Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Station Eeckeren

Gestart door B_Modelbouw, 22 juni 2013, 15:45:01 PM

Metpetergaathetbeter

#15
 ??? Peter ;)

B_Modelbouw

Er zijn uiteraard enkele logische verklaringen voor waarom de parking er anders uit ziet dan in werkelijkheid ...
Faller Car autootjes kunnen niet zo goed achteruit rijden  ;)

Verder de posities van de twee bruggen ... daar ik de ruimte achter de wanden nodig heb om voldoende
opstelruimte en keermogelijkheden nodig heb voor eveneens het car systeem.

Waarom de sporen gelijk lopen met de voorkant is gewoon omdat ik het gevoel wil geven dat je op 't perron staat.
Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC


Nighttrain

Mooi project.
Blijf dit volgen aangezien ik ook Ekerenaar ben (inwijkeling, maar toch)...
Mvg,

Steven De Baets
aka The Nighttrain

evan

Oei, ik heb dit draadje nu pas gezien :o

Citaat van: B_Modelbouw op 22 juni 2013, 17:12:36 PM

-> Ik denk dat ik toch wel eens in contact moet komen met Evan, als de politie mij niet arresteert  :-[




De politie, uw vriend... ;D

Als je eens wil afspreken, kan dat gerust via PM ;)

Ik vind het idee achter je projectje knap.  Ik kijk uit naar het vervolg
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

B_Modelbouw

Na weeral een veel te lange stilte en veel te veel andere zaken, toch weer wat tijd gevonden om verder te werken aan "Eeckeren" ...
Of hoe Luc de aanzet gaf om op zoek te gaan naar stations in de zelfde bouwstijl als Maldegem.

Ja, je kan je treinencollectie uitbreiden, maar uiteindelijk moet een trein rijden i.p.v. stof te vergaren in vitrinekasten, of opgeborgen
te zitten in tal van koffers en dozen.

Wegviaduct (links van de baan) wordt er een in MDF en hout, waarbij de fijne details in plastiek worden gemaakt ...
In de foto zie je alvast de aanzet en basis van deze viaduct 



Spoorwegbrug (rechts van de baan) wordt er een in plastiek. Evergreen zal weer tevreden zijn ... Hiervan is de basis ook reeds af, en
neem nog detailfoto's van het 1:1 model om het gaanpad/kabelbaan naast de brug te voorzien. Dit gaat me weer wat grijze haren kosten
hoe ik dit in model ga maken  ;)
Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC


ERVIN

Ziet er wel erg knap uit , ik moet nog eens tot in Ekeren komen denk ik.  ;)

Koen

Ziet er inderdaad veel belovend uit. Is dat een krokodil van FBM?

Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

doomslu

Heb ik iets op gang gebracht?  ::)

Doe zo voort!  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

B_Modelbouw

Inderdaad Luc ... Zo zie je maar, al is mijn bouwsel niet het gekende Kibri model, maar een aangepaste versie van wijlen Jocadis in Gipsafdruk.
Maar het staat je nog steeds vrij om een bezoekje te brengen aan 't station Ekeren in 1:1 en daar heerlijk te genieten van een Tracé biertje in
blond of bruin.

Koen nu je over krokodillen begint ... Lang geleden lag er naast het station van Ekeren een bunkertje met daar bovenop een echte krokodil ...
Maar jij bedoeld uiteraard de seininrichting tussen de rails ... deze zijn nog van Gerolf en niet in de handel te koop.

Erwin steeds welkom al is 't maar om nog eens te spotten aan de bocht van Ekeren en dan nog op TV komen ook ;) ... Maar dit geldt omgekeerd ook
ik moet nog eens afkomen tot bij jou ... Veel te lang geleden dat je nog eens iets hebt afgebroken :/
Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC


Gerolf

Citaat van: B_Modelbouw op 03 juni 2014, 20:08:36 PMover krokodillen  ... ... deze zijn nog van Gerolf en niet in de handel te koop.

Dat is lang geleden  ::)
Wel tof dat ze een mooie bestemming krijgen  :)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Metpetergaathetbeter

ik dacht dat er iemand in Frankrijk krokodillen maakt, vraag is zijn ze hier bruikbaar ?

Groeten Peter ;)

reeves

Viaduct ziet er al mooi uit , knap

Tom

B_Modelbouw

Een kleurtje op de trap gezet...

Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC


Metpetergaathetbeter

fraaie trap! Ik ben nu niet bezig over voetbal !  ;D ;)
Groeten Peter ;)

Gerolf

Mooi gebouwd, Bert  8)
Leuningen uit Evergreen strips?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw