Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

fouten met Wintrack

Gestart door railbusje, 03 februari 2006, 22:41:41 PM

railbusje

Hallo,
Ik heb Wintrack 6.1.
Na meer dan zeen jaar plannen met Wintrack heb ik vandaag eindelijk sporen gekocht (Marklin C-rail).
Toen ik mijn sporen samenlegde volgens plan was mijn verbazing groot dat vele dingen die pasten volgens plan in werkelijkheid niet passen. Zo is b.v. in een wisselstraat mijn spoor tussen twee wissels 4mm te lang. Na alles 20 keer uiteen te hebben gehaald en nagezien blijkt dat alles toch volgens plan ligt maar desalniettemin niet klopt. Dat wordt de Dremel er in zetten vrees ik. Heeft iemand nog soortgelijke ervaringen?

dikken

Hallo,
Ik heb zelf wintrack 6.1 gebruikt voor mijn layout maar alles klopt perfect. Ik denk dat je misschien eens moet kijken naar je instellingen, daar kan je de nauwkeurigheid/foutenmarge instellen. Misschien zit het hem daar?
Bart Lambert
3-rail gebruiker
Ecos bediening
www.modelspoorhobby.be

railbusje

Dat zal het inderdaad wel zijn. Ik had alles laten staan op de standaarinstelling. Ik heb net gekeken en daar is een marge van 5mm ingesteld.
Bedankt voor de tip. Ik heb hem nu op 1mm gezet, het minimum. Gelukkig zijn de aanpassingen minimaal om het te laten passen.