nog eens... hoe doe je dat?

Gestart door Huugooke, 27 juni 2013, 09:39:34 AM

Klaas Zondervan

De plaatjesserver van BNLS is speciaal bedoeld voor gebruik op hun eigen site. Om te voorkomen dat Jan en alleman er plaatjes op gaan dumpen voor andere doeleinden hebben ze gebruik op andere sites geblokkeerd. De serverruimte kost geld en dat moet uit vrijwillige bijdragen worden bekostigd. Dus ik vind het logisch dat ze dat gesloten houden.

Klaas Zondervan

Citaat van: OlivierV op 25 augustus 2018, 21:11:48 PM
Klaas, Flickr is mijn inziens heel intuïtief ...
Ik zal een voorbeeld geven waar ik het niet zo intuïtief vind. Bij de foto staat dat kromme pijltje waar "share" bij staat als je met de muis er over gaat. Dat snap ik nog. Maar als je er op klikt komt er een venster waarin nog een keer "share" staat. Dan denk ik: ja, dat had ik toch al gezegd? Als je daar dan op klikt krijg je een link, maar die werkt niet op dit forum. Je moet dan maar net weten dat je BBCode moet kiezen.

OlivierV

Citaat van: Klaas Zondervan op 25 augustus 2018, 23:11:26 PM
De plaatjesserver van BNLS is speciaal bedoeld voor gebruik op hun eigen site. Om te voorkomen dat Jan en alleman er plaatjes op gaan dumpen voor andere doeleinden hebben ze gebruik op andere sites geblokkeerd. De serverruimte kost geld en dat moet uit vrijwillige bijdragen worden bekostigd. Dus ik vind het logisch dat ze dat gesloten houden.

Dat ze het voor eigen gebruik gesloten houden vind ik volkomen logisch. Echter als je alles daar op zet maar ook op andere fora wil delen dan moet je 2x gaan uploaden. ;)

Dat je bij share BB-code moet kiezen is wat zoeken, maar Flickr is een sociaal medium op bepaald vlak, dus staat het delen op andere "sociale" platformen primair ...
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

ronaldk

hoi,

Citaat van: OlivierV op 25 augustus 2018, 23:54:09 PM
Dat ze het voor eigen gebruik gesloten houden vind ik volkomen logisch. Echter als je alles daar op zet maar ook op andere fora wil delen dan moet je 2x gaan uploaden. ;)

Het is een service van BNLS. Zit je op meerdere fora dan gebruik je dus gewoon Flickr, een andere fotoupload van het internet of host je zelf je foto's. Dan hoef je ze niet 2x te uploaden. Dus een beetje spijkers op laag water zoeken ;) Een (klein) nadeel voor de gebruikers van de fora is dat als de hostingdienst ophoudt of jij denkt er mee te stoppen dan zijn ook de fotos weg.

Groet Ronald.