Dani's World - Een nieuwe adem...

Gestart door dani, 03 mei 2013, 10:40:18 AM

raf

das net zo slopen als ik overlaatst gedaan heb
en das dus nie plezant
ik ben dus wel weer opnieuw begonnen maar ja bij mij zijn de omstandigheden anders

pc dient alleen maar om de tijd van drogen/uitharden te overbruggen .
nu licht een muurtje om de los kades te maken uit te harden
eens dit hard is verf erop en de volgende gieten
k'moet nog een meter of 3 hebben

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

dani

voor de duidelijkheid,  ik ga niet helemaal stoppen met de hobby.

Maar ik had al eens aan gehaald dat ik mijn baan eens ging herbekijken.
Een tijd geleden heb ik inderdaad overwogen om er een punt achter te zetten met H0 3rail, maar na een paar goeie gesprekken , en een keer de rekening voor mezelf gemaakt te hebben  (ik heb alles wat ik nodig heb om te herbeginnen, behalve de tijd)  heb ik besloten om nu eerst  de zaak "op te kuisen"  en dan eens te herbeginnen, met de lessen die ik uit deze eerste "baan" geleerd heb.


Zo gaat er geen "dubbelspoortje"  meer van  Noord naar zuid, maar in totaal  8 sporen, waarvan  6 bovengronds en 2 (deels) ondergronds, de  transit strook gaat van 25 naar 45 cm breed dus daar kan ik al wat op kwijt.    n verder ga ik proberen  "less is more"  toe te passen waar ik kan, zijnde minder bochten en kronkels, maar gewoon mooie stukken spoor waar ik kan genieten van de treinen die er voorbij rijden en waar ook de scenery haar plek heeft, en niet als  "bladvulling" moet dienen.


En ook ga ik deze keer van bij de begin fase  een bereikbare en strategisch (overzichtelijk)  deftig geplaatste plek voor de Ecos te voorzien,  ergens min of meer centraal in de baan zodat ik "meester" blijf over wat er gebeurt en niet moet "gissen" wie waar rijdt.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Gerolf

Het wordt dus herstarten, en dat op het tempo dat je aankan. Dat vind ik een prima plan  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

SuSke

Citaat van: Gerolf op 07 november 2017, 11:34:47 AM
Het wordt dus herstarten, en dat op het tempo dat je aankan. Dat vind ik een prima plan  8)

bovendien ook een plan dat vol te houden is.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

755philippe

Eigenlijk een wijze beslissing genomen. Een kleiner plan en overzichterlijk. Zou spijtig zijn alles te moeten verkopen voor een prijs die veel te laag is.
Leuk te horen dat je verder doet zo blijf ik het draadje ook volgen.
Mvg


755philippe

dani

Ik ga toch maar weer opbouwen ...
Een andere aanpak.   Meer open ruimte en minder drukte.    3 niveaus  (niet overal natuurlijk)   en  2  grote "lussen" met 3 schaduwstations en uiteraard met  behoud van de lift en het "invoegpunt" met de bakmodules.

Het nieuwe "kastje" voor de ECOS  is al op zijn plaats gezet, vorige keer had ik geen "vaste plek" voorzien voor de sturing.  Dat wordt nu anders.   En van waar ik sta heb ik zicht op HEEL de baan, in de 2 "kamers"...  (ik sta daar namelijk vlak bij de deur en heb  dan bijna 360° zicht in beide ruimtes)

De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

dani

#1371
er komen dus 6 sporen naast elkaar te gliggen aan het hoofdstation, waarvan er eentje naar beneden duikt naar het schaduwstation.



Ook de doorgang naar de andere kamer heb ik behouden...  Daar komt een mooi tunnelportaaltje.
Er komt wel nog een tweede gat in diezelfde muur om zo van an het ene schaduwstation naar het andere te linken.



Oeioei, een diepe gapende  afgrond.  Hierin komt een verwijderbaar luik, zodat ik nog overal bij kan langs dat "mangat" dat ontstaat als het luik er uit gaat.   Op dat luik dan een stuk industriële scenery....



En dan een ruime boog om de Ecos heen, waarna we weer splitsen in de 2 sporen naar het station.
Mijn "langste" wagons kunnen nog mooi ruim passeren in de bocht aan de bedieningsconsole...



De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

dani

EIgenlijk heb ik nu al weer de kriebels om eens een test te kunnen rijden !!!!
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

loebaske


Kriebels maar goed dat niemand uw materiaal moest hebben, nu kan je uw materiaal mee laten kriebelen  ;)

ACFI

Citaat van: dani op 13 november 2017, 11:28:38 AM
EIgenlijk heb ik nu al weer de kriebels om eens een test te kunnen rijden !!!!

Goed zo. De goesting is terug. De rest volgt dan wel.

ACFI

dani

de goesting is eigenlijk nooit weg geweest hoor Steven, het is de tijd die me ontbreekt, maar ik heb beslist om door te gaan, al wordt het een 10 jaren plan.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

stoomlokje

Dani , veel plezier met de wederopbouw ,
en doe het rustig aan , ik ben al terug bezig met de opbouw van in 2005 en er rijdt nog geen meter.
zodus je bent dan zeker niet alleen.

noot . jouw oude XP Pc doet het bij mij prachtig met de camera's.( waarvoor hij toch hoofdzakelijk bestemd was )

grtjs ,
Saskia

raf

Hoi Dani
Blij dat je toch begonnen zijt
En je hebt geen tijd maar je schiet toch flink op zo te zien
Ik blijf volgen
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Geert

#1378
Ik ken dat gevoel met die kriebels,

één keer per jaar leg ik een klein ovaaltje en laat mijn treintjes wat rondjes rijden.  8)

Ik zal nog wat jaartjes moeten wachten voor mijn zolder af is voor een iets definitievere opstelling.


Laat ons voor de rest weer genieten van je geweldige ideeën, remember o.a. de lift, scanner...


Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

dani

dergelijke reakties doen me inderdaad weer deugd,  daaruit haal ik troost en  moed om te blijven doorgaan..
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.