Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Tram

Gestart door argilla, 09 augustus 2013, 13:56:11 PM

Huugooke

En er is geen digitale spanning in de buurt? Een mini decoder zou veel oplossen.
Maar de meest voor de hand liggende oplossing is deze: een tram heeft toch een bovenleiding? Je kan de rails voor het licht en de trolley voor de motor gebruiken (of vice versa) . Eén rail is dan de gemeenschappelijke. Met een gewone regeltransfo voor spoorbaan heb je dan alles in huis, die hebben toch ook een vaste spanning voor wissels en zo.

janieburton

Citaat van: Frank_N op 09 augustus 2013, 20:21:17 PM
Citaat van: janieburton op 09 augustus 2013, 18:43:15 PM
Citaat van: Havoc op 09 augustus 2013, 18:39:13 PM
Die HF voedingen, bestaan die nog? Is zou denken dat sinds de invoering van de EMC normering die niet meer te vinden zijn.

Wat is EMC normering?

(zucht slaken doet :)) http://www.google.nl/#bav=on.2,or.r_qf.&fp=e0734d4cf58677ea&q=EMC+normering

Bedankt voor de link.

Het zal wel aan mij liggen maar snap nog altijd niet waarom er sinds die normering geen HF voedingen kunnen of mogen bestaan
 

argilla

Citaat van: Huugooke op 09 augustus 2013, 20:38:29 PM
En er is geen digitale spanning in de buurt? Een mini decoder zou veel oplossen.
Maar de meest voor de hand liggende oplossing is deze: een tram heeft toch een bovenleiding? Je kan de rails voor het licht en de trolley voor de motor gebruiken (of vice versa) . Eén rail is dan de gemeenschappelijke. Met een gewone regeltransfo voor spoorbaan heb je dan alles in huis, die hebben toch ook een vaste spanning voor wissels en zo.


Huugooke schitterend idee . Ga dat toepassen of toch proberen dat is inderdaad een oplossing. Hou u op de hoogte.  ;)
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Gerolf

Zolang je geen dieseltrammetjes gebruikt is dat inderdaad een goeie oplossing  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Havoc

CiteerHet zal wel aan mij liggen maar snap nog altijd niet waarom er sinds die normering geen HF voedingen kunnen of mogen bestaan

Ik vermoed dat de oude versies eerder stoorzenders zijn dan voedingen. Maar dcc is eigenlijk heel verwant aan die hf voedingen. Enkel geen statische hf maar een gecodeerde hf.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Huugooke

Citaat van: Gerolf op 10 augustus 2013, 09:20:21 AM
Zolang je geen dieseltrammetjes gebruikt is dat inderdaad een goeie oplossing  ;)
Dan is er nog altijd de middenrail!

Huugooke

Citaat van: Havoc op 10 augustus 2013, 12:07:32 PM
CiteerHet zal wel aan mij liggen maar snap nog altijd niet waarom er sinds die normering geen HF voedingen kunnen of mogen bestaan

Ik vermoed dat de oude versies eerder stoorzenders zijn dan voedingen. Maar dcc is eigenlijk heel verwant aan die hf voedingen. Enkel geen statische hf maar een gecodeerde hf.
Je kan trouwens een perfecte HF voeding maken met een oude versterker en een frequentie generator; beide in occasie te vinden, maar het is wel geen zicht!
De lampjes moeten wel een condensator in serie krijgen, waardoor het plaatsgebrek-probleem weer opsteekt!