Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Wat maakte vandaag je dag?

Gestart door OlivierV, 02 augustus 2013, 19:26:30 PM

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Rangeerduivel op 11 december 2018, 20:12:18 PM
Goh Luc, ze zijn ginder tot het besef gekomen dat hij vroeger, toen hij voltijds werkte, ook niet méér presteerde.... ::)
Zalig zijn de armen van geest; want hunner is het Koninkrijk der hemelen. Matteüs 5:3

SuSke

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 11 december 2018, 17:45:36 PM
Citaat van: Rangeerduivel op 11 december 2018, 16:17:03 PM
Eindelijk aan die grote baan op zolder kunnen beginnen...! ;D
hoewel met minder geld  ;D ;)

Wat zegt men dan: "les excuses sont faites pour s'en servir..."   ;) ;)

Begin dan met een kleintje, zoiets van 7500cm² max  8) 8)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

bollen neus

Met mijnen ruwharige teckel een ferme wandeling gedaan in het witte landschap, het had goed gerijmd en hij vond dit geweldig. Méér moet dat voor mij ook niet zijn. Genieten doe ik er zeker van. Ben benieuwd wat hij gaat doen als het eens ferm moest sneeuwen?
Den Eric.

mark7758

En hebben we daar een leuke foto van?  8)
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

bollen neus

Citaat van: mark7758 op 13 december 2018, 10:29:14 AM
En hebben we daar een leuke foto van?  8)

Helaas gepensioneerden hebben daar geen tijd voor.
Den Eric.

Metpetergaathetbeter

daarnet mijn laatste dag full-time gewerkt vanaf maandag nog halftijds,aléz woensdag want we werken nog maar 3 dagen !  :)

doomslu

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 22 december 2018, 15:07:12 PM
daarnet mijn laatste dag full-time gewerkt ...
Dat dacht je.
Wedden dat de vrouw al een klus-lijstje klaar heeft liggen?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Metpetergaathetbeter

Citaat van: doomslu op 22 december 2018, 18:00:08 PM
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 22 december 2018, 15:07:12 PM
daarnet mijn laatste dag full-time gewerkt ...
Dat dacht je.
Wedden dat de vrouw al een klus-lijstje klaar heeft liggen?
dat lijstje bestond al een aantal jaren dus geen verrassingen  :)

Chrisrail

#3458
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

59erke

Ondanks de moeilijke start van de dag wegens serieuze problemen met aandrijving van een hobbytrain N lok (lokje is ondertussen in de prullenbak geland van miserie) toch de dag goed kunnen afsluiten met mijn eerste decoderinbouw in een Roco 59'er (N).

Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

BC911

Benieuwd hoe die 59-er gaat rijden. Ook al stiekem zitten kijken om zo eentje op de kop te tikken en te voorzien van een decoder  ;).
Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...

59erke

Citaat van: BC911 op 27 december 2018, 08:34:38 AM
Benieuwd hoe die 59-er gaat rijden..

Deze rijdt zeer goed, wat mij vooral opvalt is dat je de regelaar niet veel moet opendraaien of je hebt al een behoorlijke snelheid.
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Rangeerduivel

Citaat van: 59erke op 27 december 2018, 10:52:31 AM
Citaat van: BC911 op 27 december 2018, 08:34:38 AM
Benieuwd hoe die 59-er gaat rijden..

Deze rijdt zeer goed, wat mij vooral opvalt is dat je de regelaar niet veel moet opendraaien of je hebt al een behoorlijke snelheid.

Moet volgens mij toch allemaal te regelen zijn met de standaardprocedure; CV3-optreksnelheid en CV5 max-snelheid hé Koen... :-\

;)

59erke

als je werkt met enkel een multimaus zijn dergelijke simpele aanpassingen minder voor de hand liggend denk ik Rudy
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

OlivierV

Citaat van: 59erke op 27 december 2018, 13:23:24 PM
als je werkt met enkel een multimaus zijn dergelijke simpele aanpassingen minder voor de hand liggend denk ik Rudy
Ik rij ook maar met Multimaus centrales hoor Koen, al deze cv's (tot en met CV 255) kan je manipuleren met de Multimaus. Tot op heden deed ik dat gewoon met de centrale. Elke loc werd bijgeregeld tot hij naar mijn inzien, smaak en weetikveel wat nog goed stond.

Mijn voorkeuren zijn:
- Maximale snelheid moet goed staan, dus niet te snel.
- Optreksnelheid moet ook redelijk staan, wanneer ik een loc van start naar maximale snelheid wil, dan draai ik mijn regelaar volledig open en trekt de loc zachtjes op tot de gewenste snelheid
- afremsnelheid: deze moet voor mij kort staan, zo kan ik een loc snel laten stoppen indien nodig, bij stoppen in een station regel ik het vertragen dan zelf.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan