Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

structuur forum

Gestart door conducteur, 19 augustus 2013, 18:54:09 PM

Wil je een herschikking van de structuur op het forum?

Ja!
9 (18%)
Kleine aanpassingen doen!
11 (22%)
Nee! Houden zo!
13 (26%)
Maakt niet uit voor mij!
17 (34%)

Totaal aantal stemmen: 48

conducteur

Nu het forum bijna zijn 1ste verjaardag viert, wordt het geen tijd om eens wat de structuur te wijzigen? In al die jaren zijn er enkele rubrieken bijgekomen, en is de structuur mogelijk wat zoek. Ik weet niet hoe flexibel de software is om rubrieken te verplaatsen of te hergroeperen, maar ik denk wel dat een herschikking eens goed kan zijn.


Zo staat de rubriek grootbedrijf in een forum over H0, zijn er twee rubrieken 'algemeen', hebben we nogal wat technisch gerelateerde rubrieken aangemaakt (Kiss/µc elektonica/ gereedschappen en materiaalverwerking...)... Tijd voor een hergroepering/herschikking?


Daarom mijn voorstel:


Klik: http://www.treinbaanrian.be/structuur%20modelspoorforum.docx


Wat denk je ervan? Vragen? Opmerkingen? Shoot!
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Metpetergaathetbeter

OEI, LUC zal BLIJ zijn ?

Groeten Peter ;)

conducteur

Ik besef dat dit wat moeite zal kosten van onze lieve moderatoren, maar kan me niet voorstellen dat dit onoverkomelijk is?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

mark7758

Kom over een paar jaar maar eens terug. Ik vind het forum zeer goed werken en heb eigenlijk geen behoefte om weer anders te gaan denken.
Iedereen wil het iedere paar maanden compleet anders hebben. Je zoekt je dan weer helemaal rot waar alles stond.
En hou er ook rekening mee. Het is een HOBBY het wordt niet betaald.

Ik zeg houden Zo.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

doomslu

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 19 augustus 2013, 18:55:34 PM
OEI, LUC zal BLIJ zijn ?

Groeten Peter ;)
Een paar dingen verplaatsen is niet echt onoverkomelijk.
Bovendien heeft Rian gelijk dat sommige dingen wat onlogisch staan.
Enige vrees die ik heb wordt door Mark verwoord: gaan we onze weg nog vinden? We zijn het nu zo gewoon...
Ik wacht de reacties af.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

bellejt

mooi , maar ik vind de rubriek het oude forum niet meer terug.Of is dat ergens anders bij gekleefd ? Voor mij hoeft er niets te veranderen.Alles draait goed zoals het is en snel te bekijken en te zoeken.In tegenstelling tot andere forums waar de zoekfunctie dikwijls het ganse forum plat legt gedurende de zoekaktie..

conducteur

Ik denk dat die 'vrees' erg zal meevallen, als de nieuwe structuur voldoende logisch in elkaar zit...
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Cord

Ik ben nogal nieuw hier, maar wat ik wèl weet is dat je makkelijk kunt wennen aan logica. Bovendien moet je verbeteringen nooit uit de weg gaan. Maar, dit is mijn persoonlijke mening en ik kan me ook voorstellen dat het altijd lastig is als alles weer anders wordt en je je weg weer moet vinden.


Eén dingetje: bij "Beelden toevoegen" gaat het waarschijnlijk over het plaatsen van foto's, maar er is natuurlijk nog meer: "een verkorte link plaatsen", "klikbare foto's plaatsen" enz. Zou "Gebruiksaanwijzing forum" dan niet meer de lading dekken?
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

PietB

Mwah ik vind de door Rian voorgestelde veranderingen niet absoluut nodig.
Citaat van: conducteur op 19 augustus 2013, 18:54:09 PM
Zo staat de rubriek grootbedrijf in een forum over H0, zijn er twee rubrieken 'algemeen', hebben we nogal wat technisch gerelateerde rubrieken aangemaakt (Kiss/µc elektonica/ gereedschappen en materiaalverwerking...)... Tijd voor een hergroepering/herschikking?
De huidige structuur is wat mij betreft toereikend.
Maar mochten er mensen zijn die het gewenst vinden en Luc de boel op de schop neemt, zal ik er niet voor wegblijven

grt Piet.

Stieven76

Lang ben ik hier nog niet, maar conducteur zijn indeling lijkt me wel logisch. Alles staat wat meer gegroepeerd dan :)

Dirky

Niet mis Rian maar ik zou al meteen niet weten waar iets te plaatsen van H0... :(

Waarom nog verschil tussen H0 en de andere? zoals het nu is vind ik dat ook wel bizar...


Mattias

Aangezien ik altijd op "Toon ongelezen berichten sinds je laatste bezoek." klik om iets te lezen, maakt het mij niet uit.....
www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

Jurgen

Citaat van: Mattias op 20 augustus 2013, 10:16:48 AM
Aangezien ik altijd op "Toon ongelezen berichten sinds je laatste bezoek." klik om iets te lezen, maakt het mij niet uit.....

Zo bekijk ik sinds een hele tijd ook de nieuwe berichten. Voor nieuwe mensen kan een logischere indeling misschien wel handig zijn om het forum beter te leren kennen.

Maar ik vind dat Rian zijn indeling wel goed is.
Alleen denk ik dat Dirky zijn reactie gegrond is, de rubriek H0 is verdwenen in Rian zijn overzicht. Vergetelheidje van Rian?


En dan kom ik weer terug op iets dat ik ooit eens vermeld heb, vernieuwing (en misschien zelfs verbetering) wordt meteen afgeschoten.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

dieselfreak

Gewoon laten zoals het is lijkt mij nog het beste, vernieuwing is niet altijd verbetering, dat geldt zowel hier als in het echte leven.
MC

conducteur

Een complete herschikking zoals ik het voorstel is misschien niet echt nodig, maar wel enkele 'fout' geplaatste rubrieken veranderen?


Ik heb een 'poll' toegevoegd aan dit bericht, kunnen we objectief de meningen bekijken. Ik heb alvast het goede voorbeeld getoond en gestemd!
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum