train simulator 2013

Gestart door ward, 27 augustus 2013, 22:04:23 PM

ward

Heeft er iemand van jullie ervaring met train simulator 2013 van railsimulator.com?
Ik heb eens op youtube gezien, en de filmpjes zien er alvast heel goed uit.
Was oorspronkelijk op zoek naar MSTS, maar microsoft levert deze niet meer uit.
Iemand enige ervaring of bij train simulator 2013 ook een BE mod mogelijk is?

Mvg
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

OMC

Ik heb er geen ervaring mee, ben zelf verknocht aan MSTS omdat ik ook meewerk aan de grootste Belgisch route die er nu bestaat. Maar ik heb her en der al wel enkel dingen gelezen van TS2013 en qua graphics kan het wel tellen, zelfs nog beter van TS2012. Al ben ikzelf niet geneigd om over te stappen omdat ik nu eenmaal graag met degelijk Belgisch materieel rij.
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

ward

Inderdaad, helaas niets van belgisch materiaal, ook niet in hun dure? uitbreidingspakketten.
Ik zou het liefst zelf ook met Belgisch materiaal rijden, en als het ook in TS2013 kan toegevoegd worden zou dit heerlijk zijn.
Anders zal het zoeken worden naar een 'oudere' versie van MSTS..

Mvg
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

Davy

Ik heb al 3jaar de Railworks simulator op men pc (nu TS2014). Het is idd spijtig dat er geen Belgisch materiaal verkrijgbaar is. In MSTS heb je dat wel maar heb deze sim nog nooit gespeeld. Onwille van de graphics blijf ik zowiezo bij Railworks. Ik rij het meest met de Amerikaanse banen.

dani

Ik heb vorig jaar via Bol.com  de versie Train SImulator 2013 gekocht voor een kleine 30 euro denk ik.
En een paar weken nadien een nieuwe PC in elkaar geschroefd omdat de mijne niet krachtig genoeg was om het spel te draaien !
Nu ja, die upgrade van Intel I3 naar  AMD  zat er toch al aan te komen, maar het was vooral de video kaart die te zwak bleek.

Om het spel "lekker"  en vlot te kunnen draaien heb je minstens  een  1 GB  videokaart nodig met hardware accelleratie.
Een  flinke processor en  8 GB  RAM is geen overbodige luxe  (ik draai 64 bit  WIN 7)

Het spel gebruikt de  "steam"  engine voor updates, on line tracking en dergelijke, dus een internet verbinding is wel aan te raden en  het vertraagt je PC bij het opstarten omdat die "steam" elke keer bij de start van je PC gaat checken voor updates en zichzelf gaat aanmelden bij de server om dan downloads van de laatste versies te doen.

Het voordeel is dan wel als je  éénmaal aan de slag bent, het een heel mooi spel is.  De graphics zijn zeker behoorlijk te noemen, het geluid is  aangenaam en niet overdreven , en het ziet er allemaal redelijk goed afgewerkt uit.      En vorige week kreeg ik van   "Steam"  dan ook ineens  zomaar gratis en voor niks, de versie  2014  op mijn PC , die de 2013 heeft vervangen.

Je hebt leer modules, oefen trajecten en dan de "echte" ritten.  daarvan zijn er die meer dan een uur duren en waar je in veel van de tijd  gewoon zit te "koekeloeren" ...   te wachten tot je wat moet doen.   Daar zou een  "Fast Forward"  optie geen overbodige luxe zijn in mijn ogen.

Minpuntjes :
- de vereisten aan je systeem
- de "wacht schermen" bij het laden van scenario's  (lijkt soms alsof de boel vast zit : GEDULD oefenen)
- de Steam  game engine die je pc vertraagt
- de  "extra's"  zijn duur in aankoop (extra tracks, loks, ....)
- je moet telkens het VOLLEDIGE traject uitrijden, en er zijn er bij die meer dan een uur duren.

Plus puntjes
- mooie graphics
- goed geluid
- verschillende "viewpoints"
- veel scenarios en machines
- updates en extras on line beschikbaar (betalend)
- gratis upgrade naar 2014
- "learning" module
- tracking van je evolutie
- dankzij de Steam engine kan je zelf je ontwerpen van tracks en routes maken en delen on line
- je kan ook door andere spelers ontworpen routes downloaden en spelen
-....



Afgezien van de installatieprocedure en hoge eisen, vind ik het een prima spel !!!

De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

dani

en By The Way...   TS2014 kost nu  30 euro  dus daarvoor kan je niet de oude versie nog kopen en upgraden ...
Bespaar je een hoop werk en koop 2014. 
MAAAARRRRRR :  2014 heeft standaard maar 3 routes (2013 had er meer)


http://www.bol.com/nl/s/games/zoekresultaten/N/3135/Ntt/Train+Simulator+2014/Referrer/ADVNLBEG002012_9200000018800257_19/sc/games_all/index.html
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

janieburton

Citaat van: dani op 06 november 2013, 09:38:13 AM
en By The Way...   TS2014 kost nu  30 euro  dus daarvoor kan je niet de oude versie nog kopen en upgraden ...
Bespaar je een hoop werk en koop 2014. 
MAAAARRRRRR :  2014 heeft standaard maar 3 routes (2013 had er meer)


http://www.bol.com/nl/s/games/zoekresultaten/N/3135/Ntt/Train+Simulator+2014/Referrer/ADVNLBEG002012_9200000018800257_19/sc/games_all/index.html

Vraagje Dani: Lees dat je de Intel I3 hebt vervangen door en AMD, ik hoor in mijn omgeving mensen met een computer met AMD processer klagen over het feit dat volgens hun AMD trager is dan een Intel.
 

dani

@Janie : appels en peren......   
Het hangt allemaal af van welke intel met welke AMD.

Als je bvbv een intel i7 Quad core hebt en je vervangt die door een AMD  Athlon Dual core :  ja dan ben je natuurlijk gejost.
Als je in dezelfde klasse blijft zijn ze elkaar even waardig.   Alleen is de Intel dan dubbel zo duur als de AMD.   Dan kan een  AMD Phenom X4 of een flinke AMD Opteron native Quadcore   zeker wedijveren met de  serieuze i7's van Intel.

Als je zo iets wil gaan doen, informeer je goed, zoek, lees, vraag, .... en beslis dan pas
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

janieburton

 

Stieven76

Ik heb sinds 1.5 jaar een AMD FX-8120 Bulldozer en tesamen met de ssd en 8GB Ram vliegt dat machientje toch.
Enkel mijn grafische kaart heb ik toen niet vervangen en tijdens zware spellen merk je dat wel (schokken). Maar ik speel amper nog games dus eigenlijk heb ik er niet echt last van...
Voor films ed is de Gforce GT7600 nog goed genoeg, werkt zonder problemen  :D


Ik ben sowieso een AMD fan. De enigste Intel i7 is mijn pc op het werk, maar mijn AMD is naar mijn gevoel even snel hoor.