Le Varoney

Gestart door Koen, 04 september 2013, 11:40:38 AM

Koen

Bedankt Gerolf.
Het kan nog wel een beetje beter maar dat is voor de volgende versie  ;). Eerst nog een aantal materialen bijeen zien te sprokkelen.

Groetjes,
Koen

Nooit te oud om te leren

modelbaanHO

Mooi gemaakt en inderdaad veel beter dan de eerste versie.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Koen

Bedankt Luc,

Al doende leren we hé  :).
Ondertussen zijn we weer even met het landschap bezig, kwestie van afwisseling.

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Koen

De problemen met mijn knie hebben alvast gemaakt dat ik tijd heb om aan mijn hobby te werken. Vrijdag en vandaag heb ik nog wat aan de scenery gewerkt. Stilaan beginnen de modules wat vorm aan te nemen.
Onderstaand een paar foto's van het in kleur zetten van de rotspartijen aan de oeverkanten.

Groetjes,
Koen

Untitled by Koen Vaganée, on Flickr

Untitled by Koen Vaganée, on Flickr

Untitled by Koen Vaganée, on Flickr

Untitled by Koen Vaganée, on Flickr


Nooit te oud om te leren

ERVIN

Blijft leuk om dit allemaal te zien groeien , héél goed bezig Koen.  ;)

Steam.N

Citaat van: ERVIN op 11 november 2018, 19:35:15 PM
Blijft leuk om dit allemaal te zien groeien , héél goed bezig Koen.  ;)

+1 !!!
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Koen

Bedankt mannen!
Het doet deugd om de zaak nog eens vooruit te zien gaan  :).

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren


Koen

Bedankt Erik.

@ Allen,
Ik ben op zoek naar de afmetingen van damplaten die gebruikt worden bij grondwerken en naar een mogelijk profiel dat hiertoe kan dienen.
Ik heb al even bij Maquett gekeken maar zij hebben niet de nodige profielen. Iemand een idee?

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Cozzy

Koen,

kan je uit onderstaande link iets afleiden?
http://www.alsacast.nl/nl/damwand-uit-staal.html

Succes!
Tom
Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog

SuSke

Maten van damplanken... Er zijn er zo'n 100-tal die allemaal gebruikt kunnen worden bij grondwerken.
(de referentie voor de vakman: http://www.arcelor-projects.com/ADNL/PDF/general_NL.pdf;)

Welke je wil gebruiken hangt een beetje af van:
- diepte van de bouwput
- steunen van de wand (op verschillende hoogtes en bovenaan)
- ondergrond
- belasting op aangrenzende grond
- ...

Vertel me even wat je wil uitbeelden...

In model heeft Auhagen ook een setje dat gebruikt kan worden als damplank.
Ik vind het persoonlijk een beetje te groot.


Auhagen 41613 Spoor H0 4 Dachplatten trapezförmig


Anders kan je ook de grofste trapeziumplaat van Evergreen nemen en daar profielen op plooien in alu-eetbakjes-folie.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Koen

Citaat van: Cozzy op 18 november 2018, 22:38:28 PM
Koen,

kan je uit onderstaande link iets afleiden?
http://www.alsacast.nl/nl/damwand-uit-staal.html

Succes!
Tom

Bedankt voor de link, Tom. Dit is wat ik zoek.

Citaat van: SuSke op 18 november 2018, 23:15:55 PM
Maten van damplanken... Er zijn er zo'n 100-tal die allemaal gebruikt kunnen worden bij grondwerken.
(de referentie voor de vakman: http://www.arcelor-projects.com/ADNL/PDF/general_NL.pdf;)

Welke je wil gebruiken hangt een beetje af van:
- diepte van de bouwput
- steunen van de wand (op verschillende hoogtes en bovenaan)
- ondergrond
- belasting op aangrenzende grond
- ...

Vertel me even wat je wil uitbeelden...

In model heeft Auhagen ook een setje dat gebruikt kan worden als damplank.
Ik vind het persoonlijk een beetje te groot.


Auhagen 41613 Spoor H0 4 Dachplatten trapezförmig


Anders kan je ook de grofste trapeziumplaat van Evergreen nemen en daar profielen op plooien in alu-eetbakjes-folie.

@Frans,
Als de laatst geposte foto ziet, heb je een gedeelte waar water komt, een weg en een verhoogd gedeelte waar de perrons op aangebracht zijn.
Tussen de weg en het verhoogde gedeelte zou een deel rotsstructuur/groen moeten komen, een gedeelte nieuwe muur en een gedeelte muur in opbouw. En daar dacht ik gebruik te maken van deze platen voor de
Ik vermoed dat dit toch vrij realistisch is om de achterliggende structuur te stutten?

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

SuSke

Koen,
Als ik het dan goed heb, moet de muur in damplanken dus eigenlijk dienen om het spoor en het restant van de perrons te stutten tijdens de opbouw van de nieuwe steunmuur?
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Koen

Inderdaad Frans. Lijkt mij een leuk om een dergelijk aspect toe te voegen aan de baan (doorbreken van de gelijkvormigheid / eentonigheid).
Nooit te oud om te leren

SuSke

Ik schets vanavond een en ander voor je uit en stuur het door.
Welk is de hoogte die je wil "keren" en hoe diep de bouwput die je graag gemaakt had?
Ik reken dat het spoor ongeveeg een 3-tal cm van de bouwput af ligt, of is dat  meer of minder?
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.