Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Wat maakte vandaag je dag?

Gestart door OlivierV, 02 augustus 2013, 19:26:30 PM

Rangeerduivel

Citaat van: OlivierV op 27 december 2018, 13:46:53 PM
Citaat van: 59erke op 27 december 2018, 13:23:24 PM
als je werkt met enkel een multimaus zijn dergelijke simpele aanpassingen minder voor de hand liggend denk ik Rudy
Ik rij ook maar met Multimaus centrales hoor Koen, al deze cv's (tot en met CV 255) kan je manipuleren met de Multimaus. Tot op heden deed ik dat gewoon met de centrale. Elke loc werd bijgeregeld tot hij naar mijn inzien, smaak en weetikveel wat nog goed stond.

Koen,

Wat je met de MM niet kan in tegenstelling met de Ecos is uitlezen van CV's
Maar je bent al een heel eind op weg met het boekje (handleiding) dat bij een decoder zit.
Daarin staan de max. waarden die je de CV's kan geven, maar ook de waarden die nieuwe en/of gerecette decoders hebben af fabriek.
Als je de CV-waarde echt niet vindt kan je beginnen met de max waarde in te geven(bvb snelheid CV5-255) en als dit te snel is geef je bvb waarde 120 in
Dan ga je het verschil in snelheid zien.
Als dit laatste dan weer niet goed is gok je iets hoger of lager tot je voldoening hebt...

;)

bollen neus

Bericht gekregen dat Weinert onderdelen klaar liggen, dit is de laatste bestelling om alle Nohabs te voorzien van de nodige messing stukjes . Het is ook maar 132 euro nietwaar. ;D  Maar zonder deze stukjes ogen ze niet beter, dus slechter als het ware.
Den Eric.

dani

Vanmiddag moest ik in Brussel zijn voor een job interview bij de IT afdeling vand e VDAB.
Dus hoe kan je daar beter naartoe (centrum BXL) dan met de trein ???

Altijd een beetje een avontuur.  De parking aan het station vol, dus alternatief gezocht, snel nog een ticket van 11€ gekocht aan het loket en de trein op .
Keurig op tijd  en netjes op schema in Bxl Centraal.    4 min. stappen en ik was ter plaatse.

De terugreis met de trein ook mooi stipt en rustig,  de trein heeft me aangenaam verrast .
Vriendelijke conducteur/conductrice en propere rijtuigen. 

En dan het interview zelf dat ging vlotjes en  daar ben ik vrij positief over, dus wie weet kan ik binnen afzienbare tijd elke dag genieten van de trein naar Brussel, in weer en wind....  Benieuwd of het dan nog zo vlotjes zou gaan.


Toch was er in de heenreis 1 incidentje met een persoon die  in de problemen kwam.   Ze had geen ticket, en weigerde er eentje te kopen bij de conducteur omdat die 7€ extra rekende voor de dienst.     Het  "R-woord"  vlog natuurlijk direkt rond die laatste zijn kop !      "Raciste, j'ai perdu mon abonnement..."       En toen hij vroeg om bewijs van verlies of aanvraag van nieuw, of een ID :    "perdu aussi".       Ik denk dat die mensen toch wat mee maken hoor, respect hoe die het kalm en rustig afhandelde maar de persoon in kwestie wel bij het eerstvolgende station van de trein af begeleid heeft....    vriendelijk, in goed Frans en  zonder miserie van de NMBS kant.     Als iemand vandaag in Liedekerke passeert en er staat een dame met lang haar en een knalrode lange mantel te schelden en te vloeken, dat was ze :) :) :)    De arme duts die niet eens wist dat als je papieren gestolen zijn dat je dat moet aangeven en dat je dan van de politie een papiertje krijgt waarmee je je in dergelijke situaties kan "wettigen" ....    Gelukkig had ze nog haar gsm waarmee ze toen de "garde" weg was hare vriend kon bellen  "il a voulu prendre mes papiers mais je n'ai rien donné, ce ne sont pas ses affaires


RESPECT voor de treinconducteurs, ik heb de indruk dat ze een soort opleiding gekregen hebben hoe ze hier mee moeten om gaan !   
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Gerolf

Ik heb ook respect voor de treinbegeleiders. ik zie ze dagelijks bezig, niet altijd simpel, en de ene is al wat meer bewust als de andere  ::)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Robrecht

Deze middag zag ik tot mijn verbazing deze loc staan aan de overweg aan Tessenderlo Chemie. Eerste keer dat ik die hier zelf zie, geen idee of hij vaker passeert.
Iemand meer info over deze?

Europorte 4006 aan Tessenderlo chemie by Robrecht Wellens, on Flickr

Europorte 4006 aan Tessenderlo chemie by Robrecht Wellens, on Flickr

H0 - 2 rail DCC-EX - Arduino - JMRI
Brussel Schuman, ooit zal het klaar zijn...

Houdini

#3470
Citaat van: BrainFeeder op 15 januari 2019, 14:22:14 PM
Deze middag zag ik tot mijn verbazing deze loc staan aan de overweg aan Tessenderlo Chemie. Eerste keer dat ik die hier zelf zie, geen idee of hij vaker passeert.
Iemand meer info over deze?

Robrecht,

da's de Europorte-loc (type Euro 4000), die een trein van Bully (Frankrijk) naar Tessenderlo (en omgekeerd) rijdt.
Rijdt in principe elke "dag", behalve zaterdag.

Let wel: met dag bedoel ik dus nacht ;). Vroeger vertrok deze rond de middag in Moeskroen na bestuurderswissel, waardoor de
trein rond 19u-20u in Tessenderlo aankwam. Tijdens de langste (zomer)dagen kon je deze nog fotograferen tussen Diest en Tessenderlo.
Sinds kort is het vertrek pas rond 15u-16u ongeveer, waardoor deze normaal gezien niet meer in Tessenderlo arriveert met daglicht.
Maar, vertragingen o.i.d. kunnen daar natuurlijk anders over beslissen :).

Ik weet niet of het nu zo nog is, maar de loc (en bestuurder dus) mogen normaal niet in Tessenderlo blijven staan. Gevolg is dat deze de
trein van Bully naar Tessenderlo rijdt, afkoppelt en de nodige rangeringen doet, en dan de loc los naar Diest rijdt. Daar blijft deze
dan 's nachts staan tot de trein richting Bully klaar is (meestal rond 3u-4u vroeger). Loc terug naar Tessenderlo, aankoppelen en hup, richting Moeskroen en Frankrijk :)

Robrecht

Citaat van: Houdini op 15 januari 2019, 15:11:14 PM
Citaat van: BrainFeeder op 15 januari 2019, 14:22:14 PM
Deze middag zag ik tot mijn verbazing deze loc staan aan de overweg aan Tessenderlo Chemie. Eerste keer dat ik die hier zelf zie, geen idee of hij vaker passeert.
Iemand meer info over deze?

Robrecht,

da's de Europorte-loc (type Euro 4000), die een trein van Bully (Frankrijk) naar Tessenderlo (en omgekeerd) rijdt.
Rijdt in principe elke "dag", behalve zaterdag.

Let wel: met dag bedoel ik dus nacht ;). Vroeger vertrok deze rond de middag in Moeskroen na bestuurderswissel, waardoor de
trein rond 19u-20u in Tessenderlo aankwam. Tijdens de langste (zomer)dagen kon je deze nog fotograferen tussen Diest en Tessenderlo.
Sinds kort is het vertrek pas rond 15u-16u ongeveer, waardoor deze normaal gezien niet meer in Tessenderlo arriveert met daglicht.
Maar, vertragingen o.i.d. kunnen daar natuurlijk anders over beslissen :).

Ik weet niet of het nu zo nog is, maar de loc (en bestuurder dus) mogen normaal niet in Tessenderlo blijven staan. Gevolg is dat deze de
trein van Bully naar Tessenderlo rijdt, afkoppelt en de nodige rangeringen doet, en dan de loc los naar Diest rijdt. Daar blijft deze
dan 's nachts staan tot de trein richting Bully klaar is (meestal rond 3u-4u vroeger). Loc terug naar Tessenderlo, aankoppelen en hup, richting Moeskroen en Frankrijk :)
Bedankt voor de informatie :)

Afgelopen zomer zag ik rond 20u wel eens een trein een andere overweg richting chemie passeren. Dat waren altijd 2 77-ers.
Deze Euro 4000 stond stil aan het, recent verkochte, verlaten stationnetje. En er zat niemand in. Ik heb wel erg veel geluk gehad dan :)
(weer een loc bij op m'n verlanglijstje  ::) )
H0 - 2 rail DCC-EX - Arduino - JMRI
Brussel Schuman, ooit zal het klaar zijn...

rgp

Dag,

Europorte staat nog steeds in Diest

Roland

Robrecht

Citaat van: rgp op 15 januari 2019, 15:35:52 PM
Dag,

Europorte staat nog steeds in Diest

Roland
Ik moet dringend nog eens dagje Diest plannen ofzo :) Daar passeerde in de tijd al zoveel verschillend materiaal.
H0 - 2 rail DCC-EX - Arduino - JMRI
Brussel Schuman, ooit zal het klaar zijn...

Robrecht

De 4006 staat nog steeds in Tessenderlo, misschien stukken. Als ik de kans zie straks even wat betere foto's maken :p
H0 - 2 rail DCC-EX - Arduino - JMRI
Brussel Schuman, ooit zal het klaar zijn...

dani

mijn dag is goed ...

3 "gerichte" sollicitaties gedaan, en ik heb 3 voorstellen liggen, ik  kan kiezen :)

Ga ik voor de  "hoogbetaalde" job als Senior IT consultant, of ga ik eerder voor iets met wat meer rust, privé tijd, flexibiliteit en stabiliteit of iets er tussenin...

In elk geval  ziet het er goed uit , voorlopig .
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

rgp

Dani,

Proficiat met je drie voorstellen (ik sta niet versteld dat je voorstellen hebt gekregen) en duim dat je het beste er uit haalt.

Roland

bollen neus

Mooie foto's doorgezonden gekregen uit het hoge Noorden met een paar frisse stomende Diesels op. Tis toch nog altijd net "iets" anders dan hier in de Ardennen vind ik dan maar.
Den Eric.

marctje

opvolging van het draadje uit 'dju toch' over mijn vrouw.
Omdat het nu positiever gaat met haar zet ik het liever hier.
Ze is sinds verleden week dinsdag terug aan het stappen, eerst rolstoel en rollator en vanaf gisteren alleen met rollator en krukken.
ze willen haar naar huis sturen alleen met krukken, maar dat vinden we nog te vroeg. We zouden graag hebben dat ze eerst zonder hulpstukken een trap kan doen om dan naar huis te komen, we hebben een zeer steile trap en ze is hier dus al afgevallen met al de gevolgen van dien.
Dokter zegt nog tot einde maart. Maar het gaat dus de goede kant op.
marc
Union Pacific and Amtrak models
a world on the other side of the ocean
Lid van de Westmalse Treinclub

bollen neus

Berichtje gekregen dat er een zwaar pakske (een 16,5 kg) onderweg is met wat zware diesel- stuff in, NMJ modellekes. Eindelijk na 3 en een half jaartje wachten zal het dan toch de moeite geloont hebben. Maakt mijnen dag goed en ook deels mijn week end, waarom niet.
Den Eric.