Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Le Varoney

Gestart door Koen, 04 september 2013, 11:40:38 AM

den T

Hallo Koen

Ik volg al een tijd je nieuwe project. Komt helemaal goed.
In Leuven heb ik je net gemist . Ik zag je binnen met iemand in gesprek toen ik alweer buiten stapte.
vraagje / het inkleuren van de muur doe je dat eerst met de donkerste kleur in dan naar lichter of omgekeerd ?
Nu ik op pensioen ben, probeer ik mijn project terug op te starten. Ik hoop een manier te vinden om hiervan ook wat foto's te kunnen posten.
groeten
Julien

Pierre

Mooie plaatjes weer Koen. Geweldig ;)
Groet Pierre.


Koen

Bedankt voor de complimenten, mannen.

Citaat van: den T op 16 december 2018, 20:54:17 PM
Hallo Koen

Ik volg al een tijd je nieuwe project. Komt helemaal goed.
In Leuven heb ik je net gemist . Ik zag je binnen met iemand in gesprek toen ik alweer buiten stapte.
vraagje / het inkleuren van de muur doe je dat eerst met de donkerste kleur in dan naar lichter of omgekeerd ?
Nu ik op pensioen ben, probeer ik mijn project terug op te starten. Ik hoop een manier te vinden om hiervan ook wat foto's te kunnen posten.
groeten
Julien


Spijtig dat we elkaar gemist hebben, Julien.
Om op uw vragen te antwoorden. Ik begin met de lichte kleuren en daarna de donkere. We gebruiken hierbij washes (veel water - weinig verf). Op deze manier kom ik tot het resultaat wat je in mijn draadje ziet.
Ik heb dit niet zelf uitgevonden maar geleerd van onze grootmeester Evan  ;).

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Andress24

En staat dat sein dan nog net op de grens?  ;)

1:1 -  Belg in München
1:87 - Kempen in de jaren '90

H0 - 2 rail DCC - DR5000 - Koploper

Koen

Citaat van: Andress24 op 17 december 2018, 22:13:16 PM
En staat dat sein dan nog net op de grens?  ;)



Niet echt. Oorspronkelijk was het idee om half Belgisch half Frans te werken maar hoe meer ik aan de baan werk, heb ik meer zin om een volledige Franse baan te creëren.
Elektrisch gezien, is de seininrichting Belgisch uitgevoerd.
Wil ik dus overgaan naar de Franse seininrichting, dien ik alles te veranderen.

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Andress24

Het is je vergeven, hoor, het ziet er prachtig uit!
1:1 -  Belg in München
1:87 - Kempen in de jaren '90

H0 - 2 rail DCC - DR5000 - Koploper

Koen

Nooit te oud om te leren

Koen

Ik heb al een deel damplaten in elkaar gestoken en een gedeelte van roestkleur voorzien. De stukken die bovenop de vlakke delen staan, moeten nog gekleurd worden.
Het is een begin maar er is nog veel werk aan om alles in een correcte kleur krijgen.
Het begin van een grootse werf  :).

Groetjes,
Koen

Untitled by Koen Vaganée, on Flickr
Nooit te oud om te leren

evan

Knap resultaat Koen.

Toch een kleine bedenking:

Op de voorgrond zien we de rotsachtige structuur dus we kunnen er van uit gaan dat de nabije bodem vol gesteente zit.  Ik zou er niet graag damplanken in plaatsen met een trilblok. 

Misschien de waterrand op deze locatie meer een helling geven zodat de samenstelling meer grond lijkt dan gesteente?

Het is maar een bedenking wetende dat je er zelf veel belang aan hecht...

Groetjes
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Koen

@Evan,

Daar heb je een punt, Evan. Bedankt voor de tip.
Dat ga ik nog aanpassen  :).

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

SuSke

Als je dan toch bezig bent met veranderen Koen...  ;D

Ik weet niet of het de bedoeling is dat de damwand permanent blijft staan na het bouwen van de constructie en dus afgewerkt zal worden met een stalen of betonnen balk op de kop van de planken, maar...

Als dit een situatie tijdens het heien van de planken (wat ik veronderstel door de verschillende niveau's van de koppen) dan mag je elke plank op een andere hoogte laten stoppen, met stukken en happen eruit, zelfs een schuine kant eraan.
Ook zit er in elke plank een gat gebrand om de hijshaak door te steken om de planken in de heistelling te krijgen.

Veel succes met het verweren van de wand. Dat is een werkje dat je bijna "plank per plank" moet doen, want elke plank heeft een andere geschiedenis. Ze worden immers meermaals gebruikt alvorens terug richting hoogoven te vertrekken na verschroting.

Succes met je baan en de komende concerten.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Koen

#1136
Dag Frans,

Het is niet de bedoeling dat de damwand blijft staan. Er komt voor de wand een betonnen muur. Dus de damplanken moeten nadien verdwijnen. Die gaten heb ik op de foto's niet gezien. Ik zal de foto's nog eens grondig moeten bekijken.

In ieder geval bedankt voor de tips en bedankt voor de aanmoediging. Gisteren een eerste reeks gehad. Het was leuk maar erg vermoeiend. Twee en een half uur spelen op een basblokfluit, dan ben je uitgeblazen  ;D ;D ;D

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Koen

De damplaten zijn vervuild (te?) en een gedeelte van de betonnen muur werd aangebracht. Verder werd de fundering van het volgende gedeelte gegoten.

Groetjes,
Koen

Untitled by Koen Vaganée, on Flickr

Untitled by Koen Vaganée, on Flickr

Untitled by Koen Vaganée, on Flickr

by Koen Vaganée, on Flickr
Nooit te oud om te leren

loebaske


Bonk, wat een vooruitgang  ;)

erik de noorman

Mooi resultaat Koen maar moeten de damplanken niet voor de betonmuur staan om alles droog te houden.
Betonmuur in aanbouw vind ik zeer geslaagd enkel de voegen vind ik nogal groot uitvallen.

Erik.