rangeerdiesel nmbs reeks 71

Gestart door Rangeerduivel, 27 mei 2013, 21:36:54 PM

Michiel

Wanneer je met je goede vriend G**gle op internet surft met de termen "motorschild fleischmann digital OR massefrei", kom je al een hoop aanbiedingen tegen.  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

quf

@ Rudy (Rangeerduivel)

Het Fleischmann bestelnummer van het motorschild dat je hebben moet is "504750"

Rangeerduivel

Dank je Michiel,dank je Guf....

Rangeerduivel

Sorry Frank...Quf (i.p.v. Guf) :-\

Huugooke

#19
Sorry Rudy! Klein fouteke van mij. Hier uw fotoskes
Ouder worden hé!






Rangeerduivel

#20
Ha naaig bedankt he Hugoke! :-* :-* :-*

Ja mannen,Hugo heeft op mijn verzoek voor mij die foto's hiernaartoe gestuurd,omdat ik er te dom voor ben!

Ik wilde eens laten zien hoever mijn project staat
Foto 1 is een FLE v100 die ik wat bijgewerkt heb met onderdelen van een oude Lima,dat is gemakkelijk,zo heb je al een paar onderdelen zoals roosters en deuren enz.
De schildering moet nog wat bijgewerkt worden maar ik zag dit meer als een oefenmodel.
Beter geslaagd vind ik dan de Roco v90 (foto2),die heb ik aan het onderstel gelaten zoals hij was omdat het een nieuwe loc is en hem later terug in ere kan herstellen als v90.
De originele kap heb ik netjes opgeborgen.
Dit heb ik zo gedaan om dat hij moet "werken" op mijn rangeerterrein.Het is een model met zeer goede rijeigenschappen.

Ook hier komen de onderdelen van Lima's,de kabine en grille en....feitelijk alles,bijgevijld en geschuurd en geplakt.
De typische uitlaat is een stuk gezaagd uit een viroslot,een cricket kon daar ook voor dienen,maar moeke haar aansteker was nog niet leeg,dus moest ik mijn heil zoeken in iets anders.
De lampenhouders van de v90 lijken toevallig op die van de hld71,dus die kon ik ongemoeid laten.
De witte lijn van het platform wordt ook groen.
Relingen ga ik niet plaatsen omdat ik niet wil plakken of boren in het nieuwe chassis

Nu moet halverwege de kast nog een groene horizontale lijn komen van waar het locnr 7103 ter hoogte van de kabine op aangebracht wordt met afwrijfletters(Woodland).

Nu had ik graag eens jullie mening gehoord,en kom nu niet af met "goed zo,Rudy"en "prachtig Rudy",
Neen,ik heb liever negatieve kritiek,daar kan ik uit leren,van bestoeft te worden zwelt je nek alleen maar op!

groetjes

MARKLINRIJDER

Beste Rudy,

Een jaar of 8 geleden deze gebouwd:



Ik herinner me dat de huiven toch afwijkend zijn t.o.v. wat je als basis wil gaan gebruiken.
Dus dat wordt zagen.

Als basis hebben we toen een Athearn Chassis gebruikt.   Ik geloof zelfs dat er een bouwverslag in MSM stond.
Desnoods toch even raadplegen.

Grtjs,

David

Rangeerduivel

Bedankt voor de uitleg in je pm David,
en je hebt nog gelijk ook,maar ik was wel verplicht om de kabine daar te plaatsen omwille van de verbreding in het chassisblok ter hoogte van de motor.
Daar kan de huif niet over.
Maar het komt misschien wat bedrieglijk over op foto omdat die overhoeks genomen is,maar de voorste huif is heel wat langer dan de achterste.
De afmetingen kloppen wel niet 100% met het grote voorbeeld,en dat is natuurlijk ook te wijten aan het v90 onderstel.
En of ik er tevreden mee ben, eigenlijk wel,als je hem ziet staan op de baan kan hij er gerust mee door.
Ik zou kunnen opteren voor een ander chassis,maar ik heb dat niet gedaan om budgetaire redenen
Die v90 hou ik in de originele staat,en zoals ik al vermeldde in mijn pm,dit is maar een tijdelijke oplossing tot zich iets anders en beters aandient...
gr

Rangeerduivel

Goeiemorgen,

Naar aanleiding van hetgeen David hierboven aanhaalt,wat betreft de lengte van de huiven,ben ik even gaan nameten,
Op het Roco chassis de v90 (de volgens mij meest geslaagde) is de voorste huif 63mm,en de achterste 45mm.
Op de FLE v100 is de voorsste huif 60mm en de achterste 45mm.
Dat scheelt vooraan maar 3mm,maar als je de twee modellen naast elkaar zet valt het verschil wel op,wat resulteert in een beter resultaat bij de Roco.
Bij de Roco heb ik de voorste huif met 3mm kunnen verlengen.
Bij de Roco is de kabine ook 4mm langer dan bij de v100,en dat resulteert ook in een langer uitziend model.
Die extra 4mm komt ook goed van pas bij het verdelen van de zijruiten,de Duitser heeft er 3,en de Belgische 71 heeft er 4.
Dat komt omdat het achterstevan de Roco afkomstig is van eenLima v100,en bij de FLE heb ik het origineel behouden.
Bij het grote voorbeeld zullen die verhoudingen wel anders liggen,maar ik heb daarvan geen bouwplannen (wie wel?) en daardoor zal het altijd wel bij een oogschatting blijven.
En zoals ik al eerder zei moest ik bij de Roco die lengte aanhouden omwille van de breedte van het chassis ter hoogte van het motorblok.

Grtn

Metpetergaathetbeter

in het verleden was er toch een giethars bovenbouw van een 71 is dit geen haalbare kaart, of ben ik met die giethars verkeerd ?  ::) ???

Bij verbouwingen kunnen kleine verschillen van lengte, breedte, hoogte vreemde dingen doen met een model (en soms valt het moeilijk om commentaar te geven je ziet wel dat er iets niet echt klopt maar ja wat is het ?   ??? ::) :-\  Misschien eens opzoek naar die giethars cabine ?

Groeten Peter ;)