Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Hulp bij het ontwerpen : "Betriebs-Anlagen variabel geplant"

Gestart door eve, 17 augustus 2013, 09:57:30 AM


argilla

Heb vragen bij de bogen van 50 cm dia ? ?  In N of kleiner zou dat wel lukken , maar in H0 ? ?  ???
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

eve


Peter

He, he, waar is de tijd dat op deze lijnen nog treinen van de Regentalbahn reden. De laatste keer dat we in het Bayerische wald waren (in Bodenmais) een paar jaar geleden reden er inderdaad al de afgebeelde Regio Shuttles van de Waldbahn (in model verkrijgbaar bij Bemo)
Met vriendelijke groeten
Peter

argilla

Citaat van: eve op 17 augustus 2013, 10:20:53 AM
Radius = straal. Diameter =  2 x straal.

Erik


klopt Eric was een vertaal lapsus.
Maar dan nog 100 cm ? ? Op de zolder bij mij is de boog rond de uitgedoofde vulkaan 2.20 meter als dia. en nog hangen de personenwagens en lange goederenwagons over. Nu kan ik wel aannemen dat in tunnels dit niet echt speelt dat wel maar is toch geen zicht. Maar ja toegevingen t.o.v de realiteit  moet je nu eenmaal doen nietwaar !
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

OlivierV

100cm diameter buiten het zicht zou mij echt geen dr*l kunnen schelen eerlijk gezegd. Stomers kunnen daar met die pinnen op hun cilinders gemonteerd door en de lange wagons en rijtuigen hangen niet zo heel veel meer over. 'k Zou sowieso wel niet al te veel bocht in 't zicht plaatsen.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Peter

Het aangehaalde voorbeeld is een lokaal lijntje, waar bijna nooit lange rijtuigen gereden hebben.
Dus kunnen de bochten (in het aangehaalde voorbeeld) vanaf 60 cm radius (en niet 50) dus 120 cm gemakkelijk gebruikt worden De bocht van 50 cm is in een schaduwstation, dus niet zichtbaar
Met vriendelijke groeten
Peter

argilla

Citaat van: Peter op 17 augustus 2013, 15:14:30 PM
Het aangehaalde voorbeeld is een lokaal lijntje, waar bijna nooit lange rijtuigen gereden hebben.
Dus kunnen de bochten (in het aangehaalde voorbeeld) vanaf 60 cm radius (en niet 50) dus 120 cm gemakkelijk gebruikt worden De bocht van 50 cm is in een schaduwstation, dus niet zichtbaar

Tiens.......... bij blz 10 en 11 lees ik radius 50cm in het zichtbare gedeelte   :o
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Peter

Ik lees:

Der
Radius von 50 cm in der
Umkehrschleife garan
tiert absolute Betriebs
sicherheit, auch bei ...

Op beide bladzijden wordt geproken over 50 cm bij de onzichtbare gedeelten. De "umkehrschleife", dus de keerlus is in het onzichtbare gedeelte
Bij de zichtbare gedeelten is het altijd 60 cm
Met vriendelijke groeten
Peter