Dani's World - Een nieuwe adem...

Gestart door dani, 03 mei 2013, 10:40:18 AM

Rangeerduivel

Citaat van: dani op 17 november 2014, 20:34:54 PM
...dat ik een week dervoren mijn jerrycan had leeg gegoten in de tank van de moto, en die nog niet had gevuld...  BUMMER !!!

Aha,dus ben ik niet alleen!
'Die van ons' vindt ook dat de grasmaaier geweldig veel verbruikt,de jeryycan is voortdurend leeg...ik laat haar in de waan! ;D ;D ;D

;)

philippe_007

ik heb de jerrycan uitgegoten in mijne naftenbak van den auto... anders moet ik het gras nog afrijden, nu heb ik geen naft meer voor mijn aggregaat  :-[ :-[ :-[ :-[

dani

ja, zo kan je het stellen, mijn gramachinen verbruikt ook flink wat !

Gisteren nog wat verder gedaan aan de verlichting van de zolder...

De situatie is nu als volgt :

* in beide delen van de zolder hangt centraal een TL van 36 watt.
* boven het Velux raam hangt ook nog een (ongebruikte) TL.
* Er zijn nu 8  "blikvangers" op de baan die elk hun eigen LED spots hebben (apart aanstuurbaar)
   - Station Noord 2  (nog in aanbouw, met o.a. rangeerheuvel)
   - De Treinlift / "vitrine"
   - Station Zuid Hoog  met  HauptBahnhof en Goederenstation
   - Industriezone met olieterminal en containeroverslag
   - SchiebeBühne met wisselstraat
   - Station HBf Noord 1 en rangeerstationnetje op de berg
   - Natuurgebied en  Train-Wash  zone
   - BahnWerk met draaischijf, loodsen en onderhoudszone

Elk van de 8 "blikvangers" wordt afzonderlijk  verlicht via de sturing op basis van een ATMel 328 controller.   
Verder is er in de treinlift een LED strip (met kleurwissel)  voorzien die het "inkomende" niveau gaat verlichten.

Die LED strip heb ik gisteren voorlopig even gemonteerd, maar moet ik anders gaan kantelen want hij schijnt omhoog en niet op het spoor.  Dus er komt een "kapje" over zodat de kleur projectie gebeurt op de sporen/treinen en niet "in het ijle".

Even een paar beelden van verschillende kleurtjes en het effect met de LED spot highlight er bij...

Voor de kritikasters : ja, dit heeft een vrij hoog  "show" of  "bling"  gehalte, maar daar hou ik van.  Het is vooral de voldoening om het allemaal zelf te ontwerpen en te bouwen.   Op termijn (programma is al klaar) wil ik de Arduino chip zodanig voorzien dat ik de lichtshow kan synchroniseren met een  muziekje dat via de luidsprekers op zolder klinkt.   Ik heb al de software voor het "capturen" van de ritmes en de routines om die data om te zetten naar willekeurige "lampwissels".   Allemaal vrij  basic en simpel maar "it does the trick.  Ik zal het eerstdaags eens proberen te filmen.

Blauw


Groen


Paars


en dan met de highlight spot er bij.





FYI : de geleurde LED strips is zo een kant en klaar exemplaartje van de IKEA.   Niet echt spectaculair of speciaal maar een deel van de anders overbodige eco cheques van 2 jaar geleden zijn er aan besteed :-)

De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Stieven76

Ik vind het altijd fascinerend hoe je dingen zelf bouwt en maakt vanuit het niets  ;D
Gewoon verder doen Dani  ;) 

Hoe zit het eigenlijk met je rolbrug, werkt die nu volledig? Die vond ik ook leuk, zegt mij persoonlijk meer dan een draaibrug.

dani

de rolbrug is ingebouwd   (zie post 1039), de sporen liggen gedeeltelijk op hun plek, en alles is klaar om te beginnen "tunen" en afregelen.
Ik moet enkel de arduino software nog eens "oppoetsen", nog een paar kleine wijzigingskes doen en dan kan ik test draaien  (of beter : schuiven).     Eens dat allemaal is uitgetest en opgeslagen, kan ik dan de chip definitief programmeren, en onder de baan hangen.

http://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,17326.msg280801.html#msg280801


De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

B_Modelbouw

LED-Kleurstrips met een hoog IKEA gehalte  ;) ... Show gehalte, vind ik inderdaad wel iets hebben om kunstwerken te verlichten en waarom niet enkele bruggen ...

Ga je ze gebruiken om een dag/nacht regeling of effectief zo'n sfeer verlichting ... Als eerste zou ik ze bovenaan monteren, als laatste zou ik ze achter de bruggen
monteren.
Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC


dani

de bruggen maken geen deel van de lift uit hoor, die liggen er nu maar gewoon op omdat ik geen plaats had :-)
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Sattrickske

Hehe, doet me denken aan Kerstmis in Brussel: Plaisirs d'Hiver.  Tot nu elk jaar met een mooie lichtshow tegen de façade van het stadhuis.  Ik vind het wel iets hebben zo met die gekleurde ledjes!  Dat wordt daar een echte lichtshow...
Maar Dani, zou je in het vervolg niet eerst beter wat opruimen alvorens je fotos maakt, foei! ;D
PS. 'k vind dat het bij jou nog meevalt qua 'rommel'; je zou hier eens moeten komen kijken :-[

dani

Daar wordt gewerkt Patrick....
Opkuis is na de werken!
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Sattrickske

Citaat van: dani op 24 november 2014, 20:00:49 PM
Daar wordt gewerkt Patrick....
Opkuis is na de werken!
Allez dan stop ik dus nooit met werken, hier wordt niet gekuist ;D

bartv

Zie er weer dik in orde uit dani.Altijd leuk om jou te volgen.

Zeer leerrijk

greetz bartv

dani

Eergisteren naar Houten geweest (13 december) en daar weer 't één en 't ander kunnen op de kop tikken.
Niet zo zeer speciallekes of spectaculaire dingen, gewoon enkele die ik nog echt wou of die ik gewoon mooi vond.

Eerst de lokomotieven...
A) een Köfje, die wou ik al een poosje !


B) nog een  Re460 voor in de collectie


C) een stomer BR03 in donkerblauw.  Niet meteen mijn "ding", maar die vond Christine zo mooi, en voor de prijs moest ik het niet laten, hij was vrij goedkoop.


En dan nog wat wagonnetjes er bij ...
* 2 stuks  Postwagonnen van Roco  (met DC wielen er al onder)


* 4 stuks (2 sets van 2) ketelwagonnetjes van Märklin


* Een  "Perrier"  wagon van Electrotren


* en dan van een wat oudere meneer waar ik vroeger al enkele containerwagons van had gekocht (ook in Houten) van Röwa, dze keer een volledige sleep in  beige/Turkoois voor een spotprijs.  Allemaal nog origineel in de doos, met zelfs de decals er nog bij.
-- 1ste klas


-- 1ste - 2de klas


-- 2de klas


-- 2de klas + bagage/fiets compartiment


-- Bagage wagen



En om af te sluiten nog enkele rally wagentjes en een  "airport ambu"  van Herpa / Busch.

De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Metpetergaathetbeter

dani mocht het je interessereen ik heb nog Roco AC wielen liggen, op één of andere manifestatie kunnen misschien eens ruilen, zond je pm
Groeten Peter ;)

OlivierV

Dani, die blauwe BR03 dat is er eentje die ik zelf heel mooi vind, hij wordt ook wel de blauwe mauritius genoemd.

Toch wel iets dat ooit in de verzameling mag wanneer ik wat centen te veel heb.
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,28905.msg546940.html#msg546940

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Snobby Crash

Leuk he ! Je hebt je precies goed laten gaan !

Houten is steeds een top beurs !

Mooie aankopen Dani, vooral dat kolfje en blauwe stoomloc !

Geert