Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Dani's World - Een nieuwe adem...

Gestart door dani, 03 mei 2013, 10:40:18 AM

OlivierV

Citaat van: dani op 05 september 2017, 16:30:55 PM
Er beweegt dus momenteel NIKS.... helemaal NUL.

Wel plannen in het hoofd maar ze geraken niet op papier en dus ook niet uitgevoerd.  te weinig tijd voor hobby...

Wat wel wijzigt id e collectie rollend materieel.
Ik denk dat intussen menig klein winkeliertje jaloers zou zijn, haha...

Hopelijk komt er binnenkort nog eens wat tijd om te  (ver-)bouwen.


Is er iemand die mensen kent die  me kunnen komen helpen in ruil voor dienstencheques ?  LOL ....
DAN is het pas erg als een mens ook zijn hobby al moet gaan uitbesteden aan derden

Full-time of part-time? Flexijob?  ;D
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Johnnytrein

Oei Dani ik zit al enkele jaren met hetzelfde probleem ik ben nog geen stap verder dan toen jij ooit bij mij was. Veel tijd heb ik wel alleen de zin ontbreekt en ik zit te veel achter de PC .
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

dani

Citaat van: OlivierV op 05 september 2017, 19:58:52 PM
Full-time of part-time? Flexijob?  ;D

Helaas GEEN optie in mijn soort werk, Olivier...
De enige optie zou zijn als ik alles overboord gooi en een totaal andere tewerkstelling ga zoeken.
Maar dan verlies ik een heel pak "opgebouwd krediet" door mijn ancienniteit en als ik zelf mijn ontslag ga geven, kan ik zelfs niet terugvallen op "den dop" moest het toch niet gaan zoals gehoopt.

Dus ja,....   doorgaan met de gemaakte keuzes in het leven.  Het laat me tenslotte ook toe om redelijk "luxueus" te leven.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

evan

"De gouden kooi"

De plannen blijven koesteren tot je weer tijd hebt ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

dani

inderdaad Evan, dat is de juiste omschrijving....  Spot On !!

En de plannen worden niet weggeborgen, enkel ergens neergelegd voor de toekomst zoals je zegt.

Net zoals ik de laatste maanden een paar andere hobbies ook heb stil gelegd.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Michiel

Mijn ervaring: televisie en computer (internet/fora) zijn sluimerende en constante tijdvreters. Televisie ligt bij mij buiten (12 jaar geleden, zonder spijt want er zijn 135 kanalen met enkel brol), dat scheelt een hoop. En computer moet ik bewust even los laten. Het is te gemakkelijk om lui te blijven zitten su(r)ffen, en eigenlijk niets interessant te doen. Ik leg mezelf op om op te staan, en te gaan knutselen; een afspraak met mezelf. Tijd is er voor de dingen dat je je tijd gunt. ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Koen

Nooit te oud om te leren

dani

tv is hier nu al heeeeel beperkt, pc is de hele dag (mijn job)...


het is gewoon de "moderne tijd" zeker hee, waar alles en iedereen vertrouwt op de goede werking en beveiliging van de PC's en servers.
Laat mij nu net in die tak van de IT werkzaam zijn...

Mijn team  zit half in India, half in Amerika en we zijn verantwoordelijk voor het up to date houden, patchen en van software voorzien van zowat 52000  PCs en 4000 servers van onze klant  (mijn vorige werkgever).    Dus ja, dan weet je het wel.    En binnenkort gaan ze nog een bedrijf er bij nemen met nog eens 16000 PCs en 1000 servers...    Whoop Whoop !!!!

Als  "service provider"  ben je zowat de melkkoe, want de klant betaalt voor een "dienst" en niet voor mensen of voor uren, dus jij moet maar zorgen dat alles loopt en blijft lopen..
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

raf

dus eigenlijk niet zoveel verschil zoals wij deden
de lijn maakt shit en wij konden het op lossen
kwam je met een oplossing dan deden de bazen ???? en een week nadien hadden zij een idee en dat bleek dan juist dat idee (dat het team had bedacht )te zijn
na een tijdje stopte je met oplossingen zoeken voor de problemen en bleef je proberen de zooi op te knappen zodat de klant tenminste tevreden bleef

If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

dani

#1359
de afbraakwerken zijn vorige week tijdens mijn weekje verlof gestart.

Noord 1  ligt er weer kaal en leeg bij.   De sporen (C-spoor)  zijn er allemaal af, en ook de transit zone van Zuid naar Noord is  weer" braakliggend terrein".
Tot nu toe weinig "brokken gemaakt" behalve een cluster van 4  wissels die ik had in ge-ballast en die onderling aan elkaar gesoldeerd waren.  Dis zijn alle 4 naar de wip, enkel de aandrijcvingen kan ik nog hergebruiken.


Het doet toch pijn om die dingen die je jaren geleden hebt opgebouwd, nu weer af te breken.    Misschien vind ik de moed om weer op te bouwen, maar dat zal de tijd wel uitwijzen.
In mijn hoofd heb ik een vereenvoudigd sporenplan, op dezelfde tafels maar met minder bochtenwerk en minder drukte, dus wat meer ruimte voor scenery en een beter in elkaar vloeiend geheel.   Maar ja, in mijn hoofd.....    het bouwen zal niet direkt zijn denk ik .

even een paar foto's...  De  tafel zelf wordt voorlopig nog niet afgebroken,  ik wil toch nog niet alle bruggen verbranden.
(meteen een eerste poging met fotos op Flickr aangezien photobucket niet meer aan de orde is)








De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

philippe_007


dani

nu normaal wel...    ik ben nog niet gewend om met die  image codes van Flickr om te gaan, dus ik heb de post enkele keren moeten bijwerken.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

philippe_007


Pierre

Ja ...foto's hier ook goed te zien. Wel trieste foto's. :( 
Succes met de wederopbouw. ;)
Groet Pierre.


Johnnytrein

Dani, je foto's zijn te zien maar wat is er met jouw avator gebeurd ?
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about