Le Varoney

Gestart door Koen, 04 september 2013, 11:40:38 AM

loebaske

Hed je die in tegels gesneden??

Pierre

Dat ziet er veelbelovend uit Koen. Mooi werk ;)
Groet Pierre.


PeterC

Koen,
Blijkbaar heb je dus al die afzonderlijke betonstenen uitgesneden en nadien weer naast elkaar gezet.
Waarom niet één lange strook stryrene en de voegen erin graveren met een omgekeerd Excelmesje?  Zou volgens mij veel sneller gaan.
Bij het graveren met een omgekeerd mesje, ben je wel beter dat je de achterkant ook even graveert, dan krult de styrene niet.
Groetjes, Peter


loebaske

zelfde idee Peter, wou een foto plaatsen maar vind die niet

Koen

#1009
@ Peter & Eric,

Dit is zeker een mogelijkheid welke ik overwogen heb. Als je beide naast elkaar ziet, vind ik de wijze die Peter VG gebruikt heeft de mooiste.
En ja, het vraagt veel tijd en geduld om de betonstenen te snijden maar tenslotte is het resultaat dat telt hé.

@Pierre,

Bedankt. Ik hoop dat het goed komt  :).


Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Koen

Deze week nog een beetje verder gewerkt aan het perron. Het eerste deel van de tweede module is stilaan in afwerkingsfase.
Onderstaand een overzicht van de werken.

Untitled by Koen Vaganée, on Flickr

De perronranden aan aanmaak.
Untitled by Koen Vaganée, on Flickr

Ingieten van het perron met gips:
Untitled by Koen Vaganée, on Flickr

Resultaat na het aanbrengen van de zandlaag (moet nog drogen):
Untitled by Koen Vaganée, on Flickr

Untitled by Koen Vaganée, on Flickr
Nooit te oud om te leren

loebaske


Goe bezig Koen, hoedje af....

Koen

Bedankt Eric. Het is altijd een beetje afwachten of ik het gewenste resultaat krijg maar ik ben tevreden.

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Pierre

Lekker bezig Koen ... ziet er tof uit. ;)
Groet Pierre.


Koen

Bedankt Pierre.
Langzaam aan begint het perron wat vorm aan te nemen. Het is vooral een kwestie van uitproberen. Ik neem vooral veel tijd om de zaken te laten bezinken, wat de mogelijkheid geeft om plannen te wijzigen.

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Michiel

't Is veel werk, maar het zijn dikwijls die details, het organische, die het verschil maken. En zolang het niet tegen steekt om het te doen, vooral doorgaan. Toffe foto's!
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Koen

Citaat van: Michiel op 16 juni 2018, 21:22:07 PM
't Is veel werk, maar het zijn dikwijls die details, het organische, die het verschil maken. En zolang het niet tegen steekt om het te doen, vooral doorgaan. Toffe foto's!

Inderdaad Michiel. Het zijn de details die het maken en die veel tijd vragen maar ik ben blij dat ik deze weg ingeslagen ben. Ik hoop dat ik alle perrons met dezelfde precisie kan afwerken want het vraagt veel geduld :).

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

mahtoska1


Koen

Bedankt Pieter.


Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Kautenbach

Indrukwekkend Koen, erg fraai de lengte en die hele flauwe boog, en niet teveel spoor. Gaat echt de hele goeie kant op ;)