Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

NMBS Diesel Type231

Gestart door svvander, 13 december 2004, 10:03:26 AM

svvander

Hallo,

Klopt het, dat het type 231 (Dieselloc), veel weg heeft van of hetzelfde is dan, de V36 van de DB?
Ik vraag dit, omdat ik anders een V36 van M?rklin (3138) zou aankopen en deze danzou herschilderen en hernummeren naar het Belgisch model.

Groeten,
Sven
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

quf

Kijk een op de website http://users.telenet.be/francois.de.boer onder hoofding "Belgische Spoorwegen / Technische Steekkaarten".
Is het deze dat je zoekt?

guy holbrecht

Volgens het boek B-diesel van Max Delie is het type 231 , waarvan slechts ??n exemplaar dienst heeft gedaan bij de NMBS (231.01, later 231.001), een voormalige V 36 uit het bestand van de Wehrmacht. Deze loc was op het einde van de vijandelijkheden op Belgisch grondgebied achtergebleven en bij de NMBS ingelijfd.

erik de noorman

Sven,

Daar staat een te koop op ebay in nmbs uitvoering van marklin

Erik

dikken

Bij CCB reden er destijds ook zulke locs rond. Marklin heeft die uitgebracht in een set met 4 wagens en een doosje met stenen cement .Er zijn twee versies ( een insider-versie en een gewome versie). Het verschil tussen de twee: het locnummer.( stoem h?!)

zie ookhttp://cgi.benl.ebay.be/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=17035&item=5941857144&rd=1&ssPageName=WDVW

greeeetz, Bart
Bart Lambert
3-rail gebruiker
Ecos bediening
www.modelspoorhobby.be

Hapag Lloyd

citaat:
Geplaatst door guy holbrecht

Volgens het boek B-diesel van Max Delie is het type 231 , waarvan slechts ??n exemplaar dienst heeft gedaan bij de NMBS (231.01, later 231.001), een voormalige V 36 uit het bestand van de Wehrmacht. Deze loc was op het einde van de vijandelijkheden op Belgisch grondgebied achtergebleven en bij de NMBS ingelijfd.



Hoi ,

Heeft deze lokomotief ook geen dienst gedaan bij het Belgisch Leger , met name te Kapellen ?

Groetjes ,

Tom.

matti

Tom,

 De loc die in Kapellen bij het leger in dienst is geweest is nog een andere V36 . Die van de MNBS heeft voor zover ik weet zijn Fin De Carriere bij de CCB doorgebracht en is na zijn buitendienststelling bij deze firma aangekocht door het TSP dat er niet meteen plannen mee heeft . [:(]

Lima heeft er ooit ook een model van uitgebracht en die reed nog behoorlijk ook, voor een Lima dan .

              [8]

Johnnytrein

@Dikken, sorry maar ik moet je tegen spreken de Insider set heeft nog een ander verschil met de gewone set namelijk een keteltje op de zijkant
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

svvander

Mannen,

Allen heel erg bedankt voor jullie informatie! Het is inderdaad dat wat ik zocht quf...

Had 'm op Ebay gezien, vandaar. [:)] Had zo gedacht, koop er eentje aan via E-Bay Duitseland, volledig digitaal en herspuit de kap. Daar smijten ze ermee naar je hoofd! (Daar heb je een digitale versie al voor een goede ?50).

Die Cement-fabriekversie had ik ook al gezien en gewenst te kopen, maar is er nooit van gekomen. (blijkbaar zijn er 3 geweest, 2 van die cement-fabriek en dan diegene die achtergebleven is in de oorlog en die hebben ze dan blijkbaar voor het leger nog gebruikt, zonder nummering.)
Met andere woorden, toch wel een bijzonder mysterieus model.

Groeten en nogmaals bedankt,
Sven
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Thommy

die lima rijdt betrekkelijk goed, idd.  heeft zelfs ietke meer trekkracht dan een oude fleischmann 260 (serie 80).  enkel, naar ik weet, is het locnr. verkeerd of iets?

Greetz

Thommy
Greetz

Thommy

Peter

Als ik van u was zou ik toch de V36 van Lenz nemen. Deze heeft fantastische rijeigenschappen (o.a. stapvoets) en ook die koppeling is een groot pluspunt. Ondanks dat deze lok ineens voor DCC digitaal bedrijf is gemaakt, funktioneerd ook alles analoog. Zie hiervoor ook nog eens het artikel in MSM. En.....hij is NIET duur!!
Peter
Met vriendelijke groeten
Peter