Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

module baan

Gestart door argilla, 23 mei 2013, 06:59:55 AM

argilla

Zijn er hier liefhebbers om een MSM module baan te willen bouwen in schaal 0 voor  of tegen 2014.
Wij ontwerpen dan zelf de modules en normen. Een ontwerp kies jezelf als het maar aansluit op elkaar. Dus een MSM-M baan 0 schaal.
Wie wil er meedoen ?
De lengte van de module bepalen wijzelf. (Niet noodzakelijk een bepaalde bestaande  norm gebruiken.) ;)

Zou wel mooi zijn  toch ?

argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

FREMO e.V. - afd België

Dag Marc-Laurent,

Vraagje? Wat is er mis met de module baan van het "0"-forum? Ik dacht dat alle 0-spoorders daar waren aangesloten of heb ik dit totaal mis?

Indien je meer "0"-schaal modules zoekt om samen te zetten, dan kan ik je hier eventueel helpen, echter moet je weten dat ik de #FREMO# module norm hanteer en volledig analoog bestuur.
Wat echter niets weerhoud om, indien er eventueel digitaal wil gereden worden, deze modules kunnen gebruikt worden, met één belangrijke opmerking dat alle analoge tractie voertuigen dan van deze baan moeten worden genomen.

Indien je een andere kop-standaard hanteert, dan kan ik eventueel een halve overgangs-module maken, maar dat is voor later.

Bij FEBELRAIL zijn nu wij ook bezig z'on # halve OVERGANGANGS#-modules aan het bouwen om de verschillende standaard normen van de verschillende clubs en leden van FEBELRAIL, samen te kunnen plaatsen tijdens een tentoonstelling, dit met het doel de verschillende clubs te kunnen promoten.

Indien je meer wenst te weten contacteer mij per mail in privé.

Mvg
Onafhankelijk machinist (Stoom enkel + Compound).

Instructeur/Lesgever in Europa enkel.

Gerolf

Een 0-forumbaan zou inderdaad mooi kunnen zijn.  :P

Maar: tegen 2014 lijkt me te ambitieus.
Je zal immers eerst tijd nodig hebben om volk te ronselen, je (nieuwe) normen af te spreken, en dan nog te bouwen ...

Ik zou op dit moment geen deadline stellen, tenzij 2016 misschien.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Havoc

CiteerVraagje? Wat is er mis met de module baan van het "0"-forum? Ik dacht dat alle 0-spoorders daar waren aangesloten of heb ik dit totaal mis?

Waar zijn die normen beschikbaar? Ik ben enkele jaren lid geweest van 0-forum, heb er rondgevraagd naar die kopmodules en nooit een antwoord gekregen. Gevolg: ik heb het 0-forum opgegeven als zijnde een clubje waar je kennelijk enkel inkomt als je de goeie personen kent.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

rgp

Havoc,

Als je lid geweest bent, dan zou je geweten moeten hebben, dat je gewoon een paar overgangsstukken moest bestellen bij de gebroeders Borreij.  Kostprijs: 25 euro.

Waarom nieuwe normen ?  Om niet compatibel te zijn ? Om ook iets uit te vinden ?

Voor het lidgeld bij 0-Forum moet je het ook niet laten: 30 euro per jaar.

Roland

argilla

Citaat van: Gerolf op 23 mei 2013, 09:30:41 AM
Een 0-forumbaan zou inderdaad mooi kunnen zijn.  :P

Maar: tegen 2014 lijkt me te ambitieus.
Je zal immers eerst tijd nodig hebben om volk te ronselen, je (nieuwe) normen af te spreken, en dan nog te bouwen ...

Ik zou op dit moment geen deadline stellen, tenzij 2016 misschien.

ben al bezig Gerolf . Ik gebruik gewoon een houten bak en dan verder met van dat geel spul als isolatie platen sturodur of zoiets je hebt ze in het blauw ook. Dikte 4cm De bouw gaat goed en snel vooruit.
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

argilla

Citaat van: rgp op 24 mei 2013, 09:32:39 AM
Havoc,

Als je lid geweest bent, dan zou je geweten moeten hebben, dat je gewoon een paar overgangsstukken moest bestellen bij de gebroeders Borreij.  Kostprijs: 25 euro.

Waarom nieuwe normen ?  Om niet compatibel te zijn ? Om ook iets uit te vinden ?

Voor het lidgeld bij 0-Forum moet je het ook niet laten: 30 euro per jaar.

Roland



het is de bedoeling een" MSM/TMM" baan te bouwen in 0 schaal zoals er eentje gebouwd is in H0 en die normen hebben wij ook zelf bepaald.
Er is niets mis met bestaande normen en/of clubs verre van.
Maar het is niet de bedoeling om aan te sluiten dat is met de forumbaan MSM/TMM ook de bedoeling niet geweest.
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Havoc

CiteerAls je lid geweest bent, dan zou je geweten moeten hebben, dat je gewoon een paar overgangsstukken moest bestellen bij de gebroeders Borreij.  Kostprijs: 25 euro.

Aan verschillende personen gevraagd, nooit antwoord gekregen.

CiteerWaarom nieuwe normen ?  Om niet compatibel te zijn ? Om ook iets uit te vinden ?

Wel, dat vind ik ook jammer. Waarom opnieuw iets anders? Zelfs als je niet van plan bent aan te sluiten is dat nog geen reden om toch niet hetzelfde aansluitstuk te kiezen. Je kan later nog altijd van gedacht veranderen, of mensen die de 2 zaken zien zitten kunnen gemakkelijk meedoen. Of ook niet.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

mivc057

Dat klopt. Er zijn reeds een paar privé ontwerpen , versta modules die met deze standaardkoppen gemaakt zijn.
Deze kunnen dan eventueel deel uitmaken van een groter project.
Standaardiseren met iets dat reeds bestaat , en degelijk werkt , kan zeker een goed begin zijn voor een modulebaan. :)