Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Stationsgebouw "Boom"

Gestart door Peter, 10 mei 2013, 14:45:22 PM

Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

railman56

dit ziet er prima uit peter.
macrofoto's maak ik nooit, wat mijn ogen zien is voldoende, daar zitten ook geen telelenzen in  ;) ;) ;)
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

C.B.

Gewoon indrukwekkend ... al uw creaties die je hier al hebt laten zien , Peter.

Groetjes.
Claudio.

Peter

#48
p
Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

#49
p
Met vriendelijke groeten
Peter

Dirky

het gaat vooruit en ziet er goed uit... ik blijf alvast volgen Peter!

OlivierV

Het was hier verdacht stil, maar, met rede!

Goed bezig Peter!
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

doomslu

Ik ben echt blij dat het zo goed vooruit gaat, Peter.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Steam.N

Peter,  de baksteenmuur ziet er prima geschilderd uit !
Blij dat je zo ver bent, want het kan een gesukkel zijn :-)

Succes met de verdrre uitbouw van dit station !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Peter

#54
Weer een stapje verder.

De muren van de fietsenbergplaats staan nu op hun juiste plaats vast gelijmd.



De dals hebben hun eerste laag grijze verf gekregen (Tamiya XF-12), en moeten nog een dunne tweede laag krijgen anders komt de witte plasticard van Evergreen er veel te hard door, en zijn de voegen veel te diep. De rechthoekige opening is de plaats waar de trappen moeten komen.



Even een test of de (nog te donkere) roosters passen in de voorzien openingen.
De witte strip plasticard profiel van Evergreen 146 van 1 x 3,2 mm is de steun waar later de ramen op geplaatst moeten worden. Inmiddels is ook de tweede dunne laag grijs aangebracht op de dals.




De dals hebben hun verwering gekregen (een paar washes met Vallejo mengeling van zwart met bruin) en de deksels en roosters hebben hun definitieve kleur gekregen, maar moeten nog een lichte 'wash' krijgen van sterk verdund Vallejo Bruin.
De rooster links in de bovenhoek heeft een ondergrond van zwart gekregen




Met vriendelijke groeten
Peter

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Peter

#56
Al de buiten muren zijn nu definitief vast gekleefd, en dus is de volgende stap het interieur, de ramen en de verlichting. Voor dit laatste ga ik LED's gebruiken die ik (met aangesoldeerde draadjes) zo gekocht heb bij Led Baron. Als ik er telkens 6 aan elkaar soldeer zou dat normaal voldoende moeten zijn om geen weerstand te moeten gebruiken (of heb ik het mis?)
Met vriendelijke groeten
Peter

Michiel

Bij het gebruik van een spanningsbron is het noodzakelijk om toch een kleine weerstand toe te voegen, vb 33ohm (uit te rekenen naar de situatie) om de stroom te beperken tot max 20mA. Doe je dat niet, dan is de stroom door de leds niet meer onder controle en zullen je leds zeer snel kapot gaan.

Je hoeft geen weerstand te grebruiken indien je de 6 led op een stroombron van max 20mA aansluit.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

conducteur

Als het witte ledjes zijn, best wat minder stroom erdoor, 20mA kan je led wel aan maar dan zijn het verstralers, tenzij dat de bedoeling is.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Gerolf

ALTIJD een weerstand gebruiken bij Leds.
Je kan heel wat leds in serie zetten, maar een vuistregel is om dat te doen tot maximaal 2/3 van je voedingsspanning.
Het andere 1/3 van de spanning moet over een weerstand staan, en dit om je stroomsterkte voldoende stabiel te hebben.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw