Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

nog eens... hoe doe je dat?

Gestart door Huugooke, 27 juni 2013, 09:39:34 AM

Huugooke

Citaat van: Rangeerduivel op 27 juni 2013, 13:11:42 PM
Ik kan dat allemaal niet volgen zulle mannen,ik ben niet genoeg compureonderlegd daarvoor,heb nooit tijd gehad om het te leren,altijd moeten werken van 's morgens 03u30 tot 's avonds laat, ex-vrachtwagenchauffeur weet je wel!
Ik heb een gemakkelijkere oplossing gevonden;
Ik stuur mijn foto's door per gewone E-mail naar één of ander lid van dit forum,met de vriendelijke vraag of hij die voor mij wil posten...en het lukt! ;D ;D :-[
grtn
Allez, Rudy, als we dat nu eens stap voor stap uitleggen terwijl ge volgt? Ge hebt interessante bijdragen te leveren aan dit forum, het zou spijtig zijn als er foto's moeten ontbreken!
Begin al eens met een account te openen bij Photobucket bijvoorbeeld.

https://secure.photobucket.com/register

een alias (rangeerduivel is goed), een wachtwoord en uw email invullen en klaar is K Rudy

dani

Citaat van: Rangeerduivel op 27 juni 2013, 13:46:34 PM
De volgende keer stuur ik ze naar jou,als straf!

Citaat van "Madam Protput" uit "Het Eiland" :      "in   DELEGEREN zit het woordje 'eren',   Michel ....." 
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Rangeerduivel

Stap voor stap,ze gaan't mij hier ne keer leren se!

Stap 1)heb een account geopend bij photobucket..
Ook op de optie geklikt van 2gb 1,000 foto's,is dat 1,000 foto of zijn dat 1000 foto's?
T'is natuurlijk weer in 't Engels :P,kunnen ze daar geen vlaams misschien?

enaaia?

Stap 2)...............................

Zondagse goeweergroeten

Huugooke

Die mannen zetten een komma waar wij een punt zetten.
volgende stap: weten waar je foto's staan op je PC.
Ik zet  gewoonlijk de foto's die ik wil "uploaden" op mijn bureaublad, da's rapper terug te vinden.
en weten hoe "ze heten" , die foto's.
Dan, als je aangelogd bent op fotoemmer, kiezen voor "upload"
dan de gekozen foto's "uploaden"
De rest later want die van mij wil in't zonneke gaan lopen (bah)

Jurgen

Ik denk dat ik te jong ben om te snappen dat sommige mensen dit niet snappen.

Langs de andere kant, als ik de jeugd soms bezig zie met hun GSM's, I-Phone's en I-Pad's dan moet ik soms ook al passen. Ik kan me dus wel inbeelden hoe het komt dat sommigen het niet snappen.

Technologische vooruitgang heet dat dan.  ;D
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Huugooke

#20
Die "bah" was voor de zon, niet voor de wandeling.
Hoe ver zijn we Rudy?

Rangeerduivel

Hoever we nu staan,
Ook hier scheen de zon hé mijnen braven!
Ook ik zit met zo'n weer zo goed als nooit achter de pc

Het zal voor één dezer dagen zijn Hugo
Maar doe maar voort ,tot hiertoe zijn we mee...

stap 3)................ ;D

janieburton

???

Kan men direkt een foto uploaden of moet die nu ergens op het internet staan?????
 

Rangeerduivel

AHA!

Dit is geen privéles zoals ik eerst dacht...er genieten er ook nog anderen mee!
Wachten op het antwoord van de meester,Janie,     Blijven wachten
De zon schijnt vandaag weer,hij gaat waarschijnlijk weer wandelen ;D ;D ;D

Rangeerduivel

Met hetgeen ik hieral uit opgestoken heb,STAAT die foto ergens al op internet (Photobucket)
Of dat gaat tenminste heel binnenkort gebeuren,bij stap3)..

Nietwaar Meester? ;D

Gerolf

Citaat van: janieburton op 08 juli 2013, 01:05:29 AM
Kan men direkt een foto uploaden of moet die nu ergens op het internet staan?????
Een afbeelding moet ergens op het internet staan, en "publiekelijk". Direct uploaden naar de MSM-server gaat niet.
Je kan bijvoorbeeld op sommige website privé-mappen maken, of mappen waar een login voor nodig is => die werken dus niet.

Photobucket is een populaire webstek hier, maar in het verleden durfden die wel eens zelf "opkuisen".
... en dan waren ineens alle foto's van iemand weg van het forum.

Eigen webruimte door je internet-provider laten activeren is een degelijk alternatief.
Dat wil niet zeggen dat je een eigen webstek moet bouwen, je kan die ruimte gewoon gebruiken om afbeeldingen publiek te maken. Bekijk het als een internet-harde-schijf.
Je hebt dan een FTP-programmaatje nodig om ze op die ruimte zetten, zoals FileZilla.

De link op het forum wordt dan (img)http://mijn.webstek.be/afbeelding0.jpg(/img)
- maar dan met rechte haakjes en de juiste link-naam van je afbeelding ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Huugooke

Citaat van: Rangeerduivel op 08 juli 2013, 08:00:57 AM
Met hetgeen ik hieral uit opgestoken heb,STAAT die foto ergens al op internet (Photobucket)
Of dat gaat tenminste heel binnenkort gebeuren,bij stap3)..

Nietwaar Meester? ;D
Dus, uw foto staat bij de Photobucket?
Meldt u dan aan bij die website, als ge dat nog niet gedaan hebt.
Nu zie je normaal al uw foto's in't klein zowat onderaan in 't midden, er staat "view library" onder: klik daarop
nu krijg je een overzicht van al uw foto's
klik op de foto die je met ons wil delen
aan de rechterkant, onder een blok reclame zie je een kader met vier balkjes, met als titel erboven "links to share this photo"
voor het onderste staat "img"
hier klik je op
er komt even "copied" in dat balkje
de link van die foto "plakt" nu onder uw rechtse muisknop!
ga naar, of maak, een nieuwe bijdrage op het forum en klik met de RECHTSE muisknop in die lege bijdrage
kies nu "plakken"
voilà

En wat dat wandelen betreft, dat zit er in (rotweer!). Maar misschien kom ik wel een modelspoorwinkel tegen.


Huugooke

Wandeling gedaan, geen solden gevonden.

Allez Rudy, wij wachten zenne!

Rangeerduivel

Jaag mij nie op é joh!

Ik zat ginder juist bij bucket in den emmer te roeren,ze hebben ginder al 2 foto's van mij
Nu moet ik nog uitvlooien hoe ik ze hier op het forum krijg,laat mij mijn tijd, en op ne slag en ne keer zal het lukken.'t kan evengoed in de loop vande nacht zijn  :-\ :-\
De uitleg was goed meester,maar de leerlingen zijn wat achterlijk... ;D

Nu moet ik eerst naar de winkel om gerief voor Osso-Bucco te maken,daar kruipt ook tijd in zulle!
Ik heb ook zo mijn verantwoordelijkheden,ik moet ze goed voeieren zodat ze kan blijven gaan werken! ;) ;) ;)

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *