Elektrisch, diesel, rails ???

Gestart door Michiel30003, 30 mei 2013, 20:23:05 PM

Huugooke

volgens het woordenboek is een module een deel van een geheel.
In modelspoortermen is het een stukje modelspoor met een open begin en einde, dat dus aan een andere module kan gekoppeld worden. Zo kan die spoorbaan groeien.

Steven123

Hier nog een willekeurige foto van google om je er iets bij voor te stellen:


Je bouwt dan 'een stuk' uit een toekomstige grote baan.
Het voordeel is dat je op korte tijd toch een bepaald stuk kan afwerken, en later met andere modules kan uitbreiden tot een grote baan.

Veel succes
Steven
Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook

conducteur

Als je een grote treinbaan wilt bouwen, en je bent van plan die mee te nemen naar een tentoonstelling bv, dan moet je die ook kunnen transporteren. Je gaat je baan in verschillende kleine stukken verdelen zodat je die in de auto kunt stapelen en vervoeren. De verschillende delen kun je zo op een eenvoudige manier weer naast elkaar zetten op de tentoonstelling om te rijden.

Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Havoc

Citeerkan iemand mij uitleggen wat modules zijn?

Een beeld zegt meer dan duizend woorden: http://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,15663.0.html
Of je kan het forum-onderdeel "de forumbaan" eens bekijken: http://forum.modelspoormagazine.be/index.php/board,95.0.html
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Michiel30003

oké bedankt maar ik bedoelde deze modules (er staat in elk geval bij dat het modules zijn) gelezen in een baanverslag op een forum.


Huugooke

 :D inderdaad ook modules, maar dan electronische!
Bestaan in allerlei soorten en uitvoeringen met één doel: je baan te automatiseren; je treintjes automatisch te laten rijden dus.
Nu ben je wel al ver vooruit op de keuze van je spoor!

conducteur

Zo'n doosje bevat wat elektronika waar je iets mee kunt doen. Een module kan van alles doen, overwegknipperlichten aansturen, seinen besturen, wissels omzetten, treinbezetmelding doorgeven aan een centrale.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

OlivierV

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 31 mei 2013, 16:38:29 PM
Citaat van: Jurgen op 31 mei 2013, 16:32:14 PM
Je kan ook eens bij een handelaar in je buurt langs gaan, die kan je een professioneel advies geven. Je kan op de site van Modelspoormagazine al verschillende adressen terugvinden van handelaars, dan kan je zelf zien welke het dichtste in je buurt zit.  ;)

maar er zijn er die hun winkeldochters  zouden aanraden, eerst goed informeren dan kopen !
groeten Peter ;)
Waar misschien? Als 't de moeite is kunt ge dat altijd ne keer op proef testen. ;)

Groet,
Vanveelhuyzen
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Rangeerduivel

MICIE,
ik wil me niet in elke draad gaan bemoeien,maar wou toch wel even reageren;
Het rollend materiaal van Piko vind ik opperbest.
Als je ooit een startset koopt,vermijd dan Piko,ze zijn wel prijsvriendelijk,maar ik weet uit ervaring dat je gegarandeerd problemen krijgt met je wissels!De isolatielaag van het puntstuk slijt na een tijdje weg en dan maken de wielen van de loc korsluiting.
Ook de Piko (Uhlenbrock) afstandsbediening werkt wel goed,maar je kan er bij bvb een loc met geluidsdecoder meestal niet alle funkties mee oproepen,zoals stationsmededelingen en dergelijke...
Dit gezegd zijnde wens ik je veel plezier met de prachtige hobby

grtjs,
Rudy