Wat maakte vandaag je dag?

Gestart door OlivierV, 02 augustus 2013, 19:26:30 PM

raf

int duits maar ik vind hem wel goe


If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

dani

De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

raf

hela een stuk van mijn onderschrift gepikt van een ander forum hahaha
het moet eigen lijk zijn

"you should never want to drive faster than your guardian angel can fly"

gr raf en je dat stuk is best geweldig zo krijg je die eikels wel weg want het kost hun alleen maar geld
hier blijf ik ook steeds lullen tot ze blauw zien
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

dani

'k zal 't er dan maar weer af halen...
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

raf

nee laat staan jong hahaha
zo een ijdeltuit ben ik ook nu weer niet
vind het zelfs tof dat er nog mensen zijn die het zelfde denken
en natuurlijk het liefst ook nog doen
ik probeer me altijd aan de gestelde snelheid te houden en dat lukt me aardig goed

gr raf en zet da terug hé
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

HYA

Topic even ombouwen naar: "Zal het m'n dag maken?" ...

De eclips.
Sommigen vinden dat er te veel over geschreven en gesproken wordt. Anderen vinden het best wel interessant.

1981, biologieles, onderwijst de lerares: "12 augustus 1999 zal er een zonsverduistering zijn". 1999 ? Miljaar, dat is een magisch jaar, en nog zo lang weg ... dan zal alles kunnen.

Ik ben de datum nooit vergeten. Ik was dus op de hoogte in augustus '99. Maar, 't was bewolkt.
In had m'n bureau in de buurt van Luik toen en onder de middag toch een plekje gezocht. En ik heb door de in-dikte-variërende wolken toch een deel van het natuurverschijnsel kunnen oppikken.

Van 20 maart 2015 wist ik niks (de bewuste lerares in ondertussen al +25 jaar, en op jonge leeftijd, niet meer onder ons), tot voor enkele weken.

Wel, ik ben bij diegene die het interessant vinden ...

Dus morgenmiddag ben ik op post.
Zal dit detail m'n dag maken? We zullen zien (letterlijk en figuurlijk).

Voor de andere geïnteresseerden, succes in het spotten.

Groeten

Jan

dani

Citaat van: raf op 19 maart 2015, 20:11:37 PM
nee laat staan jong hahaha
zo een ijdeltuit ben ik ook nu weer niet
vind het zelfs tof dat er nog mensen zijn die het zelfde denken
en natuurlijk het liefst ook nog doen
ik probeer me altijd aan de gestelde snelheid te houden en dat lukt me aardig goed

gr raf en zet da terug hé

Ik verander dat sowieso al regelmatig eens, dus 't is ni erg.
Meestal hou ik me ook aan de opgelegde regels en snelheden, maar soms  (op 2 wielen met ne moteur er in) durf ik al eens de zaak open draaien.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

raf

If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Fastfly

Amaai, wa komt daar allemaal uit zeg !  :-X  :-\  :o

dani

net eventjes voor middernacht nog ... maar mijn dag is goed.

Na een halve zaterdag, een halve zondag en een maandagavond zijn er momenteel 55 wissels "bekabeld".  Het hele Zuid gedeelte is gedaan, alle kabels getrokken en samen gelegd, dan naar het centrale  "aftakpunt" waar de stuurprintjes en de Arduino's komen te zitten.   Ik durf zelfs niet gokken hoeveel draad dit al is....  VEEL, HEEL VEEL !

En nu het vervolg nog :   de Noordkant, de lift en de rangeerheuvel met schaduwstation.  Nog in totaal 41 wissels te gaan !

Whoop Whoop..... ben ik effe blij dat ik goeie kabel heb !


NU ga ik mezelf belonen met een lekker koud glaasjke rosé, en nog even tv.. en dan slapen. mortgen weer een werkdag.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

HYA

Vandaag met m'n pa naar de cardioloog op controle geweest. Louter medisch goed nieuws, de behandeling kan naar een volgende fase.

Komen we buiten uit het ziekenhuis en besef ik plots iets ... Ik stuur een mail naar de betrokken arts.

"Beste,

Betreft consult van 25/3.
We komen net tot de vaststelling dat we voor mijn vader zijn consultatie van deze morgen niets hebben betaald.

Waarschijnlijk was er een vergetelheid.
Graag duiding.

Vriendelijke groeten

Jan
"
10 minuten later antwoord ...

"Geen vergetelheid,

Bij dergelijke korte controles en aanpassing van medicatie heb ik niet de gewoonte mensen te laten betalen.

Gr,
"

Je hebt andere charels in het doktersgild!


PeterC

Wat maakte 'onze' dag?  Deze namiddag bij de notaris op bezoek geweest en daarna de sleutels van onze nieuwe woning in ontvangst genomen!

Komende maanden geen modelbouw meer maar 1/1 werken.  Komende maanden geen microcontroller projectjes meer maar 230V werken. 

Even op de tanden bijten voor het goede doel  (een gezellige woning en een mooie spoorzolder  8) ) .

Groetjes, Peter


loebaske

dat maakt idd. je dag, een eerlijke geneesHEER

loebaske

Proficiat Peter en veel verbouw plezier

dani

de dag is gfoed en het is pas 1:12   !!

Na veel proberen , coderen, en puzzelen om het juiste protocolin orde te krijgen, is eindelijk de  Arduino SLAVE klaar voor de wisselbediening.

Serieel protocol met de master en LEDs voor statusbewaking.
Elke Slave is in principe identiek met zelfde software , dus gemakkelijk vervangbaar / uitwisselbaar.

De eigenlijke intelligentie zit in de master, die op zijn beurt 3 slaves aanspreekt.

wordt vervolgd.   De slave is in elk geval doorgeteste en afgewerkt nu...
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.