BRAWA VT 137 Stettin : test op Youtube

Gestart door eve, 26 juli 2013, 18:20:12 PM


T03

Prachtig treinstel.

Positief:Rijd heel goed, geluid is prima, details heel knap.
Negatief: Ik vind naargelang de jaren voorbij gaan en er steeds meer details worden nagebootst, meer om meer plastic stukjes mogelijk komen (kunnen) lossen en zoekgeraken.

Na enkele testritten, f3 verlichting compartiment, een flits en het was gedaan.
Opnieuw binnengebracht voor herstelling.

Nog iemand soortelijke ervaring met dit treinstel ?

SpGr
Marc
"I have a train riding in my brain"

ysbeer

Zoek raken van alles wat er maar  af kan vallen is een probleem.
Roco is de ergste Brawa valt wel mee maar toch.
Piko heeft de minste last net als liliput
Ik lijm alles voor dat de wagen of lok ook maar een cm heeft gereden vast met een heel klein drupje lijm.
Dat gaat prima met de lijm van de aldi (semi seconde lijm) en die van Action .
Echte seconde lijm droogt wit op en dat is een rot gezicht.
doseren met een houtje van de kruidenier die ze verkoopt om er worstjes/of zoiets mee te prikken .(cocktail prikker heeft dat geloof ik)
1 mm dun met puntje .
Bij mij werkt het prima

wim

T03

Verleden weekend, na reparatie van de binneverlichting, treinstel afgehaald. Ze zouden mijn orineel exemplaar hebben vervangen door een nieuw. Ik denk dat ze enkel het motorstel hebben vervangen, bijhorende wagon is dezelfde. 
Na een een proefrit werken de lichten zo goed dat ze nu nu niet meer uitgaan ! En op de koop toe ontspoort hij regelmatig in de bochten. Denk niet dat ze te krap zijn (1 meter) en de vorige ontspoorde helemaal niet!
Ook als je kijkt is er geen enkel onderdeel dat één van de wagens raakt. Wat ik wel  vastel is dat de koppeling tussen beiden wagens de middenste wielen van de bijgaande wagen optillen en zodoende ontspoort.

Dat betekent terug naar de winkel.
Van pech gespoken.

SpGr
Marc
"I have a train riding in my brain"

eve

Citaat van: T03 op 29 augustus 2013, 09:45:08 AM
Wat ik wel  vastel is dat de koppeling tussen beiden wagens de middenste wielen van de bijgaande wagen optillen en zodoende ontspoort.

Dat betekent terug naar de winkel.
Van pech gespoken.

SpGr
Marc

Het zal u geen troost zijn maar de Kato's ETA 150 en ET 65 zijn ziek in hetzelfde bed. Hopen werk aan gehad.

Erik

ysbeer

Citaat van: eve op 29 augustus 2013, 10:34:26 AM
Citaat van: T03 op 29 augustus 2013, 09:45:08 AM
Wat ik wel  vastel is dat de koppeling tussen beiden wagens de middenste wielen van de bijgaande wagen optillen en zodoende ontspoort.

Dat betekent terug naar de winkel.
Van pech gespoken.

SpGr
Marc

Het zal u geen troost zijn maar de Kato's ETA 150 en ET 65 zijn ziek in hetzelfde bed. Hopen werk aan gehad.

Erik

Zo lust ik er  nog wel een.
Met een lada stond je ook meer inde garage dan je reed.
Met zand was je niet schoon als met zeep

Enz.Enz...........