Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Ondergrond station

Gestart door TBCédric, 24 augustus 2013, 10:40:41 AM

TBCédric

Ik ben dus van plan om het Station Sint-Niklaas in het huidig tijd anno 2013-2014 na te gaan bouwen. De plannen zijn onderweg, mijn plaat plasticcard ligt te wachten en mijn mesje is scherper dan ooit tevoren. Maar dan heb ik één probleem (momenteel). Wat moet ik als ondergrond gebruiken? De sporen zitten op een verhoog en de sporen zijn bereikbaar langs alle twee de kanten. Wie heeft er suggesties met betaalbare,degelijk materiaal als ondergrond? Een tip kreeg ik om mijn gebouw zelf een ondergrond van 2-3mm plasticcard te geven en de rest multiplex. Kan je dat dan als één geheel maken of hoe zit dat??

Info en tips zijn echt zeer welkom.

groe(n)tje cedric
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Jurgen

Cédric, ik wil je toch even temperen in je enthousiasme.

Zou je niet eerst verder oefenen met kleine gebouwtjes? In je vorige bouwsel stond al 1 en ander schots en scheef waardoor er veel nabewerking nodig was.
Ik kan me niet direct een beeld van het station van Sint-Niklaas voor de ogen halen, maar ik veronderstel dat dat wel andere koek zal zijn dan je huisje dat je onlangs gemaakt hebt.

Mijn voorstel, hou je handen nog even van de grote gebouwen af en probeer met kleine gebouwtjes. Doe dit desnoods samen met mensen uit je club en doe het vooral rustig aan. Je weet dat je soms te snel iets klaar wil hebben en door een stationsgebouw na te maken ga je met jouw snelheid alleen maar fouten maken.

Begin dus klein en perfectioneer jezelf daarin, pas daarna kan je naar grotere gebouwen over stappen. Zoek ook iemand die samen met jou stap voor stap een huisje wil bouwen en doe dat alleen samen met hem (of haar). Op die manier hou je jezelf ook onder controle om niet te snel te willen werken en ga je een veel beter resultaat verkrijgen.

Ik zeg je dit alleen maar om ontgoochelingen te voorkomen.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

TBCédric

Ik ga niet heel het station met perron en al nabouwen maar ik ga sectie per sectie werken. Ik ga het ook rustiger aan doen aangezien ik nog een paar jaartjes de tijd heb om het af te krijgen. Ik ga beginnen met de inkomhal en de tunnel. Als dat gedaan is ga ik beginnen met het overige van het gebouw. Als dat gedaan is ga ik met de perrons beginnen, dan de overkapping met bovenleidingspalen en verlichting en dan zit ik denk ik een jaar of 1-3 verder. Er is een kans dat als ik een stuk van het gebouw heb gemaakt en er veel ruimte voor verbetering is , ik het opnieuw zal maken. Station van sint-niklaas is met weinig deuren en kleine raampjes dus dat zal iets makelijker zijn. Het grootste probleem zal het dak zijn en de overkapping met licht e.d.
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

philippe_007

Hey Cédric,
Breng dinsdag even uw grief/project mee naar den club, kunnen het even bekijken.
Op de vaste baan in ons vorig lokaal hadden we ook zo'n ondergronds station, mss kan je daar wat ideeën opdoen.

PS het zal natuurlijk wel met een tintje wisselstroom zijn als ik u help he  ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Grz en tot dinsdag

TBCédric

#4
Ik ben nog niet bezig met bouwen. yves zorgt voor de plannen. en het is een bovengronds ;)
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

dieselfreak

Veel succes ermee, je zal het kunnen gebruiken:

www.brookville.be//images/600breed/870.jpg

Zoals Jurgen al zei, best klein beginnen om teleurstellingen te voorkomen.
MC