Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Wat maakte vandaag je dag?

Gestart door OlivierV, 02 augustus 2013, 19:26:30 PM

Rangeerduivel

Citaat van: OlivierV op 20 november 2014, 14:38:46 PM
Blijkbaar volgende week geen les.

Weeral niet!
Zal dan misschien eindelijk die module eens af raken... ;D

;)

raf

nummer van mijn nieuwe plaat binnen en hopelijk morgen mijn groene kaart dan kan ik vrijdag de auto gaan halen
duimen dat het goed komt want anders kan ik hier weer niet weg grrrrrrrrrr
en ik heb nog zoveel te doen

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

conducteur

Dan heb je alle tijd om mijn lessen over te nemen. In tegenstelling tot deze week (vandaag geen les, rest was kalme week), volgende week drukke agenda!
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

conducteur

Wat echt echt mijn dag maakt vandaag? Heb van el padre een Clavia Nord Stage 2 piano cadeau gekregen...
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

dani

dochter blij gemaakt met een aai-foon...  (allee, eigenlijk papske blij gemaakt met een nieuwe en dus in cascade de dochter met eentje van nog geen jaar oud)

En nu weten we al direkt wat er onder de kerstboom zal moeten liggen...  Ze mist nog een paar hoesjes, een klokradio-docking, en een reserve lader ... noem maar op .    Pubers hebben is duur !!!
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Stieven76

Het is niet vandaag maar reeds eerder. Een week of 2 geleden mijn ontslag gegeven omdat ik een andere job gevonden heb. Ik heb mijn interne functie als .Net developer opgegeven om consultancy te gaan doen. Te beginnen vanaf half januari 2015  ;D

Spannend want ik weet nog niet waar ik ga terecht komen. Beetje een sprong in het diepe want het is toch een verschil om ergens intern te zitten tov extern.
Na bijna 6 jaar werd het toch wel eens tijd om een sprong vooruit te maken. Zo ga ik veel meer kunnen bijleren, meer loon en betere voordelen zijn goed meegenomen. We gaan hier volgend jaar verbouwen en bijlenen, dus iets extra is zeker welkom.  ;)

Havoc

Consultant...dat is zoiets als huurling. Je mag al de sh!t opkeren die de anderen veroorzaakt hebben en niet willen opkuisen en als je wegbent ben jij diegene die verantwoordelijk is voor alles wat niet werkt. En als het werkt en een succes is ga je er nooit iets van horen.

Heb dat ook gedaan, hoeft niet meer. Zo eens zien hoe het in een ander bedrijf draait is leuk en soms leerrijk. Maar meestal is de conclusie dat het overal eigenlijk hetzelfde is. Enkel de vorm verandert.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Stieven76

Ha, dat zal er waarschijnlijk ook wel bij zitten. Maar ik heb al even veel goede ervaringen van mensen gehoord die consultancy doen of gedaan hebben. De consultants die nu bij ons zitten hoor ik toch niet klagen. Valt te zien waar je terecht komt vermoed ik. Dat is altijd afwachten natuurlijk.

CiteerJe mag al de sh!t opkeren die de anderen veroorzaakt hebben en niet willen opkuisen en als je weg bent ben jij diegene die verantwoordelijk is voor alles wat niet werkt. En als het werkt en een succes is ga je er nooit iets van horen.
Tja, als ik er weg ben ben ik er weg. Geen last van dan. Heb dan toch de ervaring maar meegenomen.

Als ik trouwens jou persoonlijke ervaringen over je werk lees heb je je alleszins niet verbeterd  :o

Havoc

Ja en neen. Ik kom nu niet meer als een hond in een kegelspel terecht en ze sturen me ook niet het hele jaar de rest van het land rond. Na zo'n jaar van 2 maand pendelen naar Kortrijk, 2 maand tegen Antwerpen, 6 maand Sint-Niklaas en nog enkele andere kleine jobkes is het aangenaam om wat minder in de wagen te zitten. Is ook een beetje mijn referentie dat het overal hetzelfde is. Er valt altijd iets tegen. Maar hier valt het serieus tegen. Maar er zijn ook goeie kanten: loon is goed, weinig stress, organiseer meeste van mijn tijd zelf. Enkel is er niets uitdagend of leerrijk bij, meestal dezelfde sleur.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

dani

#1824
Ik heb zelf ook als consultant gewerkt, en heb me in die enkele jaren eigenlijk best wel geamuseerd.  Misschien omdat ik telkens min of meer interessante projecten kreeg, en ik tussendoor ook nog wat heb kunnen bijscholen.

Misschien had ik nu nog in die wereld gezeten, maar de aanbieding bij mijn huidige werkgever was te mooi om te laten liggen.  Werk op 5 minuten van mijn deur in een multinational met een spannende job, deftig betaald en voordelen ...

Gewoon doen, Stieven.   Als het je niet meevalt, akn je nog altijd weer "in dienst" gaan werken, en "IT consultant" op je CV staat altijd goed :-)
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Steam.N

Gisteren tweede (middenste) secie van de zolder afgewerkt.
Nu de laatste sectie aanpakken.  Daarna de electriciteit/verlichting ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

raf

ze komen den dremel halen vandaag en dus euries voor een nieuwe freesmachine aan te kopen
een stepcraft 420 is voldoende om mooie huisjes en dergelijke te kunnen frezen

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

doomslu

Als ik jou was zou ik euro's vragen, want euries???  ???
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

raf

zo machine is nogal vlot op de aanhanger kunnen worden gezet en dus verkocht.
nu heb ik dus plaats en ruimte in de garage maar nu kan de auto nog niet binnen
want nu moet de draaibank verhuizen naar de zolder.gelukkig heb ik een taken hangen van een paar ton die dit werkje voor me wat makkelijker maakt en ik dus niet moet gaan heffen
het zal wel in drie stukken moeten gebeuren maar je das voor straks want eerst zien waar ze komt te staan
en dan eerst een serieus stuk rubber gaan halen om ze op te zetten want als die olie door het plafond lekt dan zijn we pas aan het lachen

dus nu stepcraft420 bestellen straks en dan kunnen we volgende week eens proberen wat ik er uit ga kunnen persen

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

doomslu

Draaibank naar de zolder? Oei, dat is een zware klus! Hoeveel weegt dat ding?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *