MSM126

Gestart door Metpetergaathetbeter, 23 mei 2013, 17:45:18 PM

Metpetergaathetbeter

Luc, 

wat kunnen wij verwachten en wanneer ?

verder nog een vraagje :

bij artikels over banen,. verwezen naar het forum (wat een goede zaak is lijkt mij !)

een ander voorstel zou zijn als bv. een (nieuw) model besproken wordt of het niet mogelijk zou zijn eventueel een referentie te plaatsen waar te vinden is waar de echte loc of wagon beschreven(of documentatie)wordt in SpoorwegJournaal. Is dit niet mogelijk ?(Kan misschien ook aanleiding geven je hier op te aboneren

Groeten Peter ;)


Michael

Peter, ook ik ben een beetje nieuwsgierig en ongeduldig, nog 1 week en dan is hij er weer, misschien dat Luc alvast een tipje van de sluier kan oplichten, liever vandaag dan morgen. ;D ;D ;D
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

doomslu

Baan: Eperon d'Or (de baan van de mannen uit St-Niklaas)

Test: Van Biervliet Budget Line reeks 62 • Containerdraagwagens van Acme en Rocky Rail

Praktijk: een zinken dak in pluimkarton (van onze Rik  :) ) • verval in de stad (van Emmanuel) • upgrade van een goederenwagen in schaal 1 (Patrick Dalemans, de "P" van PAJ) • onzichtbaar en 'altijd' goed ontkoppelen met Kadee koppelingen (door Jean-Luc Hamers)

Reportage: fabrieksbezoek Artitec • Intermodellbau 2013

Modelbanen die het huis nooit verlaten: smalspoor in Oostenrijk

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

tsjoektsjoek

..........en dat was het Luc?
de sport verloedert
modelspoor verbroedert

doomslu

Citaat van: tsjoektsjoek op 23 mei 2013, 21:36:59 PM
..........en dat was het Luc?
Neen, dat wordt het... volgende week.  ;)

Dit weekend zal ik de cover en het inkijkexemplaar op de website plaatsen.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Metpetergaathetbeter

Luc,

nu antwoord jij wel mijn vraag gedeeltelijk en heb ik geen antwoord op mijn tweede vraag :

een ander voorstel zou zijn als bv. een (nieuw) model besproken wordt of het niet mogelijk zou zijn eventueel een referentie te plaatsen waar te vinden is waar de echte loc of wagon beschreven(of documentatie)wordt in SpoorwegJournaal. Is dit niet mogelijk ?(Kan misschien ook aanleiding geven je hier op te aboneren



Of kan je daar niet meteen op antwoorden ?

Groeten Peter ;)

doomslu

Het idee is prima.
We hebben al vaak gedacht om zelfs verder te gaan en bvb een test van een model in MSM te plaatsen, terwijl in SJ het grootberijf van dat model wordt besproken.
Het blijkt echter heel moeilijk te plannen.
Vaak komen we pas laat te weten dat een model beschikbaar is en dan is het snel werken om de test in het volgende nummer te krijgen...
We doen ons best en houden het in gedachten, Peter.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Jurgen

Dan zet je de test van het model toch gewoon in het nummer erna? Wij gaan daar niet van sterven hoor.  ;)
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

doomslu

Citaat van: Jurgen op 24 mei 2013, 12:59:28 PM
Dan zet je de test van het model toch gewoon in het nummer erna? Wij gaan daar niet van sterven hoor.  ;)
Bij sommige modellen riskeer je dan dat ze al uitverkocht zijn!  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Jurgen

Dat is een andere zaak natuurlijk. Jammer dat daar altijd rekening mee gehouden moet worden.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

marc goovaerts

Nu voor mij hoeft dat niet hoor. In de oudste nummers van MSM vond ik het juist fantastisch dat én het model, én een reportage over de schaal 1/1 én een maattekening gegeven werden. Zo had je alles uiterst interessant bij elkaar en blijft het de moeite die nummers oneindig te bewaren.

En niet iedereen zal het leuk vinden dat we misschien voor hetzelfde in de toekomst twee tijdschriften moeten kopen/betalen.

doomslu

Wees gerust Marc, het is nooit de bedoeling geweest om de info over het grootbedrijf bij de bespreking van het model uit MSM weg te laten. Wel is het zo dat we daar zeer beknopt moeten zijn. In het artikel over de 6225 TBL2 bvb beslaat dit deel van het artikel één pagina, foto's inclusief. Moesten we in de volgende SJ daar nog enkele bladzijden aan kunnen toevoegen, dan zou dat wellicht wel enkele liefhebbers kunnen interesseren.

Echte treinliefhebbers kopen sowieso de twee tijdschriften.  ::)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Metpetergaathetbeter

Luc,

toch vind ik het een pluspunt als de tijdschriften naar elkaar verwijzen, mogelijks komen er nog modellen uit die in MSM besproken worden en die vroeger al een keer besproken werden in SJ (die verwijzing naar vroegere Sj zou toch moeten kunnen !)

Groeten Peter ;)

doomslu

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 24 mei 2013, 21:23:12 PM
Luc,

toch vind ik het een pluspunt als de tijdschriften naar elkaar verwijzen, mogelijks komen er nog modellen uit die in MSM besproken worden en die vroeger al een keer besproken werden in SJ (die verwijzing naar vroegere Sj zou toch moeten kunnen !)

Groeten Peter ;)
Daar heb je absoluut gelijk in. Ik ga proberen dat in gedachten te houden.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Jurgen

Met verwijzingen naar vroegere SJ heb je wel het probleem dat niet iedereen dat bepaalde nummer heeft. De kans dat het niet meer verkrijgbaar is wordt dan wel groter waardoor er misschien weer frustraties kunnen ontstaan om dat nummer op andere manieren te bekomen. Misschien is dit het ideale moment om (opnieuw) aan digitale versies van oude artikels te denken die dan apart gekocht kunnen worden door de MSM-lezers, misschien zelfs aan een speciale prijs?
Een probleem kan dan wel zijn dat SJ in het begin een andere uitgeverij had die misschien moeilijk kan doen over digitale artikels uit de oude SJ.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.