Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Wat maakte vandaag je dag?

Gestart door OlivierV, 02 augustus 2013, 19:26:30 PM

DelticPower

Wij hadden het geluk kaarten te bemachtigen van een optreden bij de "Rotery Club Bladel" van het Shantykoor "Nooit te water". Uit Hooge Mierde. Was een geweldige middag met volop zeemansliederen en meezingers. Verzorgd met een hapje en een drankje. Gratis toegang, maar met een loterij voor een goed doel. Opbrengst 1200 euro. Dus zowel voor ons als voor hen geslaagd.

Groeten Jan

conducteur

Een vriend van me is erg getalenteerd in het schrijven van deze dingen, echt verbazend wat hij er elke keer van maakt:


We zien were begost an die lange periode van regenachtige dagen
De dagen dat iedereen depressief is en over et weer loopt tezagen
Je broek die aan je billen plakt deur de regen die em nat et gemakt
De deur daje opentrekt en voor je uit checkt en zien dat de stroate weer deur water is bedekt
Alleen nog mo uit je kot komn voe de hoogstnodige zaken
En voe de rest een filmptje checken in je zetel onder je laken


nog enkele:


De tijd loopt de mens der achteraan
Mo kversta nie dat al zo rap moe gaan
Je ku nie kalm zien en peizen voor daje de keuze makt
Want ondertussen ist al deur een andern afgepakt
Mo doe je nie mee wor je gewoon van boord gesmeten
Vergeten en nooit mi naar gekeken


Kzien gin filosoof da je alles moet geloven wa dak zeggen
Eerder e jonge kerel daze kijk op de wereld probeerd uit teleggen
Met een stylo op een blad geschrevenOe da'k peizen over de mensen en het leven
Soms kuk te veel peizen dat et frustrerend begint tewerken
Dan weten'k dak me alleen mo tot positieve gedachten moeten beperken


Misschien ging het gewoon een beetje te snel
De klik waster nie mo de intresse wel
Tis beter dat we het laten lopen zoals het loopt
Elk zen eigen water om te varen met de boot
Maar alles komt zowiezo altijd weer goed
Dus kweten dat deze tekst der niet toe doet


http://www.youtube.com/watch?v=11o0YeNTZic


Hoe hij het doet weet ik niet, maar alleszins schitterend resultaat!
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

dani

Vandaag ben ik gewoon aan het werk... maar gisteren maakte Wim   (hier gekend als "Eres" ) met zijn lieve eega  Iet, onze dag.

We werden daar gewoon super goed ontvangen, werden verwelkomd door de hele  roedel  (honden, katten, kanaries, .... ) en voelden ons direkt thuis.
EVen babbeltje gedaan en dan wat aan de treintjes mogen "prullen".  De lokomotieven zijn allemaal getest en goedgekeurd voor de digitale dienst en we hebben snode plannen gesmeed voor de ombouw.   "Digitaalombouw op lange afstand"  noem ik het gemakshalve.    Het komt helemaal goed.

Gezellige mensen daar in de grensstreek met Luxemburg !   Bedankt Wim en Iet.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Eres

Ja zoals Dani het al aanhaalde hadden we gisteren bezoek van Dani en Christine. Eerst eens even een leuke babbel en daarna Dani en ik aan de treintjes. Wat mij dus moeilijk af ging was bij Dani in een NO TIME gedaan het programmeren van de Mause.

Hartstikke tof Dani en bedankt voor je hulp hierin. Je tip van combinatie  overweg/viaduct hou ik zeer zeker in de gaten en voor opvolging vatbaar.  Wat je aanbod betreft ook hierin houden we contact en spreken we een dezer dagen wel af hoe verder.

Net nog even met het duo gereden en moet even wennen vooral als je dan per abuis met twee locs op een spoor zit.  Ook nog wat aan de watertoren gedaan en vanmiddag maar even verder. Dankzij een leuke tip van Marc om enkele takjes ie wat bruiner te maken wat uiteraard een realistischer indruk geeft. 

Vandaag gewoon een rustige dag en na genieten van gisteren.

Dani en Christine ook jullie hartelijk dank voor de komst en zoals je weet heb je een excuus om terug te komen om je "vergeten" kakel verse eieren op te halen.

Nogmaals dank

Wim
Ook jullie samen hartelijk dank voor jullie bezoek

Rangeerduivel

Citaat van: Eres op 21 oktober 2013, 11:56:14 AM
Ja zoals Dani het al aanhaalde hadden we gisteren bezoek van Dani en Christine. Eerst eens even een leuke babbel en daarna Dani en ik aan de treintjes. Wat mij dus moeilijk af ging was bij Dani in een NO TIME gedaan het programmeren van de Mause.


Met al mijn ellenlange mails met uitleg ten spijt....

;)

dani

ja, Rudy, sommige dingen kan je inderdaad beter gewoon   "hands on" even demonstreren en zoeken.   Dat is vaak simpeler , zeker als de handleiding van het ding zo  "summier" is en weing detail geeft.  De moeite die je gedaan hebt is Wim je zeker dankbaar voor, hij vermeldde het trouwens enkele keren.    Maar soms is 't nie evident om iets "op te schrijven" wat je   in real life in 2 sekonden kan laten zien op het toestel zelf.

Eerlijk is eerlijk, het was bij mij ook de allereerste keer dat ik een MultiMaus in mijn handen had, en het is even wennen als je van Märklin en ESU komt, maar eens je door hebt hoe de menu structuur in elkaar zit, is het een eitje. :)   

Als je de bediening in je hand hebt dan zie je effectief wat er gebeurt als je ergens op duwt of aan draait.   Ik heb nu ook aan den lijve het   "euvel" van de  snelheidsregelaar vand e MMaus ondervonden en dat is inderdaad een beetje een vrij acuut "verbeterpunt" voor Roco.


Al bij al is Wim nu  klaar om met al zijn loks digitaal te rijden (eens ze hun decodertjes hebben).  Ze zitten allemaal voorgeprogrammeerd in de MMaus en ik heb de tabel voor de adressen mee naar huis.  Kan decoders "prepareren" met juiste adres en dan is het enkel nog inpluggen en rijden.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Rangeerduivel

Klopt als een bus Dani,

Trouwens,die link van gebruiksaanwijzing Mmaus door die Nederlandse modelwinkel die Wim een paar dagen geleden doorgestuurd heeft naar ons,is veel gebruiksvriendelijker en eenvoudiger te begrijpen dan de nederlandstalige handleiding van 36blz die je kan downloaden.
Het heeft mezelf ook een héél stuk verder op weg geholpen.
Het heeft mij er toe aangezet om ook decoders te programmeren,wat ik vroeger met mijn Piko-set deed,maar nu die verkocht is ben ik louter op de MM aangewezen.
Zelfs het aanpassen van cv's lukt mij nu,(wat het adresseren van een decoder in feite ook is)

Het grootste probleem voor mij was het feit dat Wim mij om hulp/raad vroeg,op een moment dat ik dit alles zelf nog niet machtig was!

Ik heb er uit begrepen dat je het ook met mij eens bent over dat "mankement" met de draaiknop.
Je moet je vorige loc terug 'opvangen'na een andere bediend te hebben,en dat geeft soms plotse snelheidsveranderingen,
welke ik niet had met de snelheidsregeling bij Piko,met druktoetsen.

grtn  ;)

Eres

Rudy

Inderdaad was de laatste handleiding veel beter als die meegeleverd wordt bij de sets. zelfs ik begon het al eene beetje te begrijpen en dat wil heel wat zeggen. Maar we zijn er gelukkig zover uit dat alles heel soepel rijdt. Vanochtend even met de twee gereden. en ja door ene fout van mij reden er in eens 2 locs achter elkaar.

Maar herinnerde mij de opmerking van Dani gisteren even een toets 3 indrukken en ging de ander op rang.snelheid en kon ik de andere weer snel op een ander spoor krijgen zonder de stop knop te gebruiken. Je gaat er een beetje feeling in krijgen.

Maar des al niet te min wil ik je toch bedanken voor alle info die je mij heb gestuurd en nog steeds heb bewaard.

Maar Dani had ook hele leuke figuurtjes aangeschaft bij zijn bezoek aan Monschau. Vooral de laatste twee in het doosje mocht ik graag zien. Vraag mij af waar je die gaat plaatsen Dani? Maar heb dus ook even kennis kunnen maken met het merk NOCH en moet zeggen het zag er goed uit. Ik kende het merk alleen van zeggen. Een van de gebreken die ik nog heb dus.

We houden gewoon contact Rudy en nogmaals dank. Hoe ver ben je nu met je uitbreidings plannen wat je wilde gaan realiseren?

Ik heb inmiddels een nieuwe loc besteld van Roco de NMBS 6005 deze is voorzien van sound en vraag mij af hoe dat zal gaan klinken op het spoor. Ga eens testen met de camera of het me lukt om een video clip te maken. Moet toch ook een keer lukken!

Groet

Wim

Rangeerduivel

Wim,hou er rekening mee,
Bij een gewone decoder ga je naar rangeersnelheid met toets 3
maar bij een sound-decoder is rangeersnelheid toets 6

Eres

Citaat van: Rangeerduivel op 21 oktober 2013, 15:30:40 PM
Wim,hou er rekening mee,
Bij een gewone decoder ga je naar rangeersnelheid met toets 3
maar bij een sound-decoder is rangeersnelheid toets 6

Bedankt Rudy ik zal het onthouden

Wim

TBCédric

Een hle 13  gezien!!!!!!!!!!!!!!
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Eres

Vanochtend mijn 20 bestelde rechte rails mogen ontvangen, deze meteen op de baan aangesloten en wordt het nu meer zoals ik het wilde. Nog 2 flexirails en een kruiswissel en het spoor is gedaan. Zal vanavond een foto plaatsen op OOIT ZAL HET KLAAR ZIJN. m a w mijn project op lange adem.

Wim

dani

De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

OlivierV

Tentamen wiskunde gelukt. Joepie.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

dani

De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.