Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Wat maakte vandaag je dag?

Gestart door OlivierV, 02 augustus 2013, 19:26:30 PM

bollen neus

Mijnen dag is goedgemaakt door 2 berichten te mogen ontvangen dat beide pakjes goed zijn aangekomen, eentje van onderdelen bolle neuzen in B en een ander in Duitsland met de 6 Nohab locomotieven in. Dus zijn er weer 2 blije mensen op deze aardbol als het ware reeds.
Den Eric.

adrievans

Citaat van: bollen neus op 04 mei 2018, 18:51:14 PM
Mijnen dag is goedgemaakt door 2 berichten te mogen ontvangen dat beide pakjes goed zijn aangekomen, eentje van onderdelen bolle neuzen in B en een ander in Duitsland met de 6 Nohab locomotieven in. Dus zijn er weer 2 blije mensen op deze aardbol als het ware reeds.
Den Eric.

Wie van de drie is dan niet blij , jij of 1 van de 2 klanten. 8)
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

bollen neus

Citaat van: adrievans op 05 mei 2018, 15:28:21 PM
Citaat van: bollen neus op 04 mei 2018, 18:51:14 PM
Mijnen dag is goedgemaakt door 2 berichten te mogen ontvangen dat beide pakjes goed zijn aangekomen, eentje van onderdelen bolle neuzen in B en een ander in Duitsland met de 6 Nohab locomotieven in. Dus zijn er weer 2 blije mensen op deze aardbol als het ware reeds.
Den Eric.

Wie van de drie is dan niet blij , jij of 1 van de 2 klanten. 8)

Het zouden er 3 kunnen zijn als "jij" ooit eens iets moest kopen?
Den Eric.

755philippe

Dit weekend onze voortuin wat heraangelegd bij het mooie weer. Ja, de ene gaat een dagje aan zee en de andere zit er stenen te slijpen. Maar ik klaag niet hoor.

     

En de rest zal voor het kontainerpark zijn.

     

Mvg

755philippe

dani

Citaat van: 755philippe op 07 mei 2018, 11:46:05 AM
Ja, de ene gaat een dagje aan zee en de andere zit er stenen te slijpen. Maar ik klaag niet hoor.
Soms moet je eens prioriteit stellen, en van een weekendje klussen zoals dit heb je nog jaren voldoening.
De zee loopt heus niet weg en  we zullen hopelijk nog warme dagen krijgen, dus  goed van jou dat je door de bittere pil heen gebeten hebt !!
Mooi werk geleverd, man
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

PeterC

Citaat van: dani op 07 mei 2018, 12:06:02 PM
...De zee loopt heus niet weg...

Als we de doemdenkers geloven, komt de zee binnenkort tot aan onze voortuin  8)
Groetjes, Peter


Metpetergaathetbeter

Philippe,misschien kun  je tegen dan bakken voorzien, zo blijft er water staan bij het wegtrekken van de zee en kun je je eigen keukenzout oogsten  ;D ;)

755philippe

Och liever een weekendje klussen dan op mekaar opgepropt zitten te braden aan de zee. Trouwens om eerlijk te zijn zegt het me niet veel, zeker niet als er ee massa volk is. Ben eerder een Ardenner-type en hou liever van eens rustig te gaan wandelen met de kroost.
Mvg

755philippe

raf

vandaag de twee romp helften tegen elkaar kunnen zetten
weken van stress of het wel zou passen zijn voor niets geweest
op 5 mm na past alles perfect 

ik kan de romp nog niet aan elkaar zetten want er moet nog een buis in van 315 mm en het dek is maar een goeie 20 cm breed dus dat past er niet doorheen

nu kan ik beginnen met deze af te werken en dan zo verder tot nummer 4 of 5
als er iemand eentje wil voor op zijn baantje
zo een boot ligt mooi aan een kade hoor LOL

gr raf en nu ontstressen
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

dani

8u50.   ding dong...  BPost aan de deur met mijn bestelling van bij LIppe in Duitsland.
Eindelijk die  12 meter extra achtergrond voor de treinbaan in huis !    Lang geaarzeld om te bestellen want die dingen zijn niet goedkoop, maar YOLO.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Doornroosje

12 meter! Dat is een stevig stuk. Als je dat opgehangen hebt, kan je dan eens een overzichtfotootje maken? Ben ook aan het twijfelen tussen zelf schilderen of aankoop.

dani

#3371
Citaat van: Doornroosje op 21 juni 2018, 11:34:30 AM
12 meter! Dat is een stevig stuk. Als je dat opgehangen hebt, kan je dan eens een overzichtfotootje maken? Ben ook aan het twijfelen tussen zelf schilderen of aankoop.

dat zal nog een hele tijd duren hoor eer dat opgehangen is.  Het is een 15 jaar project denk ik.
In elk geval er hangt nu al 2,5 meter,  er is nog eens 5,7 meter klaar op een  mdf achtergrond gereed om te plaatsen) en dan de 12 meter nu nog er bij.

In totaal dus ongeveer 20 meter .    Heel de kamer rond   (2m40 bij 6 meter  minus  90 cm van de deur :)   )

Als je de MDF van 3mm er bij rekent dan kom ik ongeveer op  10-12 € per meter.   Daarvoor kan je uiteraard wat verf kopen en met de kwast en roller aan de gang, wolken stempelen of "dabben",  maar de achtergronden hebben ook nog bijkomende kenmerken zoals een horizon lijn,  en andere "skyline" elementen.   Een deel van 2m70 is  met een "industrie"   foto (Faller 180510)  die perfect past achter het deel van de baan waar de container overslag en de olie terminal geplaats zijn.    Een ander deel is een stuk berglandschap (Auhagen 42513) en het grootste deel is gewoon  redelijk vlak en neutraal  heuvelland.  (o.a.  Faller 180511 en 180514)
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

marctje

Vandaag samen met mijn vrouw haar uitslag gaan halen. Ze is geslaagd in het tweede jaar medisch secretariaat bij het toekomst onderwijs in Hoboken. Nog een jaar te gaan samen met stage en dan heeft ze getuigschrift medisch secetariaat en diploma aso (A2)
marc
Union Pacific and Amtrak models
a world on the other side of the ocean
Lid van de Westmalse Treinclub

dani

De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Gerolf

Eigenlijk verschillende dingen, en niet alleen "deze dag"
- twee weken geleden is mijn zoon gehuwd
- sinds vorige woensdag rijden er eindelijk terug treinen op mijn zolder
- vandaag een neef die huwt
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw