Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Wat maakte vandaag je dag?

Gestart door OlivierV, 02 augustus 2013, 19:26:30 PM

Metpetergaathetbeter

Citaat van: jb op 06 juli 2014, 22:27:38 PM

Men vrouw en ik zitten morgen welgeteld aan.............2 jaar hehehe.

ook dat is tegenwoordig al een hele prestatie alvast leuke viering morgen !

ikzelf zing het al iets meer dan 19 jaar oud, maar soms lijkt het wel langer ! ;D

Groeten Peter ;)


janieburton

#1261
Citaat van: raf op 06 juli 2014, 21:37:35 PM
Ha gij wilt een REALIT zijn
had dat er dan bij geschreven hé

Kijk zulke postings leiden tot niets eigenlijk is het voor mij reeds afgesloten
want zulke zaken lopen op alle fora uit tot eindeloze discussie en daar heb ik dus echt geen goesting in .
dan moet de moderatoren gaan in grijpen en bla bla bla

Ik heb vandaag een plezante dag gehad op de marine basis in zeebrugge en ik ga nu de foto's uploaden
ook nog foto's genomen van een enkele over spanning van een TGV lijn dus deze eens goed bekijken hoe ik deze kan na bouwen

Peter dikke proficiat en gewoon blijven volhouden jongen LOL

gr raf

Beste Raf,

Aangenaam om te vernemen dat dat je een leuke dag heb gehad op de Marine Basis in Zeebrugge.

Zoals je zelf schrijft leiden sommige postings tot eindeloze discussies en je hebt gelijk.

Sorry Raf, maar ik mag me toch zeker verdedigen of je van wederwoord dienen als je me verwijt een pessimist te zijn(zie reactie 1233: "......het verschil zal hem zitten dat ik een optimist ben en gij een beetje een pessimist :P)

Raf, ik vind het spijtig dat ze niet verder gaan; maar als ze hadden verder gegaan(of zelfs de finale hebben gespeeld) zou jij en al die andere supporters of België er enig voordeel bij hebben?(Buiten het kunnen zeggen dat België heeft de 1/2 finale of finale gespeeld)

Brussel wou ze ongeacht hun resultaat een "welkomsparade" geven maar dat willen ze niet  >:(; dat vind ik dan persoonlijk zeer arrogant van die voetballers. :o

Er liepen vandaag heel wat mensen sacherijnig en ontgoocheld rond omdat ze gisteren een onrealistische verwachting hadden. :o

Lang leve de moderne "Gladiatoren"  ::)
 

raf

#1262
@ Janie

Er gebeurt zoveel waar niemand voordeel bij heeft buiten enkelingen .
en je mag natuurlijk in de verdediging gaan maar ik heb je maar een beetje een pessimist genoemd.
dus er is nog hoop voor je denk ik .
maar weet je wel wat realisme in houd ???

Realisme (van het Latijn res, ding, werkelijkheid) is de verzamelnaam voor een aantal verschillende standpunten en stromingen binnen de filosofie,
die met elkaar gemeen hebben dat ze ervan uitgaan dat er een werkelijkheid onafhankelijk van het menselijk bewustzijn bestaat.
Die werkelijkheid wordt dan ook als een voorwaarde beschouwd voor de kennis en het denken.
De term realisme is in de loop der tijden filosofisch op verschillende manieren geïnterpreteerd.
De twee belangrijkste 'stromingen' zijn de middeleeuwse interpretatie waarin realisme in de eerste plaats wordt gezien als tegenhanger van het nominalisme.
De moderne wijsbegeerte plaatst het tegenover het idealisme.

Wanneer de term 'realisme' heden ten dage gebruikt wordt zonder verdere specificatie, zal men over het algemeen doelen op:

Een standpunt in het met name in de oudheid en de middeleeuwen gevoerde debat over universalia, namelijk dat deze daadwerkelijk bestaan.
Een positie binnen de twintigste-eeuwse wetenschapsfilosofie, die kort gezegd inhoudt dat onze beste wetenschappelijke theorieën waar zijn, ook voor zover ze over niet-observeerbare entiteiten gaan.
Het standpunt dat er - tegenover het idealisme - een van de geest onafhankelijke wereld bestaat.
De opvatting dat er - in de combinatie 'moreel realisme' - ware morele uitspraken zijn.

je realsime heeft dus niets te maken met pessimisme of optimisme het zijn twee verschillende begipen
Pessimisme komt van het Latijnse woord pessimum en betekent het slechtste; pessimisten gaan ervan uit dat deze wereld
(in ruime zin) de slechtste van alle mogelijke werelden is,
in tegenstelling tot optimisten, die stellen dat deze wereld de beste van alle mogelijke werelden is.
Deze opvatting is vaak gerelateerd aan de stemming of de affectieve toestand van het individu in kwestie.
Sommige gevallen zijn mensen notoire pessimisten en vinden de gehele werkelijkheid de slechtste van alle mogelijkheden,
in andere gevallen kan iemand pessimistisch zijn over een specifieke situatie, mogelijkheid of toestand.


je kan dus een realist zijn die optimistische door het leven gaat of een realist die pessimistische door het leven gaat
meer space maak ik er nu niet meer aan vuil en nu terug modelbouwen a.u.b.



Nu seffens verder programmeren aan de wissel servo en eindelijk proberen mijn display aan het werken te krijgen zodat ik eindelijk waarden kan aflezen en weet wat ik aan het doen ben want ik had gemerkt dat de wissel servo tegen de eind stop aan zat en dat kon ook wel eens de oorzaak zijn van het door branden van de weerstand .
ja ik heb voor deze wissel geen kleintje gebruikt maar een normale 5 kilo servo
en die wil nogal eens stroom trekken

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

dani

wat voor weerstand gebruik je dan ?    1A bij 5V = 5Watt
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

raf

het was er eentje die ik nog had liggen maar het juiste wattage weet ik niet
ik heb er nu eentje van 10 watt liggen maar de gebruikte was dunner dus ik denk inderdaad een watt of 3
er hing wel meer aan dan alleen de servo hé
twee pic's met aangelanden (twee relais)dan de TGV trein  zelf en dan nog de servo
dus inderdaad denk ik dat de weerstand wat klein was bemeten

gr raf 
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Peter

Was een zeer gezellige dag gisteren ,op de regenbui na die het onze helaas nog niet herstelde veranda weer onderwater zette (ondanks de afscherming door de brandweer)
Mooi gezamelijk geschenk gekregen (zware keukenrobot van Kenwood) voor ons beide, vermits dat we alletwee graag kokerellen :D :D :D

Alvast allemaal bedankt voor de goede wensen :)

Vandaag.....eindelijk komt de expert om de schade op te meten, maar zoals afgeproken moeten we nog een paar weken wachten op de herstelling (firma's hebben het veel te druk, en hebben natuurlijk ook recht op verlof)
Met vriendelijke groeten
Peter

Martin Welberg

Overname van een 80 kg grasvezels voor een zacht prijsje  ;D

janieburton

Citaat van: raf op 07 juli 2014, 08:25:47 AM
@ Janie

en je mag natuurlijk in de verdediging gaan maar ik heb je maar een beetje een pessimist genoemd.
dus er is nog hoop voor je denk ik .

gr raf

@Raf,

Normaal maak ik niet veel woorden vuil aan sport en de "luieriken die alle sporters zijn" en laat ik de supporters van die sporters in hun wijsheid maar Raf ik pik het niet dat je mij een pessimist noemt(zelfs al is het een beetje) en de uitspraak "dat er nog hoop is voor mij"(je doet of dat ik een psychiatrische patiënt ben).




 
 

doomslu

Ik zou wensen dat de discussies over pessimisten en optimisten, sporters en luierikken, en alles errond hierbij ophouden.
Het brengt ons geen stap verder hoor.
Je zal steeds voor- en tegenstanders hebben. Ieder zijn meug.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Martin Welberg

Goed gezegd Luc, laten we lekker wat gaan bouwen ...

Huugooke

Citaat van: doomslu op 07 juli 2014, 12:41:05 PM
Ik zou wensen dat de discussies over pessimisten en optimisten, sporters en luierikken, en alles errond hierbij ophouden.
Het brengt ons geen stap verder hoor.
Je zal steeds voor- en tegenstanders hebben. Ieder zijn meug.  ;)
Inderdaad zeg, het is hier precies dat "irriterend" draadje!  ;D

janieburton

Voor mij is de zaak gesloten mbt "pessimisten en optimisten, sporters en luierikken, en alles errond" gesloten.  8)
 

Havoc

Citaat van: doomslu op 07 juli 2014, 12:41:05 PM
Ik zou wensen dat de discussies over pessimisten en optimisten, sporters en luierikken, en alles errond hierbij ophouden.
Het brengt ons geen stap verder hoor.
Je zal steeds voor- en tegenstanders hebben. Ieder zijn meug.  ;)

Ben een pessimitische luierik :D Die hebben op het einde altijd gelijk en zijn niet moe.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

raf

nieuw progje geschreven en nu hopen dat het gaat werken
want er valt nogal wat te programmeren
vooral dat de teller nu bij de wissel sturing is komen te zitten kan een probleem worden
daar ik nu via de pendel alleen maar detecteer waar de trein stilstaat
staat de trein in de tunnel stil dan kan de pic van de servo deze omzetten
overal anders op de baan blijft de servo staan waar hij staat
maar nu kijken hoe ik hem kan laten kiezen welke trein er juist rijdt zonder een extra schakelkontact te gebruiken

gr raf 
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

OlivierV

Black Sabbath op GMM, maar dat is ook alweer een week geleden ... :D



Gisteren een ons-dagje gehad of hoe heeft ze het ook alweer verwoord? 't Was alleszins tof!
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan