:56 PM
Overgang van wolk nar blauwe lucht vind ik goed, maar ik zou die wolken wat structureren.
Nu zijn ze over het hele vlak gelijkmatig verdeeld en even groot.
Wat je toont is geen herkenbare luchtstructuur ...     (wat niet moet, natuurlijk  ;) )

Daar ben ik het mee eens. Dit is een eerste poging. Ik ga aan de hand van foto's proberen om de zaak nog wat aan te passen dmv een spons.

@ Wim,

Bedankt voor de mooie commentaar.
De bus staat er momenteel maar los op. Ik weet niet of deze zal blijven staan. Maar je hebt gelijk. Het is een vrij scherpe bocht. En deze zou inderdaad er moeilijk door geraken.


Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren