Wat maakte vandaag je dag?

Gestart door OlivierV, 02 augustus 2013, 19:26:30 PM

dani

de nieuwe koplampen set voor de kever is zonet geleverd...  Hij was vrijdag afgekeurd op de lichten.  Wegens "doffe spiegel" en dus niet goed meetbaar lichtbeeld.
Dat gaan we vanavond eens snel fiksen, zie !
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

dani

en vandaag is hij nog maar es afgekeurd, ondanks 2 nieuwe koplampen, MET  nieuwe H4 peertjes en nieuwe standlicht-lampjes.

Reden ?    de rechter koplamp was iets te hoog afgesteld naar meneer zijn zin !
"De willekeur van de keurmeester"



Enfin, dat maakte mijn dag om zeep, maar een uur nadien op het werk mocht ik een nieuwe auto kiezen (de X1 loopt naar de 4 jaar toe)  en dat maakte mijn dag dan weer goed.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Havoc

Met de lichten op de keuring heb ik ook al genoeg meegemaakt. Eerst was het links te laag. Dan rechts te hoog, als hij dat nog eens nakeek waren ze alle twee te hoog. Daarna zonder iets aan te doen was het "alles in orde". Hij had geluk dat het tijdens mijn middagpauze was...
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Huugooke

Hebben dat meegemaakt met onze Sintroen GS in de 70er jaren. In de garage was de afstelling op het eerste verdiep, bij het naar beneden rijden bleef de hydraulische ophanging omhoog staan: afgekeurd! Terug naar de garage, en bij het naar boven rijden was de ophanging terug juist, dus lichten OK! Terug naar beneden en... Heeft de garage een hoop tripkes naar de keuring gekost!

doomslu

Pech Dani.
En wat wordt de nieuwe auto?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

dani

Ja idd pech, volgende keer beter hee...
Ik twijfel tussen een 3 reeks en een A4

Of heeeeel misschien een hybride, de Lexus IS300
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

PietB

Die laatste is wel heel erg mooi hoor!

grt Piet.

doomslu

Citaat van: PietB op 15 juli 2014, 22:06:31 PM
Die laatste is wel heel erg mooi hoor!

grt Piet.
Ik heb een andere smaak, Piet. Zo gaat dat hé.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Rangeerduivel

Citaat van: doomslu op 15 juli 2014, 22:40:37 PM
Citaat van: PietB op 15 juli 2014, 22:06:31 PM
Die laatste is wel heel erg mooi hoor!

grt Piet.
Ik heb een andere smaak, Piet. Zo gaat dat hé.  ;)

Blijkbaar dezelfde smaak als jij,Luc
Net als een wijnproever, door het jaren lang te "smaken" komt de ervaring,en dat verbetert het smaakvermogen...
Nee,ik wil niet meer ruilen, ik blijf bij mijn "Chateau Stuttgart"!  :D

;)

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

dani

de Lexus is idd een heel mooie machine en heel sportief (jaja, voor een hybride is dit echt een topper) maar met zijn totaalvermogen van bijna 230 PK  zou het wel es kunnen dat de leasing net eits boven budget uit komt, ook omdat hij redelijk "aan de prijs is" en de herverkoopwaarde van hybrides nog wat een vaag ding is dus ze zijn daar voorzichtig mee...
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Rangeerduivel

Citaat van: dani op 16 juli 2014, 09:48:36 AM
de Lexus is idd een heel mooie machine en heel sportief (jaja, voor een hybride is dit echt een topper) maar met zijn totaalvermogen van bijna 230 PK  zou het wel es kunnen dat de leasing net eits boven budget uit komt, ook omdat hij redelijk "aan de prijs is" en de herverkoopwaarde van hybrides nog wat een vaag ding is dus ze zijn daar voorzichtig mee...

Kwalitatief staat Lexus wel redelijk hoog aangeschreven.
Mijn broer heeft een Lexus (benzineversie) "versleten" en was er heel tevreden over.
Privé aankoop en leasing zijn uiteraard moeilijk met elkaar te vergelijken...men kijkt er financieel op een andere manier tegen aan.

;)

Huugooke

Ik rijd met een Mercedes met eigen chauffeur, met 50 zitplaatsen. Spijtig van al die vreemde mensen die in- en uitstappen ;D

dani

Citaat van: Rangeerduivel op 16 juli 2014, 10:01:07 AM
Privé aankoop en leasing    [stukje verwijderd]...  men kijkt er financieel op een andere manier tegen aan.
Dat is een feit, Rudy.   Ik heb inderdaad de luxe om gewoon de garage binnen te stappen, en een auto te mogen kiezen van de firma, binnen bepaalde grenzen. (dat heet dan het leasingbudget).      Anderzijds zijn bepaalde opties die ik "privé" zou kiezen dan weer uitgesloten zoals alles wat "sport  uitvoering" is,  "cabrio" of  "4x4"...   het gemak neem ik dan met de beperkingen er bij.   EN financieel is het een verschil, maar ik werk er dan ook hele lange dagen voor enheb bepaalde verantwoordelijkheden binnen de firma  (zoals de meesten onder ons hebben of ooit gehad hebben toen ze nog werkten).
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

TBCédric

Een setje I11 met stuurstand van LS gepre-orderd! Na lang zoeken (had al opgegeven) en veel geduld, komen er eindelijk I11'en voor het station. Nu nog een 18² kopen.  ;)  ???

Levering wordt verwacht tegen eind oktober. :D
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.