Per wagon rem aantrekken met deze motor en de decoder van Satrickske

Gestart door eve, 20 juni 2013, 15:27:54 PM


dani

De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Sattrickske

Moet perfect kunnen, m'n verbeterde versie gebruikt individuele MOSFETs ipv een chip met 2, en kan daardoor meer stroom trekken (tot max. 4A).  De MOSFET (SOT-363) chip is enorm lastig om te solderen (is verdomd klein) en trekt maximaal 300mA.  De individuele P-channel MOSFETs zijn een stuk makkelijker, trekken veel meer stroom en nemen maar een klein beetje meer plaats.
Na de hint van Geert ivm. met de PWM kan de PIC nu ook één van de uitgangen met PWM aansturen.

'k Zal binnenkort eens het nieuwe schema in m'n draadje posten.  De decoder is nu volledig operationeel (alleen de PWM moet ik nog programmeren) en ik ben begonnen aan een klein serietje van 6...

Maar Dani, 0.1N, da's amper 10 gram!  Lijkt mij wat weinig om een wissel mee aan te sturen...  Trouwens mijn printje is niet zo geschikt om er accessory mee aan te sturen, alle stroom komt namelijk van de rails (dure stroom) en het gestabiliseerde deel is beperkt door de zener diode; dus weinig stroomsterkte, maar m'n PIC heeft niet veel nodig (nanowatt).  Het probleem zit 'm met de accessories (servo, leds, motoren, ...) die moeten hun stroom van de baan halen en die is niet gestabiliseerd (enkel gelijk gericht en afgevlakt).  Hier heb ik een andere en betere schakeling voor als je wil...