Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Wat maakte vandaag je dag?

Gestart door OlivierV, 02 augustus 2013, 19:26:30 PM

bollen neus

Citaat van: janieburton op 03 oktober 2013, 16:30:56 PM
Citaat van: Stieven76 op 03 oktober 2013, 15:59:54 PM
Bedankt mannen!
Dat wil wel zeggen dat mijn treinen kamer er niet direct zal komen. Binnen dit en 2 jaar moet de zolder zeker afgewerkt zijn, maar dus niet voor de treinen  :)
Maar ik houd me wel bezig met de module  ;) ;D

Als je een tuin hebt mag je nu, als ik mijn niet vergis, een tuinhuis zetten tot of van meer dan 30m² zonder bouwvergunning, mooi afwerken, verwarming in plaatsen(electrisch en vorstbescherming), isoleren, enz....

Enne meneer Burton, waar staat dat beschreven dat dit mag, er lezen ook mensen van ruimtelijke ordening mee hoor, aangezien je hiervan zeer goed op de hoogte bent of juist weer niet?

Havoc

Hier onderandere: http://www.ruimtelijkeordening.be/NL/Beleid/Vergunning/Werkenaanenronddewoning/Tuinhuisserrehoutkot

Maar het is niet zomaar dat je dat mag. Lees ook de "checklist vrijstelling" langs de rechterkant. En dan kan je gemeente nog beslissen dat je het toch moet "melden".
Met vakantie voor onbepaalde duur.

janieburton

Eens  op de link klikken:

http://www.ruimtelijkeordening.be/NL/Beleid/Vergunning/Werkenaanenronddewoning/Tuinhuisserrehoutkot

Citaat:

Er geldt onder voorwaarden een vrijstelling van vergunning voor het optrekken van vrijstaande bijgebouwen in de zij- en/of achtertuin. Het kan hier gaan over een tuinhuis, poolhouse, vrijstaande carport,vrijstaande garage, serre...
Er geldt een maximum van 40 vierkante meter oppervlakte aan vrijstaande bijgebouwen per woning. Let op: ook reeds bestaande losstaande bijgebouwen worden hierbij gerekend.
 

Metpetergaathetbeter

maar mijn inziens dien je nog steeds naar de geldende verkavelingsvoorwaarden te kijken ; ik dacht dat ik maar een tuinhuis mag zetten van 9 m²

Groeten Peter ;)

bollen neus

Zozo, er zitten echte fantasten hier op dat forum....................

Havoc

Citeermaar mijn inziens dien je nog steeds naar de geldende verkavelingsvoorwaarden te kijken ; ik dacht dat ik maar een tuinhuis mag zetten van 9 m²

Er staat dan ook "onder bepaalde voorwaarden". Daarom dat ik ook schreef: "lees de rechterkolom" van die pagina.

Fantasten? Heb je die link gelezen? Neen zeker, dacht ik al.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

bollen neus

en helderziend ook al amaaai...........

Havoc

Helemaal niet nodig hoor. Als je nadat men de officiele website van ruimtelijk ordening Vlaanderen 2x onder je neus duwt nog iedereen een fantast noemt dan is het wel duidelijk zonder theebladeren.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Jurgen

Hé, jongens, geen ruzie maken hé.
Als goede Belg plaats je toch een tuinhuis zonder vergunning zeker! ;D
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

bollen neus

als tip van de maand, ge moet maar 2 spieren bezigen om te kunnen lachen en 34 om dat niet te kunnen. alé peis ik hé want veel weet ik hier echt niet over, ben helaas ook genen doktoor hé.

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Jurgen op 03 oktober 2013, 17:47:07 PM
Hé, jongens, geen ruzie maken hé.
Als goede Belg plaats je toch een tuinhuis zonder vergunning zeker! ;D

hoewel ze op de(elke?) gemeente tegenwoordig luchtfotootjes bezitten heb ik aan de lijve ondervonden, zodoende "een beetje illegaal iets neerpoten(bouwen) is al met wat meer risico's dan vroeger en nog meer opletten van jaloerse buren ! (hij mag...ik niet!)
groeten Peter ;)

Jurgen

@ Peter: Er is een onderzoek geweest naar zoiets.
Blijkbaar denken de Belgen eerder "als hij mag, ik ook. Als hij het niet mocht, maar toch gedaan heeft dan zal hij zeker niet gaan roepen dat ik het niet mag." En ze plaatsen dus gewoon rustig een tuinhuisje.

Dat onderzoek is er echt geweest hoor, enkele maanden terug zelfs. Toen hebben ze dat eens vermeld op de radio.

Van die luchtfoto's wil ik ook wel geloven. Op school (ondertussen ook al lang genoeg geleden) heeft een leerkracht ooit eens verteld dat men soms met een helikopter luchtopnames maakte om te vergelijken met vroegere beelden. Aan de hand van die beelden kon men dan indien nodig het kadastraal inkomen aanpassen al naargelang van wat er bijgebouwd was.
Met de huidige technologie is die helikopter waarschijnlijk overbodig geworden en gebruikt men nu gewoon de sattelietbeelden.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

conducteur

Een tip:Een zigeunerwoonwagen kopen en dat als tuinhuis gebruiken, klaarblijkelijk kunnen ze daar niets aan doen, ook al mag je op geen enkele legale wijze een tuinhuis zetten...
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

bollen neus

Citaat van: conducteur op 03 oktober 2013, 20:15:38 PM
Een tip:Een zigeunerwoonwagen kopen en dat als tuinhuis gebruiken, klaarblijkelijk kunnen ze daar niets aan doen, ook al mag je op geen enkele legale wijze een tuinhuis zetten...

Dat maakt zeker mijnen avond goed hoor.............. alé de reactie toch hé.

janieburton

Citaat van: bollen neus op 03 oktober 2013, 17:29:34 PM
Zozo, er zitten echte fantasten hier op dat forum....................

Zelfs als je "maar" een thuin huis van 15 à 20m² mag neerzetten vrijgesteld van vergunning is dat nog steeds groter dan een gewone 2de of 3de kamer in huis, gemiddeld zijn deze kamers toch ongeveer 3x4m; natuurlijk zijn er uitzonderingen als je een groot huis hebt; om maar te zeggen mijn "master" slaapkamer is maar 3,5x4m en ik heb geen 2de slaapkamer.