Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

nog eens... hoe doe je dat?

Gestart door Huugooke, 27 juni 2013, 09:39:34 AM

Michiel

Beelden zijn voor voor mij zichtbaar, geen probleem nu.  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Johnnytrein

groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

mahtoska1


tsjoektsjoek

Na enkele pogingen heb ik dan enkele foto's op photobucket staan, daarna de volgorde aangehouden zoals Luc aangeeft in dit draadje maar wat Luc
aangeeft als radertje zijn bij mij 4 verticale streepjes en get link ontbreekt in het rijtje wel delete, move, share, copy en edit. IM aanklikken geeft alleen copied
aan. Zit ik in de goede richting ? Op Flikr plaatsen is geen optie i.v.m de server.
de sport verloedert
modelspoor verbroedert

59erke

Ton,

als je photobucket opent , ga je naar uw bibliotheek (library)
klik op de gewenste foto die je wil posten.

Eenmaal je deze foto in groter formaat op je scherm ziet heb je rechts van de foto 4 opties
kies daarvan het onderste IMG

en dan is het een kwestie van de IMG code te knippen en te plakken in uw MSM bericht
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

doomslu

Citaat van: tsjoektsjoek op 15 februari 2017, 17:37:02 PM
Na enkele pogingen heb ik dan enkele foto's op photobucket staan, daarna de volgorde aangehouden zoals Luc aangeeft in dit draadje maar wat Luc
aangeeft als radertje zijn bij mij 4 verticale streepjes en get link ontbreekt in het rijtje wel delete, move, share, copy en edit. IM aanklikken geeft alleen copied
aan. Zit ik in de goede richting ? Op Flikr plaatsen is geen optie i.v.m de server.
Ik heb gemerkt dat het systeem inderdaad wat gewijzigd is.

Je ziet de streepjes, die je een menu geven als je de muis er over plaatst.
Kies daar "Share" en klik dan in het vakje IMG.

Je hebt de link gekopieerd.

In jouw bericht kan je het dan plaatsen (paste).

Voilà!
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

tsjoektsjoek

Bedankt Koen en Luc ik heb jullie volgorde aangehouden en dat klopt dan zou het nu moeten lukken
de sport verloedert
modelspoor verbroedert

tsjoektsjoek

Dus niet, IMG aangeklikt het vakje wordt dan zwart omkaderd. Dan met muis aangeklikt en er verschijnt: ongedaan maken
                                                                                                                                                          knippen
                                                                                                                                                          kopieren
                                                                                                                                                          plakken
                                                                                                                                                          verwijderen
                                                                                                                                                          alles selecteren
Alleen alles selecteren is in zwart de andere mogelijkheden blijven blauw en er gebeurt niets, de code staat er wel in. Wat is de beslissende volgende stap.
In ieder geval bedankt voor jullie geduld.
de sport verloedert
modelspoor verbroedert

doomslu

Als je IN het vakje IMG klikt wordt het even kortstondig geel en heb je de inhoud hiervan gekopieerd.
Je hoeft verder niets te doen, de link zit in het geheugen van jouw PC (ik hoop het althans... zo werkt het bij mij).
Dan kan je deze link plaatsen op het forum ('paste') in een bericht.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Michiel

#99
Dit is een test voor het plaatsen van foto's met "photos.google.com". Jullie hoeven dus niet te reageren; dit is gewoon om eens te zien hoe lang het zichtbaar blijft, en of het zichtbaar is wanneer er geen Google account geopend is. (Indien je de foto hieronder niet ziet, mag je me het wel laten weten)  ;)

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

JanvV

Hallo @Michel, hoe doe je dat foto's invoegen via photos.google.com, ik heb ook eea geprobeerd maar kom niet verder dan dit....
met [ img ] :

zonder:
https://photos.app.goo.gl/tPxHDVKBGCGCIwxV2

Google bied onbeperkt ruimte aan is dus wel interessant.
Ontvang een hartelijke groet van Jan
[Roco, Z21, H0]

Michiel

#101
Het is inderdaad niet intuïtief. Google heeft de mogelijkheid om de url van een individueel beeld te nemen, niet bij de standaard knoppen gezet. Je kan alleen kiezen om een volledig album te "sharen". Maar in feit is het niet moelijk om de url van een individueel beeld te linken.

1 ) upload je foto in een album als een jpg beeld, met jpg extentie.
2 ) open het album, en klik op de gewenste foto. Deze wordt dan op het scherm getoond. Wacht tot het beeld scherp is (volle resolutie)
3 ) klik met rechter muisknop op het beeld, en selecteer "copy image location" (of gelijkaardig, taal afhankelijk)

4 ) bij het schrijven van een bericht op MSM (of ander forum), "paste" ( Ctrl-V ) de lijn. Dit is een heel lange cryptische text, een paar regels lang.
5 ) voeg "?.jpg" toe achteraan aan deze cryptische lijn (soms niet nodig, op sommige fora wel)
6 ) highlight de hele rimram, van "https" tot en met "?.jpg", zodat het aangeduid is als geselecteerd.
7 ) druk op het "IMG" knopje (schilderijtje), de hele tekst is nu omsloten door een [img ]  [ /img] tag (zonder spacies)

8 ) druk op bekijken knop onderaan en bekijk het voorbeeld
9 ) verzend het bericht als alles nagelezen is, en correct lijkt.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

JanvV

Raar, maar bij mij werkt dit niet. De foto zit wel in een gedeeld album

Maar hieronder komt alleen een vierkantje,


Terwijl dit de regel is, zonder spatie na de eerst img
[img ]https://photos.google.com/u/1/share/AF1QipMfrxubLYWFe7Mqu9qgZrMMFiT-Ilrx_VJhc5fyiXXqFh71xPrsJGgKeBjhMu4Bzw/photo/AF1QipO0pI0-6QktHhrE0EkCm1090QHnme8EzzR1EF0U?key=OXpnMHBwb3UzTnMzZXhLVUFNRVdkcEhsRTJFVEdR?.jpg[/img]

Ook zonder de ?.jpg werkt het niet.

Kunnen jullie deze link wel openen en dan een foto bekijken?
https://photos.google.com/u/1/share/AF1QipMfrxubLYWFe7Mqu9qgZrMMFiT-Ilrx_VJhc5fyiXXqFh71xPrsJGgKeBjhMu4Bzw/photo/AF1QipO0pI0-6QktHhrE0EkCm1090QHnme8EzzR1EF0U?key=OXpnMHBwb3UzTnMzZXhLVUFNRVdkcEhsRTJFVEdR

Ik moet wel zeggen dat ik het via een tablet doe, zou dat nog uitmaken?
Ontvang een hartelijke groet van Jan
[Roco, Z21, H0]

Michiel

Je hebt de verkeerde url te pakken. Je moet echt klikken op het beeld opdat het groot op het scherm zichtbaar is. Daaarvan neem je de url. De link van het beeld in het album is niet de goede.  ;)

Je moet de url hebben van https://lh3.googleusercontent.com, en niet van https://photos.google.com

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

JanvV



Het werkt, bedankt Michiel! :D

Via de tablet werkt het wel ietwat anders, ik moet nog even verder zoeke naar de meest eenvoudige manier. Wellicht gaat het via de laptop wat handiger, moet ik nog even proberen. Wel kan ik de foto's via Google prima opslaan, uploaden via tablet gaat via de app ook prima. Nogmaals dank!
Ontvang een hartelijke groet van Jan
[Roco, Z21, H0]