Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

structuur forum

Gestart door conducteur, 19 augustus 2013, 18:54:09 PM

Wil je een herschikking van de structuur op het forum?

Ja!
9 (18%)
Kleine aanpassingen doen!
11 (22%)
Nee! Houden zo!
13 (26%)
Maakt niet uit voor mij!
17 (34%)

Totaal aantal stemmen: 48

Jurgen

Ok, lachen mag altijd en Marc heeft ook wel een punt ivm de betrouwbaarheid van een forumlid.
Maar die benamingen hoeven voor mij echt niet hoor. Er zijn er sommigen die speciaal berichtjes posten om een bepaalde naam te krijgen en dat kan niet de bedoeling zijn. Maar hiermee wijken we wel af van de oorspronkelijke vraag.

Ik denk niet dat het de bedoeling is om de structuur iedere maand te wijzigen, enkel maar om hem nu voor eens en voor altijd te optimaliseren. Rian heeft volgens mij echt wel nagedacht bij het opmaken van een nieuwe structuur die er wat mij betreft wel logischer uit ziet.
Niets houdt jullie tegen om zelf eens met een structuur op de proppen te komen hé.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Huugooke

Citaat van: Jurgen op 22 augustus 2013, 18:24:28 PM
Maar die benamingen hoeven voor mij echt niet hoor. Er zijn er sommigen die speciaal berichtjes posten om een bepaalde naam te krijgen en dat kan niet de bedoeling zijn.
Vandaar mijn idee van een "titel" naargelang de topic bijdrage, maar ik begrijp wel dat het programeer-technisch nogal een flinke klus zou zijn!
Maar zoals je zei, essentieel is zoiets niet.

Havoc

#32
Ik zie wel iets zitten in enkele kleine veranderingen, misschien zelfs iets radikaler dan Rian voorstelt. Zelf zou ik liever minder rubrieken zien. Er zijn er echt wel enkele waar de bedoeling misschien wel duidelijk is maar die beter zouden opgaan in een andere rubriek. En en zijn er die een etiket hebben dat de lading helemaal niet dekt.

Dat h0 in zijn voorstel ontbreekt verbaast mij niet. Dit is nog altijd een h0 forum waar per ongeluk ook andere schalen getolereerd worden. Echt interesse is er niet. Er zijn meer moppen dan berichten in andere schalen.

Dat de forumbaan niet echt een activiteit is ligt aan de deelnemers... Ik hoop dat het er ooit een zal worden.

Zelf zou ik:
- de eerste 3 forums in 1 groeperen. En het mag nu gewoon "het forum" zijn, het nieuwe is er al een tijdje af.
- "Poll"... het enige deel van het forum waar geen enkele poll instaat en waar de bedoeling me al in het vorige forum ontgaan is. Zou ik in het archief steken en alle polls in de nieuwe versie bij elkaar zetten.
- bij "algemeen en h0" enkel wat herschikken zodat de orde wat logischer wordt. Dat van 1:1 bij elkaar, rollend materieel bij elkaar enz. "Het oude forum" zou ik samen met de archieven in 1 nieuw sub-forum steken.
- andere schalen is ok, misschien enkel alfabetisch of volgens grootte sorteren.
- elektronika misschien afsplitsen, of onderaan groeperen.
- archief seintjes mag misschien weg, als die nu nog niet verkocht of gevonden zijn gaat dat toch niet meer gebeuren.
- EDIT: "verkiezing model van het jaar" mag er van mijn part uit. Nooit gesnapt waar het voor goed was en aan de inhoud te zien ben ik niet de enige.

Moet zeggen dat ik niet echt voorstander ben van iets te veranderen. De "links" bvb zijn ooit een "opgekuist" en sindsdien vind ik er niks meer en ga ik ook niet meer kijken of zet ik er geen meer in. Waarom? Het was misschien eerst een zootje dat netjes opgekuist is, maar niemand trekt zich dat aan en nu is het nog een grotere zooi. Ik vrees dat zo'n opkuisbeurten nu eenmaal altijd zo uitdraaien.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Havoc

CiteerVandaar mijn idee van een "titel" naargelang de topic bijdrage, maar ik begrijp wel dat het programeer-technisch nogal een flinke klus zou zijn!
Maar zoals je zei, essentieel is zoiets niet.

Essentieel is het niet. Maar als je er in slaagt van een AI te programeren dat dit voor elkaar speelt denk ik dat veel forums interesse gaan hebben.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

conducteur

Ik heb eigenlijk een beetje de opdeling per schaal willen 'afschaffen' met mijn nieuwe indeling.


Ooit zal het klaar zijn, staat in een H0-board, maar spoor I of Spoor 0 projecten zijn daar toch ook welkom?
In Ooit zal het klaar zijn staat Jean zijn NEEB project, maar dat is in N. Maar voor N is een speciale hoek voorzien? Als je dat weglaat heb je volgens mij minder last van die situatie dat een rubriek op de verkeerde plaats staat, of dat één onderwerp in meerdere rubrieken past.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Havoc

Als je de verdeling in schalen wil afschaffen dan moet je consekwent zijn en die onderdelen eruit halen.

Je heb wel wat gelijk dat soms -zeker in "ooit zal het klaar zijn"- de onderverdeling in schalen wegvalt. Maar ik denk niet dat dat een probleem is. De onderdelen die voor elke schaal passen staan dan ook onder "praktijk", niet onder "h0".

Misschien dat het beter en logischer is om "beginners", "nieuwe leden", alles van grootspoor uit de rubriek h0 te halen.

Aan "ooit zal het klaar zijn" zou ik niet raken. Dat lijkt me een van de interessantste onderdelen van het hele forum. Van mij mag al de rest van het  forum opgedoekt worden zolang dat maar blijft bestaan.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Jurgen

Waarom gaan we eens niet bij de buren kijken? Beneluxspoor, 3-railforum, Märklinusers,... en dan vergelijken met ons forum. Ik zeg niet dat die andere forums de optimale indeling hebben, maar even een kijkje nemen kan nooit kwaad hé.


Johan zijn stelling dat wij een H0-forum zijn waar andere schalen getolereerd worden vind ik vreemd uitgedrukt. Het is eerder een forum voor alle schalen waar vooral over H0 gepraat wordt. Dat is volgens mij een betere samenvatting van ons forum.

Wat de links betreft, daar heb ik nooit mijn weg in gevonden en dat onderdeel laat ik eigenlijk altijd "links" liggen. (Ok, flauwe woordspeling, ik weet het  :D)
Van de archieven mag denk ik ook wel een groot deel definitief verwijderd worden, zoals Johan al zei bijvoorbeeld de seintjes. Als iets echt nog te koop of te ruil is of gezocht wordt moet men het maar opnieuw plaatsen.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

doomslu

Wat die links betreft: sind enkele jaren is er een veel beter alternatief. Patrick verzamelt die namelijk allemaal en een up-to-date overzicht kan je steeds hier terugvinden: http://www.modelspoormagazine.be/index.php/nl/links
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Dirky

H0 forum waar andere schalen getolereerd worden? Hmmm...
Als je van het(de) laatste ja(a)r(en) alle niet H0-schaal berichten zou verwijderen, zal er echt niet veel overschieten... ;)

Voor mij is dit een modelspoorforum en modelspoor omvat ALLE schalen, niet?

Jurgen

Citaat van: Dirky op 23 augustus 2013, 11:27:09 AM
Voor mij is dit een modelspoorforum en modelspoor omvat ALLE schalen, niet?

Net wat ik zei dus.  ;)

Citaat van: Jurgen op 23 augustus 2013, 10:47:53 AM
Johan zijn stelling dat wij een H0-forum zijn waar andere schalen getolereerd worden vind ik vreemd uitgedrukt. Het is eerder een forum voor alle schalen waar vooral over H0 gepraat wordt. Dat is volgens mij een betere samenvatting van ons forum.

Alleen heb je misschien gelijk dat het evenwicht gekanteld is. En dan niet zozeer naar andere schalen, eerder naar technische aspecten van onze hobby.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Havoc

CiteerWat die links betreft: sind enkele jaren is er een veel beter alternatief. Patrick verzamelt die namelijk allemaal en een up-to-date overzicht kan je steeds hier terugvinden: http://www.modelspoormagazine.be/index.php/nl/links

Zet dat misschien eens bovenaan het link forum. Zou veel zoeken besparen.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

doomslu

Citaat van: Havoc op 23 augustus 2013, 21:20:32 PM
CiteerWat die links betreft: sind enkele jaren is er een veel beter alternatief. Patrick verzamelt die namelijk allemaal en een up-to-date overzicht kan je steeds hier terugvinden: http://www.modelspoormagazine.be/index.php/nl/links

Zet dat misschien eens bovenaan het link forum. Zou veel zoeken besparen.
Goed idee, Johan. Dat is bij deze gebeurd.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

marc goovaerts

Citaat van: Havoc op 22 augustus 2013, 22:20:01 PM
Dit is nog altijd een h0 forum waar per ongeluk ook andere schalen getolereerd worden.
Hola, welke zelfverklaarde Messias heeft dat ooit bepaald ?
Het klinkt bijna als de verklaring van een politieke partij met een reukje aan.  :o

Turnhout NEEB en de bijdragen van Michiel worden niet gewoon 'getolereerd', maar behoren tot de interessantste die je hier kan vinden.
Ook bijdragen in andere schalen zijn het bekijken waard. Niet enkel besprekingen van de overvloedige kant-en-klare HO-markt, zoals op vele andere fora.

Michiel

Ik heb steeds het specifieke onderscheid tussen H0 en "de rest" nogal kunstmatig gevonden. Ik vind (dus persoonlijk) dat alle rubrieken kunnen blijven zoals ze zijn, maar de specifieke schaal-rubrieken (N, 1, ...) mogen opgenomen worden in de respectievelijke onderwerp-rubrieken van ex-H0. Ik vind het veel overzichtelijker als vb alle scenery-projecten samen zitten, ongeacht de schaal.

Maar, de schaal waarin een project wordt uitgevoerd is wel belangrijk om de evaluatie van het resultaat correct te kunnen inschatten. Daarom stel ik voor dat elk draadje waarin aan een specifiek project wordt gewerkt waar de schaal een rol speelt, een LABEL krijgt met schaalaanduiding: H0e, Z, 1,...

't Is maar een idee.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

argilla

wat vooral onduidelijk is of stoort bij mij zijn die sloten op bepaalde items is dat echt nodig ? waarom kan men hierop geen commentaar geven ? schrik van de reacties ?
Een modern forum daar hoeven geen sloten te zijn ...ieder zijn zeg laten doen.
Zeer ondemocratisch en dit forum onwaardig.   >:(
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15