Modelbaan Beerzedal

Gestart door DelticPower, 03 mei 2013, 11:21:37 AM

Kautenbach

flinke baan met veel opstelsporen voor s kleinere stationnetjes, wel top geeft rust, niet e veel spoor, heb je ook een uitgewerkt baanontwerp?

Boeiend beroep lijkt me, nog nooit een spoorkraan in bedrijf gezien, vast heel indrukwekkend, werd ie veel ingezet?

Stedahult

De kraan is ooit uitgebracht door Lilliput. Zelf heb ik er eens een nieuwe
opbouw voor gemaakt en de giek verlengd. Zal hem eens opzoeken voor
wat foto's. De gereedschaps wagen is te koop bij Kleinspoor als pakket.
Een ex mat 24 rijtuig. Voor het exacte type moet ik de boeken in.
Leuk thema met een ruim opgezette baan.
Mvh. Steef

DelticPower

Hallo Wim, de kraan werd maar weinig gebruikt. Soms om ergens op een aansluiting van een loc of treinstel wat niet vervoerd kon worden een draaistel te verwisselen. En af en toe werd er eens mee geoefend in het depot in Eindhoven. Gelukkig waren er ook niet zoveel grote calamiteiten. Later kwamen er bij particuliere bedrijven ook grote kranen die dan werden gehuurd, en over de weg konden. Lang niet altijd kon je er vanaf een ander spoor bij. Er staat me nog iets bij dat ze ooit met twee van deze kranen een brugdek hebben vervangen met aan iedere kant zo'n kraan.

Mijn schaduwstation is een beetje aangepaste versie van het schaduwstation van Huib Maaskant zijn baan "De Lage Zij".
Dit sporenplan heeft hij zo goed uitgedacht, dat het me steeds weer verrast welke rijmogelijkheden er zijn.
Zie: http://www.floodland.nl/aim/. De sporen zijn een beetje aangepast aan de ruimte die ik heb maar de essentie is gebleven. Het bovendeel met de scenery is in grote lijnen uitgedacht, maar bestaat alleen nog in mijn fantasie.

Groeten Jan

DelticPower

#33
Hallo Steef, dacht ook dat de beide wagens van mat 24 waren. Wat later kwam er een wagen bij voor de manschappen van een "stalen D" als hersporingswagen en een goederenwagen met allerlei apparaten en hout voor onderstopping. Weer wat later kwam er vlgs mij een verbouwde Plan E (groot geel geval) voor die stalen D in de plaats. Ben intussen alweer zo'n tien jaar daar weg zodat de herinneringen ook wat vager worden.  :(

Groeten Jan

DelticPower

Heb al een tijdje weinig aan de baan kunnen doen. Zit te wachten op een staaroperatie aan beide ogen. Het fijne werk zie ik niet meer goed genoeg. Om iets te doen te hebben de deur naar mijn "hok" maar van tekst voorzien.



Groeten Jan

Jurgen

Jammer om te horen Jan. Mijn ouders sukkelen ook met hun gezondheid en zeggen soms al lachend "oud worden is toch schoon hé".  ;)

Echt stil zitten doe je blijkbaar toch ook niet, mooie foto.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Gerolf

Ook in Nederland is er blijkbaar schaarste aan oogartsen, en wachttijden.
Niet prettig voor jou, maar je lijkt er toch het beste van te maken  :)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

DelticPower

#37
Hallo allemaal, na een lange periode van stilte toch maar weer een teken van leven. Bezig met het aansluiten van bezetmelders en wisselaandrijvingen. Er kan alweer een treintje heen en weer rijden.


Bij de wisselaandrijvingen ben ik uitgegaan van twee typen:nl van Rosoft.


en de Cobalt DCC aandrijvingen.

Hier de Cobaltaandrijvingen onder de tafel. De bedrading moet nog aangesloten worden. Daar kan ik nog wel even mee vooruit.


Tot zover mijn schaduwstation. Groeten Jan

DelticPower

Was een hele tijd stil, maar na alle oogproblemen is er weer een kleine vooruitgang.



Moet nog wel een paar jaar sparen wil ik er zoveel hebben als het voorbeeld bedrijf, maar het begin met vier vrachtwagens is er.

Groeten Jan

DelticPower

Gelukkig weer eens aan het modelbouwen toe gekomen. Als tussendoortje straks voor op de baan, een fantasiewerkplaats van "Wheels". De buitenrand moet straks op de baan nog van bossages en bomen voorzien worden.



[/img][/img]



Merk wel dat het steeds meer inspanning kost, de ogen zijn na alle operaties niet meer wat ze waren.

Groeten Jan.

wilgo

hallo Jan,

prachtig wat je maakt .
als ik vragen mag , waarvan is de gebogen groene hangaar gemaakt?
doe zo voort .

groeten
willy

dani

mooi resultaat !
Hopelijk intussen alweer wat beterschap een je ogen hoop ik ?
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

DelticPower

Hallo Wilgo, de nissenhut (hangaar) is van Roco Minitanks, evenals de tent. De meeste voertuigen zijn van Artitec, en nog enkele oudere van Roco Minitanks.
In NL zijn twee organisaties met oude legervoertuigen bezig, "Keep them Rolling" met voertuigen uit de tweede wereldoorlog en "Wheels" voor alle liefhebbers van legermaterieel. Omdat de Daf's uit de vijftiger jaren zijn, en ik het logo van "Wheels" leuker vond hiervoor gekozen.

Hoi Dani, zoals het nu is, is het resultaat wat mogelijk is met mijn ogen. Dus veel licht, een heel sterke leesbril, en af en toe uitspraken die ik hier niet durf neer te schrijven.  :) Maar we doen het ermee.

Groeten Jan

Rangeerduivel

Citaat van: DelticPower op 22 oktober 2015, 23:59:12 PM


En hier is de spelbreker dan weer...!
Knap werk Jan,maar met de keuze van voertuigen zou ik toch voorzichtig zijn,
Gelukkig situeert het tafereel zich na de oorlog,
Brits zou nog kunnen,maar als ik mij niet vergis staat daar een Duitse volkswagen(Kubelwagen) geparkeerd.
Ik denk niet dat ze in WOII elkaars onderhoud van voertuigen deden hoor,
of zijn dat de oprichters van Midas?:) :)

;)


DFS

#44
Aangezien het organisaties met doel restauatie van oud leger materiaal is neem ik aan de de mix van voertuigen net wel realistisch is

Ps; succes met de ogen