Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Wat maakte vandaag je dag?

Gestart door OlivierV, 02 augustus 2013, 19:26:30 PM

Steam.N

Eindelijk in de garage de software van mijn ingebouwde GPS mogen laten upgraden.
Nu kan ik de nodige opties instellen, die initiëel uitgegrijsd waren.
Het ding is nu eindelijk bruikbaar.  Daarvóór was het uitsluitend een bron van ergernis en fouten ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

OlivierV

We kunnen weer op onze virtuele machines van school van thuis uit, dat heeft een hele tijd niet gewerkt, bijgevolg kan ik eens een inhaalbeweging maken wat systeembeheer 3 betreft. (lullige labodocent doet niet zo veel in de labo's, 't is dezelfde pipo die vorig jaar Labo JavaOO programmeren gaf).
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

factageklerk

#2132
Een dagje sporen naar Turnhout via Antwerpen-Centraal. In Antwerpen-Centraal zag ik eerst security een amokmaker op een gepaste efficïente manier verwijderen, vervolgens richting Turnhout waar ik in het stadspark een bezoek bracht aan de "Stoomgroep Turnhout". Daar liep ik een forumlid tegen het lijf die me een deskundige uitleg gaf over zijn stoomloc en een goede babbel mee had. En last but not least Ik mocht tot 2 maal toe de loc zelf door het park laten stomen en daar heeft hij een filmpje van gemaakt......
 

Doornroosje

Een nestje konijntjes. Na wat tegenslagen wriemelen er nu 7 kleintjes in het bevallingshokje. Met mijn kinderen voorzichtig gaan kijken, super gewoon om hun gezicht te zien.

Rangeerduivel

Citaat van: Doornroosje op 27 mei 2015, 08:46:17 AM
Een nestje konijntjes. Na wat tegenslagen wriemelen er nu 7 kleintjes in het bevallingshokje. Met mijn kinderen voorzichtig gaan kijken, super gewoon om hun gezicht te zien.

Zet het bruin bier en de pruimen maar klaar! ;D ;D ;D

;)

Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

raf

vroeger ook konijnen gekweekt (vlaamse reuzen )en het enige wat je moet doen als ze jonkjes hebben is er zo ver mogelijk van weg blijven.als de moeder zich niet veilig voelt dan bijt ze de jonkjes gewoon dood  .onze witte (rammelaar)bleef er gewoon bij zitten en heeft nooit iets aan de jonkjes gedaan .hij verdroeg zelfs dat ze hem als ze wat groter waren als speeltje gebruikten .hij keek er naar en verdroeg het gewoon .hij had wel voldoende vrouwkes ter beschikking als waren die wel geholpen .de witte was echt een pracht beest en die kon ik soms 2 meter hoog boven op de houtstapels vinden .hij dacht zeker dat hij een dakhaas was

konijnen plezante beesten maar daar we nu gekozen hebben om geen buiten dieren meer te houden zijn ze na overlijden van ouderdom niet meer vervangen door jonkjes
soms moet je in het leven hoofdstukken afsluiten

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

OlivierV

#2137
Na veel prutsen eindelijk gegevens leesbaar uit mijn database kunnen halen voor mijn project van Java OO programmeren. Alles, morgen mijn proefprogramma integreren in mijn uiteindelijk project en dan kan ik eindelijk de logica schrijven om het hele soepje te doen werken en heb ik nog voldoende tijd om mijn vak van maandagmiddag te leren.

Nu nog mijn query omvormen naar een prepared statement, anders moet ik 3x een bijna identieke methode schrijven en dat is ook maar dwaas.

Komt allemaal een beetje rocket science achtig over voor mij terwijl het dat helemaal niet is maar echt degelijk is ons dat nooit uitgelegd geweest.

edit: PreparedStatement werkt ook al se, ik ben blij, morgen logica programmeren, dat gaat mij een pak beter af. :D
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

dani

gelukkig zitten hier ook nog raketgeleerden mee te lezen :-)

Databases...  jarenlang mijn "dada" geweest, toen ik  Business Analyst en Database Admin was bij een autofabrikant in Brussel :-)
Dat was natuurlijk nog niet de era van de Java beans, de  Apps  en applets en plug-ins..     Het OO programmeren begon toen nog maar net aan zijn opmars, we spraken toen nog van 4GL  (4th generation languages).

Ahhhhh... the good old days :-)
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Havoc

Met vakantie voor onbepaalde duur.

SuSke

Er is vandaag een pakje aangekomen  :)  ;)  :D  ;D  8)



weer een paar avonden plezier gegarandeerd  8)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Dirky

inderdaad mooi gerief... van dichtbij toch!  ;)

dani

De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

OlivierV

Goed gestudeerd vandaag, straks nog eens stevig herhalen!
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

OlivierV

14/20 voor het labo-examen van vandaag gehaald.

Wel fijn dat de virtuele omgeving waar we op werken die ergens op ne server weetikveelwaar draait het midden in mijn examen voor bekeken begon te houden. Performantie ging er alsmaar op achteruig en ineens heel de vmcloud.ikdoeict.be zo onbereikbaar als wat, ze hebben ons dan maar even lopen gestuurd. :D
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan