Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Wat maakte vandaag je dag?

Gestart door OlivierV, 02 augustus 2013, 19:26:30 PM

dani

intussen zitten de 4  "lattekes" er in en  gaat hij er als een raket vandoor...

Quad core processor,  32 GB RAM en  SSD  drive...    zalig !

(tegenwoordig betaal je dus rond de 300€ voor  32 GB memory,   in de tijd van mijn eerste  PC XT  betaalde ik 8.000  Bfr  (200€)  voor  1  MegaByte  RAM  !!!!  )
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Alberke

Citaat van: dani op 06 maart 2018, 12:08:02 PM
intussen zitten de 4  "lattekes" er in en  gaat hij er als een raket vandoor...

Quad core processor,  32 GB RAM en  SSD  drive...    zalig !

(tegenwoordig betaal je dus rond de 300€ voor  32 GB memory,   in de tijd van mijn eerste  PC XT  betaalde ik 8.000  Bfr  (200€)  voor  1  MegaByte  RAM  !!!!  )
Maar toen had je ook niet meer nodig!  :)
Mijn eerste: Sinclair met 1K (ja,kilobyte) en Sinclair Spectrum met 48K (kilobyte!) en het nec plus ultra: de Commodore 64 met, jawel, 64 kilobyte! En geluid dat daar uit kwam!
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

raf

Hugo van het zelfde jaar zekers

eerst zelf bouw met 80 processor met 1 K aan van dat ringkern geheugen
je mocht niet niezen want dan was alles weg
daar na ZX81 met 1 K maar dat werd al snel 2 ,8 16 32 64 en zelfs 128 maar dan met bank switching
man wat een tijd was dan datte
de processor er uit en de militaire versie der in en jhoeeeeeeeeee 8 mHz in plaats van 4mHz
met de cassette eerst het disc programma laden en dan konden we er een discdrive aan hangen en ging er veel minder verloren dan met die stomme cassetjes

daarna over gestapt op sinclaire en zelfs deze gehad met HD er in
daarna 8080 en 268 en noem heel de resem maar op
win 3.1 ,3.11 en dan mee gedaan aan de eerste windows 90 versies
ik kreeg ze toegestuurd op diskette  .
je wil niet weten hoe lang het duurde voor dat die allemaal ingeladen waren

ja plezante tijd en geen plug en ????? nee jumperke zetten en wonder boven wonder je kaart zat na 1000 keer op starten nog steeds op het zelfde aders

gr raf


If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

dani

mijn eerste was een Texas Instruments  TI4A-99   (of eigenlijk een TI-59, maar dat was een programmeerbaar rekenmachine met magneetstrips).
Dan de Commodore VIC 20 -- C64 -  C128 - Amiga  en als zijstapje de Spectrum,   de    MSX van Philips  en zelfs een Apple 2C
De  PC reeks van "IBM/Intel)  de    XT  -   AT218  -- AT386  -- AT486   --  Pentium -- Pentium 2 - 3 - 4  en nu al jaren in de AMD familie...

Ja, ik heb er ook al wat jaartjes 'enen en nullen'  op zitten
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Paulogic

Dany,

Dezelfde weg afgelegd ongeveer... de TI99 staat hier zelfs nog. C64 en aanverwanten zijn weg.
Spectrum XL staat hier ook nog ergens met die micro-cassette-drive toestanden...
Man man, wat lang geleden.

Enen en nullen... en assembler en... man man, wordt ik nu oud of ben ik het al???
mvg,
Paul(ogic)

raf

ha ja dien xt heb ik hier nog steeds staan en daar heb ik vroeger mijn toenmalig stukje trein baan mee bestuurd

ach we worden oud hé maar het was wel een plezante tijd
vooral het programmeren da was pas een hersen oefening

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

bollen neus

Mijn dag is goedgemaakt door een deal te sluiten voor verkoop van 6 Nohab locomotieven naar Duitsland. De verzameling is reeds ferm gekrompen van 100 stuks naar een slordige 56 stuks.  Alle NMBS modellen (28 stuks dus) zijn reeds verleden jaar verkocht, heb hier dus niets meer staan van groen/gele of geel/groene modellen.
Den Eric.

dani

Vandaag een eerste kennismaking gesprekje met de Tattoo Artist gedaan....
Binnekort ga ik er dan na jaren twijfelen toch aan beginnen.  Het zal niet in 1 sessie gebeuren, maar ik ga een aantalk (kleine) tattoos laten zetten.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

oli 11/01

Winter is voorbij, veel minder tijd voor treinen



Dirkh

Als je niet weet wat te doen, ik heb hier ook nog 40 m haag staan die een snoeibeurt kan gebruiken. ;)

raf

800 latjes van 2 cm  op 0.7 op 2.70 meter gekocht

tussen twee winkels meer dan 1000 euro verschil
dus ik tevreden dat ik dezelfde latjes voor een pak minder geld gevonden heb
nu aan het kijken voor mdf platen van 18 mm
sommige zijn goedkoop maar vragen dan weer 6 euro per plaat om ze te zagen in strippen van 30 X 122 cm
wat ze dan weer duur maken

voorlopig is de brico het goedkoopste maar die hebben dan weer maar 5 platen in stock
maandag een pak gaan bij bestellen aldaar want ik heb er een groot deel nodig

gr raf   
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Alberke

Citaat van: dani op 24 maart 2018, 17:46:57 PM
Vandaag een eerste kennismaking gesprekje met de Tattoo Artist gedaan....
Binnekort ga ik er dan na jaren twijfelen toch aan beginnen.  Het zal niet in 1 sessie gebeuren, maar ik ga een aantalk (kleine) tattoos laten zetten.
Nog altijd die midlife crisis Dani?  ;D
..doet me  denken aan dat verhaal van die jonge dame die het gezicht van Elvis op een borst had laten tatoeëren. Toen haar vriendje dat zag schoot hij in een lach, "Ik zou die smoel wel eens willen zien binnen een jaar of 50"!
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

dani

En hoe zag hij er uit ? Hij trok een lang bakkes waarschijnlijk ?
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

raf

rechtsvoor is van de werk bank en links voor licht er op
hopelijk morgen rechts achter naar buiten en links achter terug binnen
als ik dan zo een weer heb zoals vandaag dan hoop ik tegen zaterdag alles de deur uit te kunnen brengen
en kan ik beginnen met eerst de garage wat op te ruimen
want schuurstof das niet normaal dat vliegt het hele huis rond al doe je ook je best om het buiten te houden
stofzuigen helpt niet en de waterstofzuiger mag ik niet gebruiken van de madam
dus alles proper blazen met druk en dan de hogedrukstraler de garage in en de boel proper spuiten
de riool gaat wat te slikken krijgen denk ik

gr raf

If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

bollen neus

De kleinste had 4x een dikke A op examens en deze morgen van de eerste lap zijn rijbewijs behaald. Dat maakt den dag niet slecht.
Den Eric.