Dani's World - Een nieuwe adem...

Gestart door dani, 03 mei 2013, 10:40:18 AM

modelbaanHO

Ieder zijn systeem.

Bij de Märklin baan op de club (ondertussen afgebroken) was de volledige bedrading uitgevoerd met grijze draad.
En die mannen konden er ook aan uit.

Dus zolang het systeem voor jou werkt is het OK.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

wouterdt

Toch simpel, als het rond is dan is het draad 8)

dani

als het rond is kan het ook kabel of slang zijn....
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Johnnytrein

groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

gardevil

Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

dani

allee joep.... we zijn vertrokken   :) :)

De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

PietB

Citaat van: dani op 20 maart 2018, 17:20:21 PM
allee joep.... we zijn vertrokken   :) :)
En waar ben je naar toe vertrokken?

raf

Dani efkes terug ontopic brengen  die bende ongeregeld

ik doe het in mijn boten ook zo wat kleuren aan gaat
zwart is altijd de massa de rest naargelang hoe lichter de kleur word hoe hoger het voltage
dit omdat in een boot met meerdere verschillende voltage's gewerkt word
motor Bv 12 volt
pomp 6 volt omdat ik deze had liggen
ledjes en andere verlichtng 8 volt
en alles wat met ontvanger esc en servo's te maken heeft 5 volt
wit en geel is altijd zonder uitzondering PWM puls draad
bij een trein baan heb je dit in mindere maten die verschillen maar zo heeft ieder zijn systeem

goed dat je terug bezig zijt

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Stieven76

CiteerEventjes over die hersenkronkel...   Hier in Aalst (Oilsjt, een Weireldstad)  is er een baantje aan het stads park  (den Osbroek heet dat) waar regelmatig wordt afgesproken door  HoLeBi's  voor een vlugge s**-Date.  Dat baantje is eigenlijk een laan met aan beide kanten parkeerplaatsen,en  wordt hier ook den  "bruinen dreef" genoemd...   Vandaar mijn (misschien rare associatie) vann  bruin met roze.   Maar het werkt voor mij om het te onthouden, dus meer heb ik niet nodig.

We kennen die dreef  ;D ;D
Voor degene die al verder zitten met hun gedachten, ik ken die dreef omdat ik me daar al eens durf te parkeren wanneer we met de kinderen naar het park gaan ;)

SuSke

Citaat van: Stieven76 op 21 maart 2018, 15:09:53 PM
...
Voor degene die al verder zitten met hun gedachten, ik ken die dreef omdat ik me daar al eens durf te parkeren wanneer we met de kinderen naar het park gaan ;)

Wat moeten we nu dan wel denken...  ;) ;) ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

dani

Samen met de nieuwe Noord-Zuid as, die meer plaats laat voor scenery, gaat ook de zelfbouw  SchiebeBühne verhuizen.  Ze komt aan de overkant van de baan te liggen nu.
En aangezien dat lelijk "onding" altijd al een doorn in mijn oog is geweest,  krijgt ze ook een facelift.

Tot nu toe zag je gewoon de binnenkant van de scanner zitten en was dat dus een lelijk " gapende leegte" in de baan.

Dus, even wat re-engineering gedaan, en het resultaat zal een Bühne zijn die er wat realistischer uit ziet, met een "ondiepe"  grijze betonnen put die dan ook weer kian geweatherd worden en van wat groen en mos voorzien worden.

De randen van de scanner af gezaagd met de multitool


En dit is er dan nog over van de oude setup :  (niet veel meer)




Dat kan makkelijker ONDER de tafel gebouwd worden in plaats van er in verwerkt.
Nog even de 3D printer er bij gehaald  en wat Balsa hout









Dat monteert zich  dan zo op elkaar, en nu kan ik als  "bodemplaat" vgoor de Bühne een gewone mdf plaat nemen, met daarin 2 parallel groeven van 7 mm breed over een lengte van 35 cm.   Lijkt toch al iets realistischer, al is het nog niet helemaal waarheidsgetrouw.





EN zo komt stilaan er weer wat beweging in de baan.


De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

PietB

Ziet er goed uit Dani, ben benieuwd naar de besturings oplossing.
Laat me raden, Arduino?
grt Piet.

dani

Arduino met DCC of met drukknopjes "verborgen" in de scenery
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

dani

Alleen het wachtershuisje moet opnieuw, dit lijkt eerder schaal N
Dus gewoon even re-sizem en herprinten op 140%
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

dani

Met een wachtershuisje dat  30% groter is en net op het plateautje past , ziet het er iets beter uit.  Idealiter zou het nog iets groter mogen maar dit zal 'em worden voor nu.

Dan een egaal laagje grijs als basis kleur er op en eens dat droog is kan ik beginnen met het spoor er op te leggen en af te werken.
Foto's volgen later, ik heb nu geen verbinding met Flickr   (netwerk "dichtgenageld" op 't werk)
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.