Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Wat maakte vandaag je dag?

Gestart door OlivierV, 02 augustus 2013, 19:26:30 PM

Havoc

Bedoel je dingen zoals behangen (check), kast ineen zetten (check), schilderen (check) en andere leuke zaken?
Met vakantie voor onbepaalde duur.

SuSke

Citaat van: Havoc op 22 december 2017, 22:24:16 PM
Bedoel je dingen zoals behangen (check), kast ineen zetten (check), schilderen (check) en andere leuke zaken?

speelgoed van de kleinkinderen herstellen, boodschappen mee doen, enveloppen schrijven,  ... geen bouwkundige ingrepen (gelukkig)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Michael

Lekker bezig in de keuken met voorbereidingen voor het kerst diner. 8)
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

raf

Vandaag veel volk over de vloer en het is een internationale bedoening dus kopke maakt over uren haha
en die blijven ook nog allemaal slapen
Heel het huis gaat vol met lijven liggen morgen vroeg
Slaapzakken en matrassen en bedjes je noemt het maar het komt vannacht allemaal te voor schijn


Hier staan zowat de meeste op LOL
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

dani

Eindelijk kerstvakantie...   EN eindelijk eens tijd om mijn thuis PC een grondig onderhoud te geven.
Die liep op onvoorspelbare momenten vast  (Een toch we vrij aardige Quad Core processor aan 99,9% belast gedurende minuten aan een stuk) 

De schuldige was een mislukte Java update, die om één of andere reden een lus maakte en zowat 10 minuten na het opstarten van de PC draaiden er 1200+  Java update processen.  (ipv 1 of 2).

Nu is alles opgeruimd en kan ik beginnen aan de grote jaarlijkse schoonmaak, dubbele bestanden weg doen, foto's organiseren en dan de  grote backup naar de NAS maken.

En weer eindelijk deftig werken zonder blue screens en onverwachte reboots.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Havoc

Na een jaar of 5 zit eindelijk de K8200 in elkaar. Nu het bureau oprommelen dat er plaats is om die te zetten.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Hans Reints

Vandaag heerlijk in mijn blote bast aan het strand gezeten en een baantje gezwommen. De zorgde er voor dat we snel oopdrooogde.
Dit forum is net een lopend buffet. Je neemt wat je lekker vind en de rest laat je liggen.

PeterC

Citaat van: Havoc op 01 januari 2018, 18:42:37 PM
Na een jaar of 5 zit eindelijk de K8200 in elkaar. Nu het bureau oprommelen dat er plaats is om die te zetten.

Johan, deel je ervaringen in een afzonderlijk draadje  ;)
Groetjes, Peter


dani

vanmorgen eens mijn laatste "score" getest met de labo voeding....

Ik had nog net voor nieuwjaar bij CC rails een  "containerkraantje" kunnen scoren voor 10€ inclusief het bedienkastje.
Bleek een Faller  402 modelletje te zijn, waar enkel de 2 kapjes op 2 motoren ontbreken.

Dit ga ik mooi opkuisen, en dan een beetje airbrushen om het wat realistischer te laten lijken denk ik.   En dan een sturing maken met een Arduino Pro MIni, zodat ik ze via DCC kan aansturen.   De 3 motoren werken nog, enkele het "lopen" van de brug gaat wat stroef.  Loopkat en  caintainer grijper werken prima.

Een leuke aanwinst, vind ik zelf.    De uitdaging zal zijn om de 2 motor kapjes te vinden, of te printen :)











De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Alberke

Dani, ik heb nog zo'n ding ergens in een doos zitten, moet ik eens op expeditie?
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

dani

dat zou vriendelijk zijn Hugo.  Maar je moet voor mij niet je kompleet modelletje "incompleet maken" als je dat hebt.
Ik ben er eentje in complete toestand op CataWiki tegen gekomen dat is verkocht voor 110€  dus het zou zonde zijn als jij dat van jou zou moeten tekortdoen !

Ik ben een eerste poging aan het doen in 3D om een paar kapjes te printen.

De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Alberke

Citaat van: dani op 02 januari 2018, 11:12:41 AM
dat zou vriendelijk zijn Hugo.  Maar je moet voor mij niet je kompleet modelletje "incompleet maken" als je dat hebt.
Ik ben er eentje in complete toestand op CataWiki tegen gekomen dat is verkocht voor 110€  dus het zou zonde zijn als jij dat van jou zou moeten tekortdoen !

Ik ben een eerste poging aan het doen in 3D om een paar kapjes te printen.
je kan het hele ding van me krijgen, maar eerst de beer vinden...
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

dani

Het eerste kapje is een "perfect fit"  op de loopkat.  Niet identiek aan het originele (deze heeft een plat dak ipv het originele bolle dak)  maar voor mij best wel OK.
De "laagjes" in het filament lijken op schaal 1:87 wel net op fijne golfplaat, al lopen ze dan horizontaal ipv verticaal :-)


En nu het tweede tekenen en printen.





De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

dani

en kapje  2 past ook perfect.   Klaar voor verf, maar dat zal niet vandaag zijn.   Eerst al de rest netjes zuiver maken en zorgen dat alles vlot loopt.








De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Alberke

gevonden! En nog compleet.
Opsturen?


Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D