Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Wat maakte vandaag je dag?

Gestart door OlivierV, 02 augustus 2013, 19:26:30 PM

Huugooke

Onze eerste Kleur TV van Sony, nog met zo'n echte houten kast en geen afstandsbediening, werkte de laatste keer dat ik hem zag (na dertig jaar) nog steeds.
FYI: ze hebben de reflexcamera nog eens heruitgevonden, nu fullframe en zonder spiegel. Zie internet.

Havoc

Ja, die van 30 jaar geleden. Probeer dat eens met eentje van vorig jaar...

Heb hier een PCM-M1 van Sony met een gebarsten behuizing (werkt nog prima verder) die ze eerst niet wouden want "dat bestaat niet". Daarna was het 12000BEF om die na te kijken, de prijs van de herstelling konden ze pas later bepalen. Die DVD die ik hier heb die heeft meer tijd nodig dan mijn pc om te starten en je moet elke knop 2x indrukken omdat hij iets zou doen. Mijn broer heeft een walkman gehad die meer in het fabriek geweest is voor herstelling onder garantie dan hij hem ooit heeft gebruikt. Na 5 jaar hebben ze geen wisselstukken meer.

Vroeger een prachtmerk dat kwaliteit leverde. Nu nog een schijn van wat het ooit was. Zeker sinds de US de touwtjes in handen heeft en niet meer Japan. En ze zijn zeker de enigen niet hoor, noch de slechtste.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

DelticPower

Hallo (Eres) Wim, dat bewijst maar weer dat je bij je collega's en relaties in een goed blaadje stond. Wij zitten inderdaad in het brabantse,  maar toch een heel stuk dichter bij België.  Net bij Turnhout en Arendonk de grens over. Het transportbedrijf op de foto is verhuisd van Bladel naar Hapert, en heeft hier op een nieuw bedrijventerrein een gigantische nieuwe vestiging geopend. Met daarbij nog een betaalde en onbetaalde truckparking. Het is iedere dag weer een verrassing welke bedrijven uit binnen en buitenland hier geparkeerd staan. Vrachtwagens fascineren me al vanaf mijn jeugd. Herinner mij nog van toen ik een jaar of zes was de toen al grote Belgische vrachtwagens (Transport Arendonk en van Steenbergen )  die door het dorp denderde. Ook de buschassis, waarop alleen een provisories stoeltje en een helemaal in leder gehulde chauffeur met een grote stofbril op die door weer en wind deze vanuit de Daf-fabriek in Eindhoven naar België reden. (Denk dat ze naar Jonckhere gingen voor de carrosserieopbouw). Daarbij kwamen nog de verhalen van mijn vader die tijdens de oorlog als douanier aan de grens stond en vertelde over de "Red Ball Highway", de levensader van de geallieerden. Misschien hier en daar nog een beetje aangedikt, maar voor mij als jochie geweldig.
Mijn verzameling is niet zo groot, maar als ik weer iets mooi's tegenkom op marktplaats of e-bay kan ik ze maar moeilijk laten staan. ;D
Komt nog bij dat mijn schoondochter jarenlang internationaal trucker is geweest en daar ook leuk over kan vertellen.
Groeten Jan

Johnnytrein

Johan 12000 bef is dat alleen om te kijken wat de oorzaak is of om de winkel over te nemen?
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Havoc

Dat was om dat ene gebarsten stuk plastic te vervangen, indien ze nog iets anders vonden kwam dat er nog bij.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Eres

Dag Jan,

Aha Hapert dat is wel bekend. oa Habufa van de keuken tafels en stoelen dacht ik even te weten. Dat was een klant van onze huis/huis afdeling. Ze exporteerden toen veel. Zie ze zelfs regelmatig hier in deze regio oa in St.Vith.

Ik heb gewoon altijd mijn best gedaan en was niet bevoegd mij te bemoeien met de transport bedrijven daar we een speciaal iemand voor in dienst. Alle transporten werden via hem geregeld en hij stelde ook de contracten vast met deze bedrijven.   

Ik was het hoofd van de operationele dienst en had 2 mensen onder mij en met zijn drieën zorgden we er voor dat de schepen voor de kant konden komen en dat de los en laad plannen klaar waren op tijd bij de terminal. Men wist dan welke containers er uit moesten en ook in welke stack ze moesten. De gewone stack voor vervoer over de weg, of anders in de stack voor binnenvaart en/of spoor gebeuren.

Maar ik moest er op toe zien dat alles op tijd binnen was en gaf wel eens een boos telefoontje en een boos bezoekje aan de transport en huis/huis afdeling waar de laatste containers bleven en anders gingen ze niet mee. Je had een dead line en een ieder moest zich daar aan houden daar was ik heel streng in.

De meest lastige klanten waren de heren tankcontainer boeren. Op laatste moment nog even boeken en klopte je laad plan niet meer Te meer omdat het altijd gevaarlijke lading was en je rekening moest houden met de IMO class en de UN nrs.  Dan viel er regelmatig een verkeerd woordje of werd het alfabet in een honderdste seconde achterste voren opgezegd. Ik had zelf wel contact met enkele klanten maar dat kwam door bepaalde reden oa den Hartog, Coolboxx, Hoyer en Bertschi etc etc

Als je niet tegen stress kan moet je niet in de containerscheepvaart gaan werken want je loopt anders in een record time thuis met een zware burnout.


Ik ben nu bezig met een muti functionele terminal. Deze zal dus in de grens streek zijn van de Ardennen met het G H Luxembourg. Eigenlijk ene soort van station Gouvy. Vervoer per spoor van/naar Belgie en het G H Luxembourg en verder oa Duitsland. Maar er wordt aan/afgevoerd per vrachtwagen dit oa met containers en ook stukgoed die in een loods gelost/geladen worden in een container  Ook een kleine opslag plaats voor lege containers.  Ook aan/afvoer van hout maar geen op/overslag van bulk zoals erts/kolen etc. wel op rail transport

Leuk te horen van je dochter. Je ziet het niet veel vrouwelijke truck chauffeur. Wel een dame hier op de busdienst van TEC.  Als je veel interesse hebt in het transport gebeuren moet je eens op het forum kijken van Buzzy Bee. Ik ben daar ook een tijdje lid van geweest maar gestopt. Daar staat heel veel in van de transport wereld over de weg maar ook veel foto's.

Tot horens

Wim




PietB

Mijn dag werd gemaakt door:
Het aanbod van Michiel van 3 wagonnetjes voor mijn kerst diorama.

Grote klasse en dank daar voor.

grt Piet.

conducteur

Hier moest ik toch even mee lachen, het is geen fotoshop:



Waar is de knop volgende naartoe? Kjirre ké were! Duidelijk een bug...
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

OlivierV

'k Zag je dat vandaag op feestboek posten Rian, best wel geestig zo'n insect.

'k Ben ook nog redelijk blij vandaag, die oude fleischmann 202.016 verkocht voor aankoopprijs en mijn br101 ook nog eens verkocht gekregen.

Tevens eens bij de Rudy langs geweest met mijn Herisjes en de rest van de sleep en de resultaten van mijn verbouwingen aan de rijtuigen zijn bevredigend. Heb de man ook nog wat werk gegeven zodat hij zich de komende weken zeker niet zal vervelen. :D

Groet,
Olivier
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Eres

Volgens mij is het daar in die hoek een grote kliek met Dani, Rudy en jij Olivier en wordt er heel wat besproken buiten het forum om Maar niets is er minder leuk om als jullie zo goed met elkaar om gaan.

Wim

OlivierV

Citaat van: Eres op 31 oktober 2013, 20:24:52 PM
Volgens mij is het daar in die hoek een grote kliek met Dani, Rudy en jij Olivier en wordt er heel wat besproken buiten het forum om Maar niets is er minder leuk om als jullie zo goed met elkaar om gaan.

Wim
't Is handig dat we redelijk dicht wonen, Rudy zit in dezelfde treinclub als mij, metpetergaathetbeter en Chrisrail die hier ook op het forum zit en dani heb ik al eens mogen ontmoeten op de opendeur van het GRA. petermetwiehetbetergaat en Chrisrail wonen ook niet zo heel ver en met Rudy rij ik meestal samen naar de club, ofwel rijdt hij ofwel ik. Kwestie van een beetje de groene jongen uit te hangen.

Groet,
Olivier
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Rangeerduivel

Citaat van: Eres op 31 oktober 2013, 20:24:52 PM
Volgens mij is het daar in die hoek een grote kliek met Dani, Rudy en jij Olivier en wordt er heel wat besproken buiten het forum om Maar niets is er minder leuk om als jullie zo goed met elkaar om gaan.

Wim

Niemand heeft je gezegd dat je ginder eenzaam en verlaten in die verre ardennen moest gaan wonen hé Wim! ;D
Maar 't is misschien nog niet te laat,voordat je jouw baan definitief vorm geeft kan je nog uitkijken om iets dichter te komen wonen...'t is hier toch zo goed!

Grtn
Rudy  ;)

Jurgen

Gisteren is mijn Roco setje 61409 toegekomen, de reeks 53 met 4 cokeswagens. Goed verpakt, met de nieuwighedenfolder "Winter 2013/14" van zowel Roco als Fleischmann en een mini-zakje snoepjes.  :)

Alles was mooi te volgen via internet, dus ik wist dat de set gisteren zou toekomen. Heel handig, want zo konden mijn ouders het aannemen.

Ik ben tevreden met mijn pakketje en het zal waarschijnlijk niet het laatste zijn.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Johnnytrein

Inderdaad die set was heel goed verpakt, snelle service van lippe .
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

dani

@Eres:   wel, ik heb buiten het forum om weinig contact met dat zootje ongeregeld hier uit de streek hoor....   ik hou me daar een beetje van weg, die mannen lijken me alles behalve te vertrouwen.   MOEHAHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA....  grapstjeuh hee Pol !        We hebben weinig contact buiten MSM forum omdat ik helaas door mijn drukke job en mijn nog drukker privé leven, geen zijd heb om me aan te sluiten bij een club.  Anders zou ik avonden op de club doorbrengen en honderuit babbelen en uitleggen... maar helaas de tijd ontbreekt me.   ooit, als ik wat meer tijd en minder stress heb :-) :-)
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.