nog eens... hoe doe je dat?

Gestart door Huugooke, 27 juni 2013, 09:39:34 AM

Michiel

Geen dank, ik ben blij dat je een methode gevonden hebt, want zonder muis... rechter muisknop...  ::) ;D

Ik ben wel een beetje bang dat ook Google deze manier van rechstreeks linken zal verbieden, want sinds ze Picasa hebben overgenomen, hebben ze de knoppen om rechtstreeks te linken verwijderd. Het signaal is gegeven. Maar het linken gaat nu nog wel via deze omweg, maar voor hoelang nog?
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

SuSke

Dat zal wel bij elke "gratis" provider zo worden. Enige oplossing zal een eigen webstek worden, waar je onrechtstreeks ook voor betaald.

In welke film zong men het ook al weer: Money makes the world go round - Cabaret
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Michiel

#107
Ik lees nu dat de link naar foto's bij Google een levenduur van 30 dagen zouden hebben, Altans, sommige fotos zouden verdwijnen na 30 dagen, anderen zouden blijven staan. Erg vervelend dat het zo onduidelijk is. Ik werk aan een procedure met een oplossing om die 30 dagen beperking niet meer te hebben, maar ben nog niet zeker dat het werkt. Later meer, maar ondertussen wacht ik even om verder te gaan met het verhuizen van mijn foto's naar Google.

De zogezegde permanente link naar de foto:


De link zoals ik deze heb gebruikt tot nu toe (mogelijk maar 30 dagen geldig?)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Steam.N

Citaat van: SuSke op 21 juli 2017, 20:30:20 PM
... Enige oplossing zal een eigen webstek worden ...

Is dan ook mijn keuze geworden.
Verhuis van mijn foto's begint volgende maand ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Dirkh

Michiel, waar lees je dat die link maar 30 dagen blijft bestaan ? Al mijn foto's staan op google photo's en na 4 jaar nog geen problemen.
Natuurlijk blijft het oppassen met gratis service, dat kan elk moment veranderen.

Michiel

Gelezen bij Google zelf, hun helppagina's: https://sites.google.com/site/picasaresources/Home/Picasa-FAQ/google-photos-1/how-to/how-to-get-a-link-to-a-picture

Het hangt ervan af welke directe link je te pakken hebt. Welke procedure gebruik jij om de directe links te krijgen van de Google fotos, en hoe zien die links eruit kwa structuur?
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Dirkh

Michiel, ik open de foto in google photo's en gebruik dan via de rechtermuis knop copier ik het adres van de foto.

Je krijgt dan een link als deze :

https://lh3.googleusercontent.com/Xtdmf6FVUzKGid2E6NFhVzZlTA78-DJSeU-5vWrnd9yvcMKjdIUHb4ed8BU4YuI4Uiq58gf_Xyvfbc7dcf6Lbmox49OoUN0GKbi6cVcVZKSvi8rnHPi00h30_uf_M33NjhOjWDWJ8y40R7VlbNcljWLdVB162BxxeSiPC3xGvGTJz-HEHxAH8RzjomN1CJHZhuRJ7waBmZwjvzILLcl6N8NceO_u0IVhtmOXpYXccPcWO9KFogGwQy0myLLuKFUnZRxYifJA_KP3fFLPB0nXKCjkiRTYad_svaB2qqgm_8QEibMXg9vDf0s5iZOMz8WnOU4Mm9U2dr770u9_4MOSOnsbQQB3VtUXws9Ctox05lVZmYVojOR-NfaU7p6urRvbPNWpueyqrdj-Kxoi1ljhQsjZIj0ztJEa-ie_7IuJZNXdiKuQp3n7uJjXVmvK497EOHqN-_ILFAv7vstrL5ozG1jzyelQNDYKvOVxYQPGSyabw-QEIkmiNR8TRJyLejGDn2Bdk7gdWrgBHus1Rvfhgr6Icjqv4tmAJyOZIJtaGqopDb8j6i2nsBnkDw4Q_OfySbWBu3VrEtyvBfkD8BaeqxE_ODKa4OwcBYBxQOwSouDeZvh8pgrQe73ee2DeFJvbMmjWudqg8uH2irjoLTD6Ux-p501rxWEzutUkTmeCKvQQAw=w922-h873-no

Met dit resultaat :



Door in de link de waarde van w922-h973-no  te vervangen door bv w600 kan je de grote van de foto aanpassen zoals in onderstaande voorbeeld :

https://lh3.googleusercontent.com/Xtdmf6FVUzKGid2E6NFhVzZlTA78-DJSeU-5vWrnd9yvcMKjdIUHb4ed8BU4YuI4Uiq58gf_Xyvfbc7dcf6Lbmox49OoUN0GKbi6cVcVZKSvi8rnHPi00h30_uf_M33NjhOjWDWJ8y40R7VlbNcljWLdVB162BxxeSiPC3xGvGTJz-HEHxAH8RzjomN1CJHZhuRJ7waBmZwjvzILLcl6N8NceO_u0IVhtmOXpYXccPcWO9KFogGwQy0myLLuKFUnZRxYifJA_KP3fFLPB0nXKCjkiRTYad_svaB2qqgm_8QEibMXg9vDf0s5iZOMz8WnOU4Mm9U2dr770u9_4MOSOnsbQQB3VtUXws9Ctox05lVZmYVojOR-NfaU7p6urRvbPNWpueyqrdj-Kxoi1ljhQsjZIj0ztJEa-ie_7IuJZNXdiKuQp3n7uJjXVmvK497EOHqN-_ILFAv7vstrL5ozG1jzyelQNDYKvOVxYQPGSyabw-QEIkmiNR8TRJyLejGDn2Bdk7gdWrgBHus1Rvfhgr6Icjqv4tmAJyOZIJtaGqopDb8j6i2nsBnkDw4Q_OfySbWBu3VrEtyvBfkD8BaeqxE_ODKa4OwcBYBxQOwSouDeZvh8pgrQe73ee2DeFJvbMmjWudqg8uH2irjoLTD6Ux-p501rxWEzutUkTmeCKvQQAw=w600



Je kan op deze manier wel niet de foto groter maken dan het originele formaat.

Michiel

Helemaal de methode dat ik tot nu toe gebruikte. Goed te lezen dat deze links permanent zijn. Het leuke van de alternatieve methode, is dat de URL een stuk korter is. Maar belangrijk is het ook weer niet. Bedankt voor je uitleg en bevestiging, Dirk.  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)


doomslu

Citaat van: DIORAMABOUWER op 27 juli 2017, 13:23:31 PM
even proberen foto te plaatsen met google foto zoals hierboven beschreven van dirk

Perfect, moest je de tags niet vergeten zijn.  :D
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

DIORAMABOUWER

#115
nog maar eens proberen met die foto:eindelijk gelukt, nu kan ik weer verder zonder die " fotobucket"
Diorama's: museumlijn 62, de oostmolen, duinhelm.
Modelbanen:HALTE STRAND, STATIE GHISTEL ANNO 1942

Cord

Dat is een behoorlijke hoeveelheid url die daar onder die foto zit. Maar wat maakt het uit, ik kan je station weer zien en dat ziet er fraai uit.
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

doomslu

Citaat van: Cord op 29 juli 2017, 21:26:21 PM
Dat is een behoorlijke hoeveelheid url die daar onder die foto zit. Maar wat maakt het uit, ik kan je station weer zien en dat ziet er fraai uit.
Is inderdaad zeer fraai!  :P

Het klopt dat die standaard url zeer lang is, maar best kuis je die op en laat je enkel alles tussen de IMG-tags staan. Een kleine moeite voor een fraai resultaat.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

stoomlokje

Pfff ik zal maar niet beginnen met foto's , gewoon met de PC overweg kunnen is al moeilijk genoeg :-[

mardig23

Ok, ik probeer het ook eens...
Mvg Karl