Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Wat maakte vandaag je dag?

Gestart door OlivierV, 02 augustus 2013, 19:26:30 PM

Brunel

En waar begint de opleiding voor treinbestuurder eigenlijk?  ;)

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Havoc op 28 april 2016, 18:16:58 PM

Proficiat, maar toch...je gaat daar binnen jaren anders over denken.
nee overdrijven Johan die jongen moet nog amper 45 jaar werken ! ;D ;)

Havoc

Die moet nog beginnen werken!

Ik moet ook nog meer dan 20 jaar doen (als het niet weer verandert) en toch denk ik stilaan vaker terug naar die tijd. Aan medestudenten van toen, waarom ik niet meer aandacht aan een of ander vak besteed heb, waarom ik niet gedaan heb wat ik eigenlijk echt wou doen en nog veel van die kleine zaken. Of het dan niet allemaal anders was gelopen. Allemaal zinloos natuurlijk maar toch denk ik dat ik niet alleen ben.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Doornroosje

En de opleiding tot treinbestuurder begint met ... studeren, net zoals op school!

TBCédric

Citaat van: Havoc op 28 april 2016, 18:16:58 PM
Proficiat, maar toch...je gaat daar binnen jaren anders over denken.
Goh, dat zullen we over een paar jaar zien. Op het moment denk ik totaal van niet. Ik zeg altijd, als men iets doet waarvan ze houden en gepassioneerd-geïnteresseerd zijn als werk, dan zie ik dat niet als werken maar gewoon betaalt krijgen om hetgene te doen wat je graag doet. Ik ben al drie jaar echt schoolmoe én als ik geen diploma nodig had om treinbestuurder te worden, zat ik nu niet meer op school. Ik bijt enkel door opdat ik mijn droom kan waarmaken.    ;)

Citaat van: Doornroosje op 29 april 2016, 08:46:06 AM
En de opleiding tot treinbestuurder begint met ... studeren, net zoals op school!
Het begint inderdaad met studeren, maar ik zie het anders in. Ik leer nu leerstof waarvan ik vind dat ik het later toch niet ga gebruiken. Wie gaat er nu later redevoeringen schrijven of zich bezig houden met poëzie, tenzij het je hobby is? Voor treinbestuurder en de techniek en dergelijke alleen ben ik al geïnteresseerd en opdat het mij interesseert, ga ik dat ook met meer "plezier" leren omdat het voor mij interessant is en ook omdat het met verschillende dingen mee bijdraagt.

Citaat van: Brunel op 28 april 2016, 19:00:17 PM
En waar begint de opleiding voor treinbestuurder eigenlijk?  ;)

Hoe bedoel je? ;)
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

rgp

Cedric,

Zit je niet in een verkeerde richting op school ?
Anderzijds zou ik je aanraden om toch wat beter op te letten in de lessen Nederlands, want dt-fouten kunnen toch echt niet.

Roland

Havoc

Citaat van: LS Models op 29 april 2016, 16:31:45 PM
Citaat van: Havoc op 28 april 2016, 18:16:58 PM
Proficiat, maar toch...je gaat daar binnen jaren anders over denken.
Goh, dat zullen we over een paar jaar zien. Op het moment denk ik totaal van niet. Ik zeg altijd, als men iets doet waarvan ze houden en gepassioneerd-geïnteresseerd zijn als werk, dan zie ik dat niet als werken maar gewoon betaalt krijgen om hetgene te doen wat je graag doet. Ik ben al drie jaar echt schoolmoe én als ik geen diploma nodig had om treinbestuurder te worden, zat ik nu niet meer op school. Ik bijt enkel door opdat ik mijn droom kan waarmaken.    ;)

Och, dat dacht ik ook toen ik bij natuurkunde zat. Heb me daar de laatste 4 jaar (bis incl) ook doorgesleept (het laatste jaar was wat beter). En toch, als ik nu eigenlijk eerlijk moet zijn is het vaak wat ik daar geleerd heb dat me erdoor helpt. En omdat die jaren zo erg waren heb ik daar waarschijnlijk maar de helft van opgestoken van wat mogelijk was. Misschien een gemiste kans.

En dat "van je droom/hobby je beroep maken"...dat is ook zever. Ik heb daarna van mijn hobby mijn beroep gemaakt (electronica ontwerp) en heb prompt een andere hobby gezocht. Als je 8h en langer per dag iets doet dan wil je echt iets helemaal anders doen als je thuiskomt, niet opnieuw datzelfde.

Stel wel een beetje dezelfde vraag als rgp, redevoeringen en poëzie is niet direct waar ik aan denk als je techniek wil gaan doen. Langs de andere kant veel dingen zijn universeel bruikbaar, veel universeler dan je zou denken. Correct redeneneren bvb of logica. Maakt niet uit of dat nu in een redevoering of zinsconstructie is of in foutzoeken in een elektrische schakeling.

Zelfde met die dt-fouten. Ja, we verstaan wat je wil zeggen. Maar dat is zo hetzelfde als een 10 kOhm weestand plaatsen als het eigenlijk een 11 kOhm moet zijn. Het zal wel werken. In 90% van de gevallen. Spijtig genoeg niet in die 10% andere.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Metpetergaathetbeter

#2707
laten we het niet verder op de top drijven en Cedric doorgaan onder het motto : je bent jong en je wil wel wat , laatst ook een probleem gehad met mijn oudste zoon laatste jaar middelb. onderw. (technische) kwam thuis ik wil veranderen naar het beroepsonderwijs.

Proberen inpraten maar ja zijn jong en veel slimmer dan de papa,vrijdag afscheid genomen op de school (eigenlijk studies laten verwaarlozen, maandag morgen (eigenlijk wist ik het antwoord daar al, maar ja moeten het eerst aan de lijve voelen hé ?)Werden daar op de nieuwe school ontvangen door een secretaresse, uitleg gegeven en dan al gefronste wenkbrauwen,( ja ik zat al goed ;)

Vervolgens een studiebegeleider bijgehaald, zoon uitleg gegeven,de bebegeleider keek naar mij met de vraag wat ik daarvan vond.

TENSLOTTE zoon tot de conclusie gekomen dat dat beroepsonderwijs in 4-5 maanden meer problemen ging geven dan het technische.

In de namiddag weer naar de oude school, aangebeld en er kwam iemand open doen die al wist wat ik kwam doen, studiebegeleider bijgehaald,een aanbrander van het jewelste (hij groter is dan mij)  zag mijn zoon zo kleiner worden!

Heeft hem herpakt na een tijdje en hopelijk lukt het nog maar het zal met de hakken over het kanaal zijn !  :-\

Groeten Peter ;)


OlivierV

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 29 april 2016, 20:53:36 PM

Heeft hem herpakt na een tijdje en hopelijk lukt het nog maar het zal met de hakken over het kanaal zijn !  :-\

Groeten Peter ;)
In mijn tijd moesten we maar over de sloot springen. Dat was zo breed niet als een kanaal.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Metpetergaathetbeter

Citaat van: OlivierV op 02 mei 2016, 17:06:54 PM
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 29 april 2016, 20:53:36 PM

Heeft hem herpakt na een tijdje en hopelijk lukt het nog maar het zal met de hakken over het kanaal zijn !  :-\

Groeten Peter ;)
In mijn tijd moesten we maar over de sloot springen. Dat was zo breed niet als een kanaal.
zelfs dan ben je er een aantal keren ingevallen ! ;D ;)

Metpetergaathetbeter


Citaat van: Metpetergaathetbeter op 29 april 2016, 20:53:36 PMhet zal met de hakken over het kanaal zijn !  :-\
bijna onmogelijke slagen maar ja Will Tura zong ook Hoop doet leven !  ;)

gunmax1


ward

Veel succes ermee Cedric, maar zoals ik al gezegd heb en hier aangehaald zal je wel serieus terug moeten studeren.
Al begrijp ik uw standpunt volledig.. Ik heb hetzelfde meegemaakt, en studeren voor de NMBS is iets helemaal anders dan voor 'gewoon' school.

Mvg
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

marctje

vandaag begonnen aan de opleiding logistiek administratief medewerker optie dispatch aan de VDAB. Tot 6 juni thuis via webleren en pc de vooropleiding met 2 tussentijdse evaluatie op 19 en 31 mei en vanaf 6 juni 21 weken elke dag naar Vilvoorde voor de eigenlijke opleiding. En ondertussen verder werken aan het minibaantje. Agenda is goed gevuld de komende maanden.
marc
Union Pacific and Amtrak models
a world on the other side of the ocean
Lid van de Westmalse Treinclub

OlivierV

#2714
Afgelopen weekend naar Putrock in Beringen geweest (festival georganiseerd op oude mijnsite van Beringen), was weer eens tof en voor €15 een van uw favoriete bands nog eens kunnen zien optreden, beter kan haast niet.

Was weer een wilde boel met Truckfighters. Zeker vanaf het moment dat er mensen door het publiek begonnen te vliegen ontplofte de tent zowat.  ;D

Fragmentje van tv Limburg.


Truckfighters @ Putrock


Truckfighters @ Putrock


Truckfighters @ Putrock

Tijdens optredens die ons wat minder lagen was er natuurlijk de kans om eens op de mijnterril te gaan. Enkele jaren terug had ik eens op deze terril z'n iets hogere broertje in het midden van de nacht geweest.

Deze keer bij daglicht, maar met een mooi zicht op de ondergaande zon en de oude steenkoolmijn.


Lenie @ mijnterril Charbonages de Beringen
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan