Foto's

Gestart door argilla, 29 januari 2006, 15:47:06 PM

argilla

Kan men geen apart rubriek  maken voor " hoe maken we digfoto's"
dwz probs met het maken van foto's zowel digi als ana's. Dus geen plaatsing ( daarvoor hebben we ander forum) maar bv: de belichting, opening sluitertijden, enz...
     "Fotografie en modelspoor"
      "Fotografie en computermanipulatie"
Gewoon praten over modelfotografie...is maar een voorstel hoor ;)
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Gerolf

#1
Goed voorstel, Argilla! Ik denk dat het zeker ook een aspect is van onze hobby, waarover we van gedachten kunnen wisselen. Ik denk echter dat het wel past binnen de huidige indeling van het forum (binnen praktijk vb.)
Ik zou zeggen: geef je tips of stel je vragen.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

loco

#2
Wanneer je meer wilt weten over digitale fortografie kun je ook terecht op een andere Belgisch forum: http://www.belgiumdigital.com/. Ik was op dit forum reeds in het prille begin aanwezig en heb daar heel wat kunnen leren. Maar treintjes ga je daar niet veel vinden.

Loco

argilla

#3
citaat:
Geplaatst door loco

Wanneer je meer wilt weten over digitale fortografie kun je ook terecht op een andere Belgisch forum: http://www.belgiumdigital.com/. Ik was op dit forum reeds in het prille begin aanwezig en heb daar heel wat kunnen leren. Maar treintjes ga je daar niet veel vinden.

Loco






Ja ken ik , maar ik denk dat modelspoorfotografie specifieke eisen stelt.  Kortbij opname enz... trouwens we mogen video opname ook niet uit het oog verliezen. En dat, is nu net niet op een twee drie gedaan, neem nu bv : geluidsopname , voorbij rijdende ( op oog hoogte opnames);  nee ik denk dat er veel meer bij te pas komt dan zo maar camera aan en aktie ....
Nu ik eraan denk, onder de VRT personeel zitten ook modelspoor liefhebbers ( cameramannen) zouden die ons geen tips kunnen geven als, de nieuwe rubriek er is ???[^]
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Peter

#4
Zou het ook geen goed idee zijn van een foto album aan te leggen, waar leden die dit willen, foto's op kunnen plaatsen. De foto's kunnen al dan niet met een eigendomsmerk of naam voorzien zijn (hoeft niet) en zouden zo door zowel MSM als door de leden vrij gebruikt kunnen worden.
Ik bedoel dan wel niet via de map op Yahoo, maar gewoon hier rechstreeks op het forum.
Wat denken jullie hiervan?
Met vriendelijke groeten
Peter

ysbeer

#5
voor

Gerolf

#6
citaat:
Geplaatst door ysbeer

voor
Lijkt me niet slecht. Het is al langer mogelijk om (technisich gesproken verwijzingen naar) foto's op dit forum te plaatsen. Verwacht echter niet dat MSM die foto's gebruikt. Als we de beelden wat computervriendelijk willen houden mag de resolutie niet hoger zijn dan 800x600, en dit is te weinig voor publicaties.
Ik zou ook zeker voor een thema-indeling kiezen: alle mogelijke foto's door mekaar maakt opzoekwerk later veel te lastig. Dat is ook weer een kluif voor Tony, vrees ik...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

argilla

#7
citaat:
Geplaatst door Gerolf_Peeters

citaat:
Geplaatst door ysbeer

voor
Lijkt me niet slecht. Het is al langer mogelijk om (technisich gesproken verwijzingen naar) foto's op dit forum te plaatsen. Verwacht echter niet dat MSM die foto's gebruikt. Als we de beelden wat computervriendelijk willen houden mag de resolutie niet hoger zijn dan 800x600, en dit is te weinig voor publicaties.
Ik zou ook zeker voor een thema-indeling kiezen: alle mogelijke foto's door mekaar maakt opzoekwerk later veel te lastig. Dat is ook weer een kluif voor Tony, vrees ik...





volledig eens met vorige sprekers. Zet er ook de mogelijkheid bij van video, Tony zware kluif om op te bijten [:p][;)]
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Havoc

#8
Zeg, moet MSM werkelijk alles organiseren? Er is tenslotte niets dat jullie tgenhoudt om bij bvb "baanplannen" een plannetje en fotos van jullie baan te zetten. Of in een ander topic als dat beter past. Er wordt nu al zo weinig gepost dat sommige topics er voor piet snot bijstaan.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Gerolf

#9
Daar heb je ook gelijk in, Johan. Er kunnen gelijk waar foto's bijgeplaatst worden, en sommige onderwerpen worden inderdaad wat vewaarloosd.
Ik kan echter wel begrijpen dat mensen die vooral in 'prentjes' ge?nteresseerd zijn die ook makkelijk willen vinden [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

henk

#10
leuk idee.