Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Belgische overwegsignalisatie

Gestart door trainspottingjr, 08 juni 2013, 22:43:06 PM

trainspottingjr

Hoi,

heb een tijdje geleden van een kameraad een setje met Belgische overwegsignalisatie gekregen om mijn overweg aan te kleden, foto toont welke het zijn.
De uitvoering van de overweg is dubbelsporig met langs beide zijden 2 palen zoals ze bij meerdere overwegen te zien zijn.


Sorry voor de slechte kwaliteit (GSM)

De lampen hebben volgende aansluiting:

2x rood
1x blauw
1x grijs/wit

Nu heb ik volgend materiaal al maar volgens mij ontbreekt er nog iets.

Busch 5961



Natuurlijk ontbreken de slagbomen nog maar deze zijn een volgend project.

Heeft iemand raad zodat ik mijn project verder kan afwerken

Groetjes
Jelle

Lid Lierse Modelspoorwegen de Geit VZW

marc goovaerts

Hallo Jelle,

Ja, er hoort ook nog wat voorsignalisatie bij. Afhankelijk van het type overweg en het tijdperk dat je baan wilt weergeven.
Plak er eens een jaartal op.
Dan zoek ik het morgenavond eens voor je op.
Momenteel zit ik op verplaatsing en heb mijn map 'Belgisch Staatsblad' er niet bij.

trainspottingjr

Het jaartal dat ik er op plak is anno 2013
Lid Lierse Modelspoorwegen de Geit VZW

marc goovaerts

God, dan hoef ik straks eigenlijk niks op te zoeken... Ga gewoon eens naar een overweg kijken ;)

doomslu

Kijk eens in de handleiding naar het aansluitschema en je zal meteen merken welke onderdelen er nog ontbreken.
Ik denk een relais.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Havoc

Als ik het goed begrijp is je ene pakket enkel "lichtjes" en het andere is een treindetectie/tijdschakelaar. Wat je ontbreekt is iets dat de lichtjes laat knipperen en dat gesturrd wordt door de treindetectie. (en een bel)
Met vakantie voor onbepaalde duur.

trainspottingjr

#6
Hoi,

Bij deze heb ik enkel nog de relais nodig die er voor zorgt dat de lampen gaan knipperen.

Vraagje naar de andere forumleden toe, is er nog iemand die zijn overweg op deze manier aanstuurt.

Zo kan ik die persoon eens raadplegen en een kleine schets laten maken van hoe het nu juist tot stand komt met da apparatuur zoals hieronder beschreven.

Groetjes

Jelle
Lid Lierse Modelspoorwegen de Geit VZW