Wat schilderwerk

Gestart door Peter, 09 augustus 2013, 11:48:02 AM

Peter

Zoals al vermeld, voor mijn schoonzoon een model (1/25) van zijn "echte" Porsche gebouwd (en verbouwd met spoiler) en in de kleuren van zijn grote voorbeeld gespoten met mijn oude Badger.
Enkel de rand bovenaan de achterruit moest nog bij geretoucheerd worden.





En terwijl ik dan toch van mijn vaste hand kon profiteren, een setje met beschrifting van Gassner voor mijn stoomloks der baureihe 42.90 en 52 geschilderd en daarna afgeschuurd op gewoon printer papier.

Met vriendelijke groeten
Peter

dani

fijn werkje ....

Doe je dat vaker ? ik heb de indruk van wel ?
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Peter

CiteerDoe je dat vaker

Wat bedoel je.
Spuitwerk doe ik al veel minder. Vroeger toen ik nog ¨Plastiek modelbouw" deed was dat veel meer.
De laatste tijd enkel nog eens een enkel model voor onze zoon want die doet nog aan Plastiek modelbouw. (vorige week nog een Königstiger op 1/35, de zandkleur basislaag gespoten)

Die beschriftingen van Gassner  (enkel H0 en tijdperk II (DRG) en tijdperk III (DB en DR) zijn wel heel fijn en bestaan uit ge-etste  beschriften en decals voor alle soorten loks (stoom/diesel en eloks) en voor goederen en personenwagens.
Die ge-etste plaatjesschilder je eerst zwart (ik gebruik bij voorkeur nr85 satijnzwart van Humbrol voor zijn zeer fijn pigment. Na goed drogen (24 uur) leg je die plaatjes omgekeerd op een blad kopierpapier
en wrijft zolang tot de beschrifting helemaal leesbaar is. Het voordeel is zeer zuivere beschrifting zonder krassen op de blank gewreven letters/cijfers.
Met vriendelijke groeten
Peter

dani

dat bedelde ik inderdaad, dat ik de indruk had dat dit niet je eerste keer was .

Bedankt voor de meer gedetailleerde uitleg !   Daar hebben we iets aan, ik in elk geval als "noob" dan toch.

Dani

(PS vroeger maakte ik ook miniatuur auto's "op maat" voor mede-clubleden van de keverclub.  Ik heb een aantal van die modelletjs gemaakt, meesten op 1:18 maar soms ook 1:24 .  Zo onder andere mijn eigen kever, een "Jeans Bug", een  "Notchback", een T1 busje en nog enkele anderen.)

deze bvb:
http://www.youtube.com/watch?v=V9e04O4XyXk

http://www.youtube.com/watch?v=mWN9oWGYLg4


Vandaar mijn extra interesse in deze van jou, het ziet er een fraai exemplaar uit moet ik toegeven.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.