Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

nog eens... hoe doe je dat?

Gestart door Huugooke, 27 juni 2013, 09:39:34 AM

Huugooke

Foto's plaatsen in dit forum is gemakkelijk als je weet hoe.
De foto's moeten "ergens staan", voor zover ben ik mee.
Ik had al een account bij Flickr, maar ben er nog altijd niet in geslaagd om van daaruit foto's te plakken!
Flickr heeft trouwens zijn website compleet overhoop gehaald. Je kan er nu een terrabyte aan foto's kwijt!
Heb dan maar een account bij Photobucket geopend, daar heb ik wel door hoe het werkt.
Als dus iemand nog eens wil uitleggen hoe het in zijn werk gaat...
Je gaat er meer dan één mens mee plezieren ;)

Gerolf

Als je dit bericht citeert, kan je lezen hoe je de img-tags gebruikt



Een eenvoudig voorbeeldje dus. Bij een nieuw bericht staat er onder de B van Bold een icoontje met een schilderijtje op
Als je daarop klikt krijg je een openende en een afsluitende img-tag:  (nu staat er niks, want lege link)
Tussen die twee plaats je de precieze link naar je afbeelding, die dus "ergens" op het internet moet staan.

Zorg ervoor dat er geen leestekens in de link staan, dus geen opzoek-achtige dingen, maar dat het om een echte locatie gaat.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

TBCédric

als je met flickr werkt moet je eerst op je foto klikken. Vervolgens klik je op het icoonyje naast de tekstllon. Vervolgens klik je op BBcode en dan copy-past doen. Is een pak makelijker i.p.v. die img tags.


groeten cedric
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Gerolf

Misschien makkelijker, maar je krijgt onder elke foto zo'n storend reclamezinnetje "xxxx.jpg" on flickr by xxx  :(
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Huugooke

#4

5404 by huugooke, on Flickr

Huugooke

#5
ok, dat met die BBcode is gelukt, met dat schilderijke echter wil het precies niet.
Moderator: gooi aub de mislukkingen in de vuilbak?

Gerolf

Het kan een stuk eenvoudiger, Hugo:



Je kan het met die BBcode overnemen, maar kuis het dan op  ;)

Denk er aan dat je link naar een afbeelding moet wijzen, dus moet eindigen op xxxx.jpg
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Huugooke

#7

GOODBYE
Zo staat alleen de naam van de foto er bij dus. En dat kan je er ook afkappen.
Maar waarom wil dat met die IMG niet lukken? Omdat het niet op .jpg eindigt dus.
Zal toch eens een eigen website moeten maken.


doomslu

Even herhalen wat ik in een ander draadje schreef. Hier in 't kort de procedure voor Photobucket:

Ga naar de map (library) in Photobucket waar de foto staat,
klik op het tandwieltje dat verschijnt als je de muis op de foto plaatst bij de bewuste foto,
en kies "Get Links..."



Klik daarna op het venster waar staat "IMG codes (for forums, boards)":



Je hebt nu de IMG-codes gekopiëerd.

In jouw bericht op het forum, waarin je de foto wil weergeven, doe je een simple "Paste" (of "plakken" voor wie in 't Nederlands werkt...).

Je krijgt dan zoiets:
[ URL=http://s144.photobucket.com/user/doomslu/media/Diverse/FotoIMG2_zps03763d46.jpg.html][IMG ]http://i144.photobucket.com/albums/r184/doomslu/Diverse/FotoIMG2_zps03763d46.jpg[/img][/ URL ]

en dat wordt een foto op het forum!  :)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

loebaske


Huugooke

Duidelijker kan niet! (waar staat dat duimomhoog pictogrammeke? Ah nee dat is op gezichtboek)


Rangeerduivel

Ik kan dat allemaal niet volgen zulle mannen,ik ben niet genoeg compureonderlegd daarvoor,heb nooit tijd gehad om het te leren,altijd moeten werken van 's morgens 03u30 tot 's avonds laat, ex-vrachtwagenchauffeur weet je wel!
Ik heb een gemakkelijkere oplossing gevonden;
Ik stuur mijn foto's door per gewone E-mail naar één of ander lid van dit forum,met de vriendelijke vraag of hij die voor mij wil posten...en het lukt! ;D ;D :-[
grtn

dani

Citaat van: Rangeerduivel op 27 juni 2013, 13:11:42 PM
Ik stuur mijn foto's door per gewone E-mail naar één of ander lid van dit forum
Dat noemen ze hier op 't werk  "delegeren"  of ook wel   "desktop publishing voor luiaards" ;-) ;-) ;-) ;-)
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Rangeerduivel

Dat is genoteerd Dani,
De volgende keer stuur ik ze naar jou,als straf!
Dan kun jij ze doorsturen... :D ;)