Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Wat maakte vandaag je dag?

Gestart door OlivierV, 02 augustus 2013, 19:26:30 PM

Peter

#1365
Nee, Kato maakt ook zeer goede H0 modellen.

Zie bv. onderstaand treinstel

Met vriendelijke groeten
Peter

dani

een pracht van een set, Jean !!   Dat is pas een aangename verrassing, zeg, zo een kadobon .
Veel plezier met je set(je), dat is er zo eentje dat iedereen we graag ziet...  motiveert ook om te blijven door bouwen hee ;
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

raf

vandaag deze twee mooie loco's mogen ontvangen


een V en een type 55
nu kijken hoe deze beide kunnen ingezet worden en met welke wagons

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

dani

schitterend !! 
veel plezier er mee , Raf
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

doomslu

Raf, mijn opmerking hierna is goed bedoeld om jou (en anderen) op het goede spoor te zetten wat betreft de benaming van het rollend materieel in Belgiƫ.

De motorwagen is een type 600 (van een type V spreken we niet in Belgiƫ) en de locomotief is een reeks 55.
Vanaf de hernummering naar 4 cijfers, begin jaren 70, spreken we van een reeks (of serie). Daarvoor wat alles 'type'.
Die reeks 55 heette dus in het begin 'type 205'. Het nummer 5504 was toen 205.004.

Leuke aanwinsten, trouwens. Veel plezier er mee.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Steam.N

Proficiat, Raf !  (foto's niet geplaatst? Toch zeker niet te zien ...)
Veel plezier ermee !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

raf

Hallo Luc

bedankt voor de opmerking
ja type of reeks ??? maakt eigenlijk niet zoveel uit als ze maar goed rijden LOL
ik denk nog altijd scheepvaart en daar is type veel meer in gebruik dan reeks
een boot is een bepaald type en geen reeks daardoor

nu wat kan ik er achter hangen ???
zo te zien is het weer een vracht loco en ik moet dringend wat personen locomotieven gaan aan kopen
want vrachtvervoer is nu ongeveer 80% van het verkeer op de baan
ik hoor het wel want op het net vind je nu echt niet veel over deze loco's
filmpje gevonden maar ????
https://www.youtube.com/watch?v=DBxzNtmqD0M


dubbel tractie maar met een blauwe
wel nog foto's gevonden van de 5525 -5513-5518 -5511-met een sleep bordau wagons er achter

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Rangeerduivel

De HLD55 is wel degelijk voor beide gebruikt Raf,
dus je hebt nu ook een "personen"loc in handen.
Zie jouw foto, .5504(.=stoomgenerator verwijderd) + blauwe 55 voor electriciteit met een span van oranje I6 rijtuigen.
De blauwe 55 was zelfs blauw (omdat ie blauw wasLOL :D)
Dat was om aan te geven dat hij uitgerust was om personenrijtuigen electrisch te verwarmen en te verlichten.
Ook is hij in die blauwe kleurstelling later ingezet in het vrachtvervoer.

;)

OlivierV

Citaat van: Rangeerduivel op 31 juli 2014, 10:51:41 AM
De HLD55 is wel degelijk voor beide gebruikt Raf,
dus je hebt nu ook een "personen"loc in handen.
Zie jouw foto, .5504(.=stoomgenerator verwijderd) + blauwe 55 voor electriciteit met een span van oranje I6 rijtuigen.
De blauwe 55 was zelfs blauw (omdat ie blauw wasLOL :D)
Dat was om aan te geven dat hij uitgerust was om personenrijtuigen electrisch te verwarmen en te verlichten.
Ook is hij in die blauwe kleurstelling later ingezet in het vrachtvervoer.

;)
Let wel de 5504 die Raf heeft heeft nog geen . voor het locnummer, dus de stoomverwarmingsketel zit er nog in. Een rits M2 rijtuigen zou voor deze loc geen probleem mogen zijn, zelfs de vorig jaar uitgebrachte bordeaux trek-duw set van marklin is geen probleem, want een 55 mocht net zoals een 62 de m2's voor dieseltractie duwen en trekken.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

raf

Ok dus ik kan die bordau er achter hangen die ik heb als dat m2 zijn maar dat is voor later

de 600 wil niet rijden want hij staat om de een of andere reden op digitaal en ik rij analoog
dus een oplossing hier voor als iemand ze weet
waarschijnlijk zal de loc open gedaan moeten worden om aan de adres decoder te geraken
waar kan ik zo ergens een handleiding vinden waar dit staat hoe het moet gebeuren.
er blijkt een delta decoder in te zitten en daar zijn er verschillende van op de markt gebracht
dus help ;help

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

raf

oplossing gevonden en meteen gedownload
in beide zit dus een decoder met een dil switch dus makkelijk zat om adres 0 te kiezen
bij de 600 branden de front / achterste en binnen verlichting bij de 5504 brand er niks
daar heb ik dus niets over gevonden en ik vermoed dat alles via de decoder gestuurd is geworden
nu ???? zonder teveel te slopen toch de verlichting aan het werken krijgen

dus google is mijn vriend al zou ik hem nu en dan een draai om zijn oren willen verkopen LOL

gr raf
ps als iemand een oplossing weet graag 
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

OlivierV

#1376
Mobile, tablet -& desktop versie van mijn project webtechnieken is klaar, nu nog samengooien in 1 responsive website en dan is dat ook van de baan!

edit: klaar!

Nu loop ik hier rond te dansen gelijk nen halve garen.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

doomslu

Citaat van: OlivierV op 31 juli 2014, 12:01:10 PM


Nu loop ik hier rond te dansen gelijk nen halve garen.
Ik wil een filmpje zien!
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

doomslu

Zopas vier dagen zweten afgerond. De traphal is herschilderd!
Gelukkig heeft de jongste dochter geholpen, nu hebben we nog een luilekker lang weekend voor de boeg  ;D, alvorens terug naar het werkt te gaan...  :(
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.