Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Anna ombouwen van H0 naar H0e

Gestart door Cord, 19 augustus 2013, 19:18:53 PM

Durango

Een schitterend lokje geworden. Ik had alleen de decals voor de weathering op het romphe geplakt.
Dan was met het weateren de akelig film verdwenen en die zie nu goed.
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

Cord

Ze krijgt nog een laatste decal-laagje... en anders een beetje haarlak.  :)
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

Cord

Nog even een laatste update:


De ietwat glimmende opschriften (decals, transfers) heb ik nog even bewerkt en er een extra laagje overheen gezet. En dat is tevens een mooie gelegenheid om moeder en dochter nog even bij elkaar te zetten... zoek de verschillen.
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

Steven123

Je ombouw project is duidelijk een succes geworden Wim, ben blij dat je het posten van updates niet hebt opgegeven (zie begin draadje).
Het ziet er heel goed uit!  ;)

Nog veel succes & groeten
Steven
Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook

PietB

Een prachtig resultaat Wim.
Proficiat.

grt Piet.

Cord

Dank voor jullie respons. Ik ben zelf ook niet geheel ontevreden... en ze rijdt als de brandweer.  :)
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

Steam.N

zeer mooi resultaat !
Proficiat !!!
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

conducteur

Het smalspoorexemplaar straalt toch meer charme uit vind ik...
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Cord

Dankjewel Rian, maar misschien komt dat ook wel een beetje omdat ik aan het H0-Annalocje niet zo bar veel heb veranderd, behalve dan een nieuw voorbordes en de verlichting die er is afgehaald.
Als ik het machinistenhuis een ander kleurtje zou geven en een beetje meer koperwerk, dan gaat ze misschien wat aan charme winnen.
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

Binco

Wat een leuk ding!
Heel goed gedaan.  ;)

skybert

#55
Dag Wim, ik kwam je ombouw thread tegen via lang googlen op zoek naar een betaalbaar munitietreintje voor een vlievelddiorama. Ik heb niets met modeltreinen, dus vooraf excuus voor domme vragen  :-[  maar ben wel vaardig met vliegtuigdiorama's en ook niet benauwd om ergens de zaag in te zetten. 

Ik heb een 1/72  duits vliegveld in bezet Nederland in aanbouw. Daarop reden Orenstein&Koppel smalspoor of feldbahn munitietreintjes. 1/72 treinen zijn erg schaars, dus een schaal H0 stoomloc met platte karren is close enough. En je Anna smalspoor conversie lijkt voor mij ook wel op een Orenstein & Koppel (want die zijn helemaal zeldzaam en knetterduur).

Ik moet dus op marktplaats en ebay op zoek naar een Anna H0 lok en een N spoor loc om zo'n zelfde conversie te kunnen doen? Of is er een betere optie om te bereiken wat ik wil. Verder dient nog gezegd dat het model mechanisch en electrisch op het diorama niet functioneel zal zijn en er hooguit 30 cm rails nodig is.

Domme vraag 1: weinig kennis van spoorschalen, maar N spoor kan door voor smalspoor of feldbahn als je het in 1/72 setting gebruikt?

Groet

Bert


Gerolf

Als de dwarsliggers niet zichtbaar zijn kan dat - in het ander geval op zoek gaan naar H0e-spoor.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Cord

Dag Bert,
Is het voor jouw diorama niet veel handiger als je op zoek gaat naar C026, Dapol BR PUG 0-4-0. OO/HO Scale Plastic Kit? Dat is een bouwpakketje op schaal OO en die kun je vrij gemakkelijk ombouwen naar smalspoor en op Ebay zijn die met redelijke verzendkosten nog wel verkrijgbaar. Er zijn wel verschillen want dat Dapol-locje is een zadeltankloc en van Engels fabrikaat, maar ik zou het -gezien de hoeveelheid werk- zeker in overweging nemen.
Voor wat betreft de rails, sluit ik me bij Gerolf aan.
Succes en ik wil graag volgen hoe je dit project in elkaar gaat fröbelen.
Groet,
Wim
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

ToThePoint

Wim, heel knap gedaan man.
Meesterlijk !
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Cord

Dankjewel Jean-Paul!
Grappig dat dit draadje weer in het voetlicht staat.
Nog even een aanvulling voor Bert:
Ik heb ooit eerder van dat Dapol 00/H0-pakketje een smalspoorlocje gebouwd.


Ik was er nooit zo tevreden over omdat ik niet een passend onderstel had. Bovendien is de kwaliteit van die Dapol-kitjes heel wisselend.
Ik ga dit onderstelletje nu gebruiken om er een diesellocje van te maken.
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing